Har du skadat dig eller sett någon skadas på en golfbana?

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Zorro skrev: 28 aug 2018, 21:00 Idag lyckades jag bli träffad av en boll, har aldrig hänt förut och aldrig sett någon bli träffad.
Hade gått fram för att kolla så det var tomt på green och när föregående boll gått av gick jag tillbaka mot mina medspelare och vinkade att det var fritt.
Han som slog hade drygt 200m till green och jag stod ca 50m snett framför och tittade rakt mot honom, var beredd ifall det skulle bli så snett att jag var i farozonen. Men när bollen kom gick det så snabbt att jag inte hann bestämma mig för vilket håll jag skulle röra mig, vred lite på kroppen och fick bollen rakt på överarmen. Brände till rätt bra men inte så farligt som jag hade trott det skulle vara, kunde gå rakt till min boll och slå den obehindrat. Lite öm och svullen just nu men ingen större skada skedd.
Är det för tidigt att skratta åt? Reaktionen du beskriver låter som något jag själv skulle kunna göra och det skulle se hur roligt ut som helst. :lol:
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

MaxP skrev: 29 aug 2018, 07:39
Zorro skrev: 28 aug 2018, 21:00 Idag lyckades jag bli träffad av en boll, har aldrig hänt förut och aldrig sett någon bli träffad.
Hade gått fram för att kolla så det var tomt på green och när föregående boll gått av gick jag tillbaka mot mina medspelare och vinkade att det var fritt.
Han som slog hade drygt 200m till green och jag stod ca 50m snett framför och tittade rakt mot honom, var beredd ifall det skulle bli så snett att jag var i farozonen. Men när bollen kom gick det så snabbt att jag inte hann bestämma mig för vilket håll jag skulle röra mig, vred lite på kroppen och fick bollen rakt på överarmen. Brände till rätt bra men inte så farligt som jag hade trott det skulle vara, kunde gå rakt till min boll och slå den obehindrat. Lite öm och svullen just nu men ingen större skada skedd.
Är det för tidigt att skratta åt? Reaktionen du beskriver låter som något jag själv skulle kunna göra och det skulle se hur roligt ut som helst. :lol:
Haha, nejdå, inte alls för tidigt :D Jag fick antagligen lite adrenalinpåslag och fick iväg ett bra slag med spoon. Men 2-3 dm högre och jag hade fått bollen i huvudet och då hade det nog varit lite värre.
Mikeryder
Inlägg: 57
Blev medlem: 06 apr 2015, 18:28

Under avdelningen det måste sett roligt ut så ropades det fore från relativt nära håll framför mig nyligen under en golfrunda. Man har ju aktat sig för fore ett antal gånger i karriären så det går rätt snabbt när nån skriker... I det här fallet var det tydligt och lät/kändes nära. Jag gick och sköt vagnbagen framför mig när det hände och på en mikrosekund dök jag och la mig platt bakom vagnen. Brukar inte akta mig så mycket utan mest huka litegrand bakom bagen, "det är ju ändå så liten risk att man blir träffad". Vet inte varför jag aktade mig så noga denna gång men det var nästan Anjas säl alltså... :)

Bollen ifråga landade minst 20 meter bakom mig... Ingen skada skedd, bra test av reaktionerna och ingen i bollen skrattade åt mig heller! :mrgreen:
Driver: Titleist 915D2 10,5° Stiff FW: 915F 15° stiff Hybrid: 816H1 19° stiff Järn: 716 AP2 5-pw, 4i T-MB KBS Tour Wedgar: Titleist SM6 50°,54°,58° Putter: Ping Vault Anser 2 Slate.
Skriv svar