Hur köper du ditt medlemskap?

Här snackar vi allmänt om golf...

Vad passar in på dig bäst?

Du utvärderar alternativ och pris
13
48%
Du köper det som är enklast att köpa och billigaste att köpa
0
Inga röster
Du väljer tillsammans med dina vänner
14
52%
 
Antal röster: 27
Bjb74
Inlägg: 21
Blev medlem: 04 aug 2017, 21:14

Tänkte först att det var 1, men tror nog mer att det är 3, avgör själv: Ställde mig i kö till den bästa banan i området och flyttade därefter så att jag bor granne med den. Kvalitet på banan är den viktigaste parametern. Se till att dina vänner flyttar till samma bana, eller byt vänner alternativt spela mer greenfeerundor


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bjb74 skrev: 18 mar 2019, 23:02 Tänkte först att det var 1, men tror nog mer att det är 3, avgör själv: Ställde mig i kö till den bästa banan i området och flyttade därefter så att jag bor granne med den. Kvalitet på banan är den viktigaste parametern. Se till att dina vänner flyttar till samma bana, eller byt vänner alternativt spela mer greenfeerundor Bild
Låter väl mer som att du prioriterar 1. Bana först, vänner på banan är en bonus.
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Frågan och svarsalternativen känns lite som att de är för dom som bor i områden med många golfbanor tätt inpå varandra.

En annan som har en bana 5-10 minuter hemifrån och nästa ytterligare 30-40 minuter bort så känns inget svarsalternativ relevant.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

StefanL skrev: 19 mar 2019, 13:15 Frågan och svarsalternativen känns lite som att de är för dom som bor i områden med många golfbanor tätt inpå varandra.

En annan som har en bana 5-10 minuter hemifrån och nästa ytterligare 30-40 minuter bort så känns inget svarsalternativ relevant.
Jag skulle säga att du kvalar in i ettan ändå. Och det gör nog de flesta som har samma situation. Utvärderingen blir ju väldigt enkel och du nämner själv att du jämför avstånd. Alternativet är att åka 30-40 minuter, och det vill du inte. Ett väldigt rationellt val.

- Ett utvärderande
Det här systemet använder du som är mer rationellt lagd, du jämför medlemskap för medlemskap och räknar på hur du får mest golf för pengarna. Du är mån om att produkten är rätt för dig.
Du utvärderar alternativ och pris.


- Ett snabbtänkande
Det här systemet använder du som inte engagerar dig särskilt mycket i produkten eller företaget/klubben bakom produkten. Det är inte så viktigt eftersom du ända "bara ska spela golf". Du identifierar dig inte med varumärket/produkten.
Du köper det som är enklast att köpa och billigaste att köpa.

- Ett känslomässigt
Det här systemet använder du som tycker det är viktigt att det känns bra och att du kan stå för ditt val och att ditt val också uppfattas rätt bland familj och vänner. Det är viktigare att vänner är med i samma klubb som dig snarare än att det är billigt, eller det mest prisvärda.
Du väljer tillsammans med dina vänner.
Bjb74
Inlägg: 21
Blev medlem: 04 aug 2017, 21:14

JohanAdministratör skrev:
StefanL skrev: 19 mar 2019, 13:15 Frågan och svarsalternativen känns lite som att de är för dom som bor i områden med många golfbanor tätt inpå varandra.

En annan som har en bana 5-10 minuter hemifrån och nästa ytterligare 30-40 minuter bort så känns inget svarsalternativ relevant.
Jag skulle säga att du kvalar in i ettan ändå. Och det gör nog de flesta som har samma situation. Utvärderingen blir ju väldigt enkel och du nämner själv att du jämför avstånd. Alternativet är att åka 30-40 minuter, och det vill du inte. Ett väldigt rationellt val.

- Ett utvärderande
Det här systemet använder du som är mer rationellt lagd, du jämför medlemskap för medlemskap och räknar på hur du får mest golf för pengarna. Du är mån om att produkten är rätt för dig.
Du utvärderar alternativ och pris.


- Ett snabbtänkande
Det här systemet använder du som inte engagerar dig särskilt mycket i produkten eller företaget/klubben bakom produkten. Det är inte så viktigt eftersom du ända "bara ska spela golf". Du identifierar dig inte med varumärket/produkten.
Du köper det som är enklast att köpa och billigaste att köpa.

- Ett känslomässigt
Det här systemet använder du som tycker det är viktigt att det känns bra och att du kan stå för ditt val och att ditt val också uppfattas rätt bland familj och vänner. Det är viktigare att vänner är med i samma klubb som dig snarare än att det är billigt, eller det mest prisvärda.
Du väljer tillsammans med dina vänner.
Bild Det stämmer nog. Var mest "snarare än att det är billigt eller det mest prisvärda " som jag tog fasta på i alternativ 3


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Efter att ha testat både billiga klubbar (billig medlemsavgift) och bra klubb (banan) så vinner bra klubb i längden.
Billiga klubbar jämställer jag med Konsums Blåvita basvaror från 80?-talet.
Ja dem fyller sitt syfte och har något de kallar golfbana och ja dem duger i början på golf-karriären.

Men när man antingen lyft sitt spel eller bestämt sig för att man vill ta steget till en bra/bättre bana så inser man att man får så mycket mer och förstår skillnaden mellan den gamla och den nya banan.

Det tragiska för många är att dem antingen inte blir bättre p.g.a. att den billiga banan med torvig fw, en meter hög ruff, ogenomtränglig skog och ojämna greener inte tillåter spelaren att bli bättre eller om man nu mot förmodan blir bättre gör att du t.ex. egentligen är en ganska dålig puttare vilket visar sig när du kommer ut på bra greener.

Ser ganska många av dessa företrädesvis herrar runt 40 år som bara är såååå här lite i från Europatouren med sitt hcp "snart singel" efter att ha gjort en stark 38-poängare på hemmabanan i juli (när det rullar lååångt på den ovattnade fw på hemmabanan).

Så jag säger det igen; om du gillar golf och vill bli bättre så sök dig till en bra bana.
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Generellt nog första typen, men för val av klubb tredje alternativet.

Skickat från min Pixel 3 via Tapatalk

/ HE
Skriv svar