"Nya" Min Golf

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Tycker det är bra att dom gjort om den. Den gamla var allt annat än bra i mobil. Då pratar jag om mobilversionen. Gick alltid tillbaka till desktopversionen även i mobilen.

Den nya är under utveckling och man kan lämna feedback direkt på sidan. Det har jag gjort många gånger.

Desktop versionen av den nya är däremot riktigt bra. Gillar det luftiga och stora utseendet.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

svingit skrev:Tycker det är bra att dom gjort om den. Den gamla var allt annat än bra i mobil. Då pratar jag om mobilversionen. Gick alltid tillbaka till desktopversionen även i mobilen.

Den nya är under utveckling och man kan lämna feedback direkt på sidan. Det har jag gjort många gånger.

Desktop versionen av den nya är däremot riktigt bra. Gillar det luftiga och stora utseendet.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Har aldrig haft problem med gamla mobilversionen av MinGolf.

Sen kan man undra hur dom kan släppa en halvfärdig sida om den är under utveckling.
Den får mig att knappt vilja spela golf.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

StefanL skrev: 18 apr 2019, 14:40
svingit skrev:Tycker det är bra att dom gjort om den. Den gamla var allt annat än bra i mobil. Då pratar jag om mobilversionen. Gick alltid tillbaka till desktopversionen även i mobilen.

Den nya är under utveckling och man kan lämna feedback direkt på sidan. Det har jag gjort många gånger.

Desktop versionen av den nya är däremot riktigt bra. Gillar det luftiga och stora utseendet.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Har aldrig haft problem med gamla mobilversionen av MinGolf.

Sen kan man undra hur dom kan släppa en halvfärdig sida om den är under utveckling.
Den får mig att knappt vilja spela golf.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är ju inte så att dom släppt en halvfärdig produkt. Var inte så jag menade.
utan dom har släppt en "Minimal Viable Product". Vill säga en version som funkar tillräckligt bra för att sättas i produktion.
Ett system blir aldrig färdigt, det är konstant under utveckling. Det är så vi inom utveckling ser på det. Ny funktionalitet läggs till och gammal tas bort osv.

Blev tvungen att använda den i mobilen idag när jag bokade in min eftermiddagsrunda. Jag förstår faktiskt inte alla kritik om den. Själv tycker jag att det är bra att dom görs sig av med två versioner och satsar på en som även är mobilanpassad.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

svingit skrev:
StefanL skrev: 18 apr 2019, 14:40
svingit skrev:Tycker det är bra att dom gjort om den. Den gamla var allt annat än bra i mobil. Då pratar jag om mobilversionen. Gick alltid tillbaka till desktopversionen även i mobilen.

Den nya är under utveckling och man kan lämna feedback direkt på sidan. Det har jag gjort många gånger.

Desktop versionen av den nya är däremot riktigt bra. Gillar det luftiga och stora utseendet.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Har aldrig haft problem med gamla mobilversionen av MinGolf.

Sen kan man undra hur dom kan släppa en halvfärdig sida om den är under utveckling.
Den får mig att knappt vilja spela golf.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är ju inte så att dom släppt en halvfärdig produkt. Var inte så jag menade.
utan dom har släppt en "Minimal Viable Product". Vill säga en version som funkar tillräckligt bra för att sättas i produktion.
Ett system blir aldrig färdigt, det är konstant under utveckling. Det är så vi inom utveckling ser på det. Ny funktionalitet läggs till och gammal tas bort osv.

Blev tvungen att använda den i mobilen idag när jag bokade in min eftermiddagsrunda. Jag förstår faktiskt inte alla kritik om den. Själv tycker jag att det är bra att dom görs sig av med två versioner och satsar på en som även är mobilanpassad.
Fast hemsidan och mobilen är ju inte lika.
Produkten är en fail i användarvänlighet.

