Boka in sig i folks bollar

Här snackar vi allmänt om golf...
Albatross
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Grym idé tycker jag.
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Som en relativt ny golfspelare gillar jag inte när andra bokar in sig i mina bollar. Givetvis får de följa med men kan inte förstå hur roligt det kan vara att som ensam boka in sig i en treboll.
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Betydligt roligare att gå i en fyrboll med okänt folk än att gå ensamboll bakom en treboll som aldrig släpper igenom.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Haft några av mina trevligaste rundor när jag bokat in mig med andra. Finns det plats så får man ju oftast vänta om man är själv ändå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kodiak
Inlägg: 48
Blev medlem: 10 maj 2014, 22:50
Ort: Sundsvall

strutsboa skrev:I förrgår bokade jag och min kompis in oss i en 2-boll för att det var hårt tryck på banan (enda tiden som fanns ledig) och det var riktigt trevligt. En annan gång var det en ensamspelare som frågade om han fick haka på oss och det gick strålande och var en av de roligaste rundorna i år.

Är det hyfsat tomt på banan så ser jag ingen anledning att boka in en 4-boll istället för två stycken 2-bollar, men i övrigt tycker jag det
bara är att boka in sig i andras bollar.

Håller dock med ovanstående om att det kanske inte är optimalt att boka in sig med spelare där det skiljer mycket i HCP.
+1. Denna syn stämmer bra med min! Lugnt på banan så behöver man inte boka in sig i andra bollar, högt tryck, ja då måste man ju fylla upp så de som vill kan få komma ut.

Slutligen i möjligaste mån spela med de som har hcp i ungefär samma nivå. Det blir roligast för alla inblandade.
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

Jag tycker det är kul om man spelar med någon främling lite då och då! Alltid kul att lära känna nya människor!



/kimlidberg

Skickas från min iPad via Tapatalk
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
j0akim_
Inlägg: 71
Blev medlem: 14 maj 2014, 13:07
Ort: Lidköping

Jag brukar ibland boka in mig på 2 eller 3-bollar när jag inte har någon kamrat att lira med.

Som nämnts tidigare så försöker jag boka in mig på bollar där nivån på hcp är relativt likt min egen, dels för att få ett bra flyt i spelet men även för att inte göra någon eller mig själv nervös och därmed spela dåligt.

Förstår folk som inte vill ha någon med sig om man bokat en 3-boll med sina vänner och det kommer nån man inte känner, men som medlem i en klubb så har jag faktiskt betalat för att få spela på min klubb och så länge klubben inte har någon "förtur" eller tider som enbart är till för medlemmar så måste möjligheten till att boka in sig på en annan boll finnas.

Hittills har jag enbart mötts av glada miner när jag bokat in mig på bollar, det kan vara enbart tur eller så förstör folk att golf är en social sport där man träffar mycket trevligt folk och kan ha en trevlig dag ihop oavsett om man inte känner varandra.

Man spelar ju med okända under tävlingar, varför skulle man inte kunna göra det en helt vanlig runda?

För mig har det gett en god effekt då mina bästa rundor har kommit under ronderna jag spelat med främlingar.
Driver Cobra AMP Cell 11°
FW: Cobra AMP Cell 13°
Järn: Cobra AMP Forged 4-P Stiff
Wedge: Cobra Tour Trusty 48° / 52° / 56°/ 60°
Putter: Odyssey Versa #9
Boll: Callaway CromeSoft
Grepp: Golf Pride Midsize
HCP: 15,3
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Hade bokat in mig på en kvällstid för ett par dagar sedan och tänkte försöka hinna med 18 hål på 3 timmar. Trots att det fanns lediga tider både före och efter var det en som var tvungen att boka in sig på samma tid som mig. Hoppas han fick en trevlig runda 8-)

Om jag ser att någon bokat in sig ensam i en boll så utgår jag ifrån att den personen vill spela själv, annars hade han/hon bokat in sig i en befintlig boll (med mer än 1 spelare).
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Just nu är det knökfullt på en del banor verkar det som. Fick boka in mig och svärfar i en tvåboll för att överhuvudtaget komma ut imorrn på Sand. Det är instött sett bara fyrbollar från 08.00-13.00!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Spelar(så här långt) till 99% med för mig okända personer..

Tycker det är skitkul att spela med/träffa nytt folk, och förstår faktiskt inte alls varför man inte skulle välkomna en ny bekantskap i boll!?
Har spelat med både gubbar & kärringar(faktiskt trevligast) med både högt & lågt hcp, som sprider bollar likt undertecknad gör ibland.

Jag känner igen tankegångarna från förr.. när Golfboomen kom på -80/-90talet och alla skulle spela(på den tiden hade jag hela "golfkostymen" & Greg Norman hatt).
"Vissa" kunde aldrig acceptera vanligt folk på banan överhuvudtaget, allt har inte blivit bättre med åren.

Jo folk har tittat lite så där precis innan tee-off även på mig(se bild :mrgreen: ), men brukar lösa sig när man pratar med folk och beter sig som folk ;)
Bild
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Skriv svar