WHS Konstigheter/Funderingar/Felaktigheter.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Golfareninsweden
Inlägg: 40
Blev medlem: 07 maj 2014, 10:54
Ort: Västerås

Hej!

Nu när nya WHS är igång tänkte jag att en tråd med Konstigheter/Funderingar/Felaktigheter fyller sin plats.

Jag kan bara relatera till mig själv där det har blivit fel.
Ska försöka göra en lång historia kort.

Enligt SGF:s egna excelark så skulle jag från mitt 7,7 tappa till 6,9.
Men nu när det blev officielt den 5 mars så fick jag 10,2 en höjning med 2,5 istället...

När jag går in och tittar på vilka ronder den har använt till beräkning så saknas det flera tävlingsronder.
Sökte vidare och det visar sig att många av min hemmaklubbs(Västerås GK) klubbtävlingar inte varit med i beräkningen av nya WHS.
Påtalat detta till SGF via Facebook och de ser oxså på detta som konstigt, de har inget svar på varför det blivit så.

Är det fler klubbar som kan tänkas råkat ut för detta.

M.v.h
Christian
Bollen landar på green som en fjäril med ömma fötter. - GZ
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1383
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Golfareninsweden skrev: 06 mar 2020, 14:25 Hej!

Nu när nya WHS är igång tänkte jag att en tråd med Konstigheter/Funderingar/Felaktigheter fyller sin plats.

Jag kan bara relatera till mig själv där det har blivit fel.
Ska försöka göra en lång historia kort.

Enligt SGF:s egna excelark så skulle jag från mitt 7,7 tappa till 6,9.
Men nu när det blev officielt den 5 mars så fick jag 10,2 en höjning med 2,5 istället...

När jag går in och tittar på vilka ronder den har använt till beräkning så saknas det flera tävlingsronder.
Sökte vidare och det visar sig att många av min hemmaklubbs(Västerås GK) klubbtävlingar inte varit med i beräkningen av nya WHS.
Påtalat detta till SGF via Facebook och de ser oxså på detta som konstigt, de har inget svar på varför det blivit så.

Är det fler klubbar som kan tänkas råkat ut för detta.

M.v.h
Christian
Enligt excelfilen skulle jag fått 7,4 men fick 8,5. Hade 8,8 innan, så en sänkning iaf. Enligt mina rundor så stämmer det. Kan varit jag som gjort något fel.
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Golfareninsweden skrev:Hej!

Nu när nya WHS är igång tänkte jag att en tråd med Konstigheter/Funderingar/Felaktigheter fyller sin plats.

Jag kan bara relatera till mig själv där det har blivit fel.
Ska försöka göra en lång historia kort.

Enligt SGF:s egna excelark så skulle jag från mitt 7,7 tappa till 6,9.
Men nu när det blev officielt den 5 mars så fick jag 10,2 en höjning med 2,5 istället...

När jag går in och tittar på vilka ronder den har använt till beräkning så saknas det flera tävlingsronder.
Sökte vidare och det visar sig att många av min hemmaklubbs(Västerås GK) klubbtävlingar inte varit med i beräkningen av nya WHS.
Påtalat detta till SGF via Facebook och de ser oxså på detta som konstigt, de har inget svar på varför det blivit så.

Är det fler klubbar som kan tänkas råkat ut för detta.

M.v.h
Christian
Rätta mig om jag har fel men SGF sa väl aldrig att Excelfilen de delat var ett officiellt dokument 100% korrekt?

När det gäller tävlingarna var det intressant.




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Golfareninsweden
Inlägg: 40
Blev medlem: 07 maj 2014, 10:54
Ort: Västerås

Helt rätt att excelfilen inte var gjord av SGF men de la den på golf.se under info om WHS de tar jag för officiellt Bild.

Christian



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Bollen landar på green som en fjäril med ömma fötter. - GZ
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu när du säger det så är jag inte säker på att mina tävlingsronder är med i de 8 bästa av de 20 senaste. Måste dubbelkolla. Kan vara så att de inte kvalar in bland de 20 senaste..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

Blev sugen att se vad det blev för mig. Gick från +4.0 till +0.8! :o :o :o

Snacka om rejäl sänkning!
hcp.PNG
hcp.PNG (76.78 KiB) Visad 5630 gånger
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Reggade en runda i lördags och fick upp ett meddelande om att jag kunde se det eventuellt förändrade handikappet efter midnatt.
Det hände ingenting natten mellan lördag och söndag och natten mellan söndag och måndag.
Reggade rundan igen nu på morgonen och då dök den upp i listan över 20 senaste men i lite svagare färg för att indikera att beräkningen kommer att göras.

EDIT: Och nu har systemet registrerat 2 st identiska rundor på samma datum, samma bana, samma tee, samma resultat och samma markör vilket resulterade i en höjning med 0.1 :roll:
Nio noll
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2019, 19:41

Mina rundor kommer i bästa fall upp efter några dagar, andra inte alls. Fick svar att de har problem. Gårdagens runda är som vanligt inte registrerad (och inte den från förra helgen heller) men nu får jag i alla fall ett felmeddelande.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

Skriv svar