Hur få tid att golfa när man blir förälder?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Blekingegolfarn
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 dec 2018, 19:01

The Swedish Golfer skrev:Jag ska bli förälder i början av nästa år! De senaste tre åren har jag snittat ca 60-70 rundor/år vilket såklart blir svårt med ett litet barn hemma, även om bebisar kanske inte är lika aktiva som när det blir lite äldre...

Ni som är småbarnsföräldrar hur har ert golfande påverkats? Spelar tidiga mornar? 9 hål istället för 18? Vore superkul om barnet fattar tycke för golf när den blir lite äldre!

Bonusfråga; Hur har ni fått era barn intresserade av golfen? Kan tänka mig att många 6-7åringar föredrar fotboll el tennis då golf är en svår sport till en början, men allt är ju subjektivt :)
Jag var pappaledig med mina barn och hade de med i barnvagnen ibland när jag spelade. Den förstfödda var jag på banan med mycket från när han var 5-6 månader.

Det andra barnet var med ibland när det första var på dagis sin 15 timmar/v. Bästa runda med barnvagn, blöjbyte och matning är 69 brutto.

Så se det som en möjlighet till golfspel och inget hinder att vara pappaledig.

Den förstfödde fastnade för golf och ska till hösten iväg på golfgymnasium.

Sent from my SM-A520F using Svensktgolfforum mobile app



Ko
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Blekingegolfarn skrev: 10 feb 2019, 07:33Bästa runda med barnvagn, blöjbyte och matning är 69 brutto.
Ser en helt ny sport framför mig!
- Å nej, det där ansiktsuttrycket känner vi igen! Ska pappan hinna putta för birdie innan ett rejält lass har landat i blöjan!?

- Otroligt osportsligt av lille Kevin, 2 månader, att skrika i baksvingen. Det där måste vi får bort från sporten!

- Nisse leder med två hål kvar men nu ser det ut som att han fått kväljningar vid blöjbytet. Kommer han att kunna slå ut på 17 inom tidsgränsen för blöjbyten?
Användarens profilbild
Blekingegolfarn
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 dec 2018, 19:01

Hahaha jag tror du har något där. Extreme golf.
Sandstream skrev:
Blekingegolfarn skrev: 10 feb 2019, 07:33Bästa runda med barnvagn, blöjbyte och matning är 69 brutto.
Ser en helt ny sport framför mig!
- Å nej, det där ansiktsuttrycket känner vi igen! Ska pappan hinna putta för birdie innan ett rejält lass har landat i blöjan!?

- Otroligt osportsligt av lille Kevin, 2 månader, att skrika i baksvingen. Det där måste vi får bort från sporten!

- Nisse leder med två hål kvar men nu ser det ut som att han fått kväljningar vid blöjbytet. Kommer han att kunna slå ut på 17 inom tidsgränsen för blöjbyten?
Sent from my SM-A520F using Svensktgolfforum mobile app

Skriv svar