Kommer sommartiden försvinna?

Här snackar vi allmänt om golf...
Niklas
Inlägg: 1094
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Diskussioner nu i EU om att avskaffa sommartiden. Folk verkar vara för detta. Jag förstår inte varför folk har ett behov av att det ska bli ljust vid 02:00 och mörkt 21:00 i Sverige i Juni istället för det mer "användbara" 03:00-22:00.

Som golfare i Sverige lever jag på att vi har sommartid för att hinna med ett acceptabel antal rundor per år. Ja, vi har 5 månaders vinter men det är ok för vi har ljusa kvällar på sommaren som kompenserar detta.

I Finland hade de samlat 70.000 namnunderskrifter mot sommartiden. Är det dags att samla 600.000 namnunderskrifter för sommartiden i Sverige?

Ja, ni som spelar morgonrundor existerar också, men det är fortfarande mycket ljus på morgonen sommartid så jag ser inte det som ett problem.

Hur ställer ni andra golfare er till avskaffande av sommartid?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Kan bara hålla med. Det jag hoppas på är att vi förskjuter normaltid och detta motsvarar konstant sommartid året om. I Spanien har ju i praktiken detta, vilket tycks fungera. Bättre ljust på eftermiddag eller kväll än på morgonen.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Gör om sommartiden till normaltid.
Niklas
Inlägg: 1094
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 03 sep 2018, 09:18 Gör om sommartiden till normaltid.
Ja, vi får hoppas på detta. Är visst detta förslag som är aktuellt. Men det fungerade in i Ryssland, så de bytte till konstant "vintertid" (normaltid).
Hcp: ~12
Skriv svar