Ex:
I appen kan du bara söka en bana i taget
Hemsidan kan du kryssa i flera val

Förstasidan i appen är på alla banor som finns men sen kan du välja favoriter i appen
Förstasidan på hemsidan är med dina favoritbanor du valt i min golf (inte samma favoriter som i appen)

Oavsett hur du gör och vad du väljer får du likt förbannat hålla på med dropdown lister för att se vilken bana du kollar tider på, VARFÖR?!
Den är säkert skitbra om man enbart lirar en bana dag ut och dag in men för mig är den totalt ologisk.

Den dagen appen och hemsidan synkar kanske det kan bli bra men nu är det två fristående saker, och jag hoppas dom ändrar startskärmen så man kan se bokade tider snabbare. Sen borde den själv kunna fatta att man inte vill söka starttid från 03:00. Det är också något som stör mig att behöva ändra klockan direkt när man skall söka. Den kommer ju ändå presentera hela dagen så vad spelar det för roll?!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

stevvee skrev:
svingit skrev:
StefanL skrev: 18 apr 2019, 14:40 Har aldrig haft problem med gamla mobilversionen av MinGolf.

Sen kan man undra hur dom kan släppa en halvfärdig sida om den är under utveckling.
Den får mig att knappt vilja spela golf.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är ju inte så att dom släppt en halvfärdig produkt. Var inte så jag menade.
utan dom har släppt en "Minimal Viable Product". Vill säga en version som funkar tillräckligt bra för att sättas i produktion.
Ett system blir aldrig färdigt, det är konstant under utveckling. Det är så vi inom utveckling ser på det. Ny funktionalitet läggs till och gammal tas bort osv.

Blev tvungen att använda den i mobilen idag när jag bokade in min eftermiddagsrunda. Jag förstår faktiskt inte alla kritik om den. Själv tycker jag att det är bra att dom görs sig av med två versioner och satsar på en som även är mobilanpassad.
Fast hemsidan och mobilen är ju inte lika.
Produkten är en fail i användarvänlighet.

Ex:
I appen kan du bara söka en bana i taget
Hemsidan kan du kryssa i flera val

Förstasidan i appen är på alla banor som finns men sen kan du välja favoriter i appen
Förstasidan på hemsidan är med dina favoritbanor du valt i min golf (inte samma favoriter som i appen)

Oavsett hur du gör och vad du väljer får du likt förbannat hålla på med dropdown lister för att se vilken bana du kollar tider på, VARFÖR?!
Den är säkert skitbra om man enbart lirar en bana dag ut och dag in men för mig är den totalt ologisk.

Den dagen appen och hemsidan synkar kanske det kan bli bra men nu är det två fristående saker, och jag hoppas dom ändrar startskärmen så man kan se bokade tider snabbare. Sen borde den själv kunna fatta att man inte vill söka starttid från 03:00. Det är också något som stör mig att behöva ändra klockan direkt när man skall söka. Den kommer ju ändå presentera hela dagen så vad spelar det för roll?!
Nu diskuterar vi tre olika saker.

Nya hemsidan.

Nya hemsidan mobilversion

Appen

Det störde mig att favoritbanorna och golfvänner inte följde med.
Men sökfunktionen tycker jag är bättre i appen, sen är det dåligt att man inte kan justera hcp i appen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
BoF
Inlägg: 11
Blev medlem: 21 jul 2018, 08:23

Sidan verkar gjord av några tonåringar utan några funderingar på besökens behov är, ärligt talat så var 70-talets många system sjugånger vassare än detta, lite underligt eftersom tekniken borde gå framåt!
Ser hela layouten som ett steg bakåt i utvecklingen, verkar vara något mellan 1980-1990 talet, men ok mode går i cyklar.
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Komplett odulig version. Tur att det fortfarande går att använda den gamla.
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Den nya är så dålig. Pinsamt
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag frågar igen, är det någon som vet varför beslutet tagits att skaffa en ny sida?


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:Jag frågar igen, är det någon som vet varför beslutet tagits att skaffa en ny sida?


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
En gissning skulle kunna vara att hela GIT håller på att göras till en SaaS Software as a service istället för att vara en lokalt installerad applikation på datorerna.
Samt att SGF blivit partners med Golfers som utvecklat golfbokning-system och crm.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar