Billigaste medlemskapet?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vilken bana har det billigaste medlemskapet i Sverige?

Ekholmsnäs Golf Lidingö har ett greenfeemedlemskap som kostar 49 spänn, MEN det förutsätter att du byter el-leverantör till God-El.
Du får ditt Golf-ID, tidningen Svensk Golf men måste pröjsa greenfee var du än spelar. Som en brevlådeklubb, fast men el-dealen.

Själv kör jag TopTee - jag tycker det är extremt bra för pengarna. 3000 spänn om du är under 30 så får du spela fritt på Kungsängens två banor (dock kings efter 14 på helgerna) International Arlanda och Brollsta. Tror även det finns ett utbyte med Botkyrka på måndagar.

Tidigare har jag kört Söderköping som erbjudit greenfeemedlemskap för runt 400-500 kronor.
gustavcrener
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 maj 2014, 11:06

Om man nu inte känner för att byta till God El och är över 30! Typiskt.... Vart ska man vända sig då! Har hört talas om Golfa Smart - någon som har input kring detta medlemskap!?
MarkusSvard
Inlägg: 13
Blev medlem: 04 maj 2014, 09:54

Själv är jag medlem i Viksbergs GK som har ett greenfee-medlemskap för 490 spänn om året. Sen köper jag till Spelkort på Rotebro för båda deras banor (2190:- per säsong).

Eftersom jag bor i Sollentuna och försöker få familjen att börja spela så passar Rotebros Pay & Play perfekt.
Filip
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 maj 2014, 19:47

Jag och några vänner kör Kungsängen GK, greenfeemedlemsskap, för 495:-

Passar oss bra då vi bor inne i Stockholm men inte äger någon bil.
Du får pröjsa greenfee varje runda men har 10% rabatt året om samt en gratisrunda på Kings eller Queens.

Rekommenderas om du inte vet hur mycket golf du kommer spela och har svårt att få ihop rundor så att du täcker en medlemsavgift.
nilstradamus
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 maj 2014, 19:58

Kanske inte jämförbart, men tänkte hoppa på Huvudstadens GK (genom Unipeg), 5900 pix och fritt spel på 8 banor, inkl. Kyssinge! Dock lite spridda skurar runt Sthlm, men låter som en grymt bra engångskostnad för ett år!
MoseliusBo
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 maj 2014, 20:46

Kan gott rekomendera Smartgolfa.se. Var medlem där förra säsongen och anser det vara väldigt prisvärt och fungerar smärtfritt. Många banor att välja på också.
"Spela inte för mycket golf. Två rundor per dag är nog."
"Ge aldrig en golfspelare ett ultimatum om du inte är beredd att förlora."

// Harry Vardon
MoseliusBo
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 maj 2014, 20:46

Kan även rekomendera att köpa ett Viasat Golf Card ( Tradera.se ) . Ger 40 % rabatt på greenfee på utvalda klubbar. http://www.viasat.se/sport/golf/viasat-golf-card

passar utmärkt till greenfeemedlemskap
"Spela inte för mycket golf. Två rundor per dag är nog."
"Ge aldrig en golfspelare ett ultimatum om du inte är beredd att förlora."

// Harry Vardon
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

nilstradamus skrev:Kanske inte jämförbart, men tänkte hoppa på Huvudstadens GK (genom Unipeg), 5900 pix och fritt spel på 8 banor, inkl. Kyssinge! Dock lite spridda skurar runt Sthlm, men låter som en grymt bra engångskostnad för ett år!
Har du spanat in TopTee? Samma pris bättre banor/tillgänglighet... Enligt mig
amie
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 maj 2014, 12:25

Billigaste medlemskapet just nu för brevlådeklubb (om man inte vill byta el-leverantör) är nog Bryttsäter GK som kostar 350kr.

Blev medlem den här säsongen. Känns som ett bra alternativ då jag misstänker att det inte kommer bli så många rundor den här säsongen. Vill känna att det är OK att välja lite bättre banor (med dyrare greenfee) när jag väl spelar :)
Cathrine
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 maj 2014, 19:41

Hejsan :)

Jag håller med JohanSGF om att TopTee verkar vara en bättre deal än Huvudtsadens med tanke på bankvalitén. Har själv gått med i Kungsängens enklaste medlemsskap för 495 kr där dessutom en runda på Kings eller Queens ingår. Mer attraktivt än en brevlådeklubb som ligger så pass långt ifrån Sthlm att du inte har vägarna förbi, så att en gratisrunda eller fritt spel inte kommer att nyttjas.

Annars har jag hört att ett större gäng förhandlat till sig ett bra medlemsskap på Täby för ca 3000 kr då också en lektion och 20 rangehinkar eller liknande ingår. Tror dessutom att du då får ta med valfri gäst under särskilda tider som får spela gratis.

För de som har nära till Fågelbro satsar de mycket på att locka till sig yngre medlemmar och tror att de under 30år får betal 4995. Känner några vänner som är med där och nu ska de ha veckoträning med Marlene Hedblom. Inte så tokigt heller.

Lycka till med att hitta det optimala medlemsskapet!
Skriv svar