Hur få tid att golfa när man blir förälder?

Här snackar vi allmänt om golf...
j0akim_
Inlägg: 71
Blev medlem: 14 maj 2014, 13:07
Ort: Lidköping

Går på 11 månaders föräldraledighet här nu på måndag. Min första föddes Jan 2016 och det året blev det drygt 10 rundor, både 9 hål och 18 hål, från att ha lirat så som du: 60-70 rundor per år. Stack iväg på kvällsrundor när han somnat typ.

Vårt andra barn kom i januari i år och det har väl blivit drygt 15 rundor, hade kanske kunnat lira mer men inte riktigt haft samma sug/fokus när man har två barn..

Men barn nr 2 är väldigt försynt o gillar att åka vagn, så tanken är nog att lira några 9-hålare med barnvagn o bärbag här nu under oktober månad om vädret tillåter! Får passa på under tiden den store är på förskola mellan 9-14 på tis, ons, tors!

När jag lirade som mest så spelade jag ju 3-5 ggr i veckan, nåt rangepass också då och då, men nu kommer jag nog prioritera att spela golf o inte träna. Spela på bana är ju också en sorts träning!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver Cobra AMP Cell 11°
FW: Cobra AMP Cell 13°
Järn: Cobra AMP Forged 4-P Stiff
Wedge: Cobra Tour Trusty 48° / 52° / 56°/ 60°
Putter: Odyssey Versa #9
Boll: Callaway CromeSoft
Grepp: Golf Pride Midsize
HCP: 15,3
The Swedish Golfer
Inlägg: 23
Blev medlem: 21 aug 2018, 19:51

Tack för grymma tips! Tror definitivt att sambon måste smöras lite för :) Nog bara hästsport som tar lika mkt tid som golf!
Youtube: The Swedish Golfer Channel
j0akim_
Inlägg: 71
Blev medlem: 14 maj 2014, 13:07
Ort: Lidköping

Precis, det stämmer nog! Sen blir det väl vad man gör det till. Prova att gå ut några hål bara, det kanske är bättre än inget! Beroende på hur lätt du har att ta dig till o från golfbanan så klart. Hade ju varit schysst om man hade kunnat starta upp en föräldragolf - där alla går ut med barnvagn, kanske blir lite mer avslappnat då och att man inte känner sig lika stressad!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver Cobra AMP Cell 11°
FW: Cobra AMP Cell 13°
Järn: Cobra AMP Forged 4-P Stiff
Wedge: Cobra Tour Trusty 48° / 52° / 56°/ 60°
Putter: Odyssey Versa #9
Boll: Callaway CromeSoft
Grepp: Golf Pride Midsize
HCP: 15,3
Dennon
Inlägg: 53
Blev medlem: 17 aug 2014, 11:38

Vi fick smått för två år sedan. Vi hade alltid med oss lillan i vagn när hon sov på dagen. Perfekt med en sovande bebis i 9 hål. Skaffade en gammal vagn och en en ställning där man kunde hänga fast 6 klubbor. Det fick bli min golfvagn den sommaren...
Nu är hon två år och då blir det barnvakt i 9 hål..Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Dennon skrev: 26 sep 2018, 11:13 Vi fick smått för två år sedan. Vi hade alltid med oss lillan i vagn när hon sov på dagen. Perfekt med en sovande bebis i 9 hål. Skaffade en gammal vagn och en en ställning där man kunde hänga fast 6 klubbor. Det fick bli min golfvagn den sommaren...
Nu är hon två år och då blir det barnvakt i 9 hål..Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum

UNDERBAR LÖSNING!!!! :D
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
The Swedish Golfer
Inlägg: 23
Blev medlem: 21 aug 2018, 19:51

@Dennon, du är min hjälte! McGyver-klass på den vagnen!!! Fan vad grymt!! 😃👏🏻 Har du börjat träna ungen i golf än? Tiger var väl 3 när han swingade på tv första gången ;)
Youtube: The Swedish Golfer Channel
kristoffer.edwall
Inlägg: 6
Blev medlem: 28 jun 2018, 23:01
Ort: Mora
Kontakt:

stevvee skrev:Kan tillägga att jag har 31 bokade rundor i GIT, sedan har jag 3 rundor + en träningshelg i Klövsjö. Så en hel del rundor på ett år ändå trots 2 barn där ena blev 8 månader igår.
Men då är det enbart jobb, familj och golf som finns för mig. Inget annat! Jo iofs TV-spel också.
Låter som en kopia av mig =)


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Kungbunker
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 jan 2018, 13:39

Jag är inte förälder men jag har länge tänkt på att det borde gå att svetsa ihop barnvagn med golfvagn och då är ju problemet löstBild sen är det bara att vagga in barnet i golf och då är problemet helt borta

Sent from my VTR-L29 using Svensktgolfforum mobile app

Bunkern is friend, bunkern is life~
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Kungbunker skrev: 28 jan 2019, 11:19 Jag är inte förälder men jag har länge tänkt på att det borde gå att svetsa ihop barnvagn med golfvagn och då är ju problemet löstBild sen är det bara att vagga in barnet i golf och då är problemet helt borta

Sent from my VTR-L29 using Svensktgolfforum mobile app
http://www.svenskgolf.se/artiklar/artik ... -ryggsack/
Boom! Problem solved! ;)
kananga
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 dec 2016, 17:07
Ort: Jönköping

Kungbunker skrev: 28 jan 2019, 11:19 Jag är inte förälder men jag har länge tänkt på att det borde gå att svetsa ihop barnvagn med golfvagn och då är ju problemet löstBild sen är det bara att vagga in barnet i golf och då är problemet helt borta

Sent from my VTR-L29 using Svensktgolfforum mobile app
Haha, "då är problemet löst" :D Om det ändå vore så enkelt..

Några gånger har jag och sambo varit ute med barnvagn och golfvagn, och det har inte varit några problem. Men det krävs ju att man är två då, om man inte har bärbag.
Skriv svar