Driving iron - en succéklubba

Här snackar vi allmänt om golf...
The Swedish Golfer
Inlägg: 23
Blev medlem: 21 aug 2018, 19:51

Kan varmt rekommenderas. Köpte min första i juli i år och den har snabbt blivit min mest använda utslagsklubba. Köpte en 20 gr från Ping med ett extra stort klubbhuvud vilket ingjuter stort mod och självförtroende från tee.

I svårighetsgrad skulle jag ranka den mellan järn 6 och järn 5. Särskilt i motvind ger den golfaren en stor fördel pga den låga launchen.

Har alltid gillat min hybrid (19 gr) men driving iron ger för mig en rakare och lägre bollbana med mindre fade. Föredrar dock hybride från Fairway eller ruff.

Ut och testslå om den passar din swing! För mig kommer den väl till pass inför höstens alla tävlingar och i medvind så tycks den rulla på i all oändlighet på de snustorra fairways som vi spelar på :)
Youtube: The Swedish Golfer Channel
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Har många kompisar som kör med driving irons (aka Cross over, GAPR, utility...) och de verkar väldigt nöjda.
Själv kör jag med en hybrid 3 och sen J4 men tänkte kolla lite på att ersätta den sista med ett driving iron.
The Swedish Golfer
Inlägg: 23
Blev medlem: 21 aug 2018, 19:51

Hej,

Tycker Driving iron är betydligt enklare att slå än J4 och dessutom går min (20 gr) minst 10-15 m längre än J4 (och rakare).
Testa att provslå en mängd driving irons innan, var en markant skillnad på olika märken vad gäller svårighetsgraden. Cobra och Ping har särskilt stora klubbhuvuden som gör det enklare att få till bra träffar!
Youtube: The Swedish Golfer Channel
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Ska testa! :)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag kan bara hålla med om att det är en succé, jag älskar min J3-variant.
Användarens profilbild
Ringman
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 dec 2014, 14:20

Jag byte bort min Srixon u65 20° utility-iron.
Kände att det va lite överflödig i bagen när jag bara använde den från tee på korta par 4:or.
Visst alltid raka bra utslag med den, men nääää.


Skickat från min Samsung Note 8 via Tapatalk

Skriv svar