Billiga golfgrepp

Här snackar vi allmänt om golf...
magnus244
Inlägg: 11
Blev medlem: 03 dec 2018, 09:35

Har ni märkt av att det säljs väldigt mycket grepp till bra priser på blocket och tradera. Det dyker upp på personer på många olika ställen i landet hela tiden.

Bland annat Scotty Cameron Cirle T för 275kr. Något som kostar runt 1500kr beggat på Ebay.
Sen säljs det Golf pride grepp om 10st för 450kr, runt halva priset i jämförelse med i vanlig butik.

Frågar man dom som säljer om det är äkta, så kan man få svar som "finns det kopior?" "man märker ingen skillnad" och liknande svar.
Med största sannolikhet är dessa kopior.

Är detta ens okej.

Det kommer det säljas järnset och puttrar som har några år på nacken med nya grepp som säljargument.
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1382
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

magnus244 skrev: 12 mar 2020, 09:04 Har ni märkt av att det säljs väldigt mycket grepp till bra priser på blocket och tradera. Det dyker upp på personer på många olika ställen i landet hela tiden.

Bland annat Scotty Cameron Cirle T för 275kr. Något som kostar runt 1500kr beggat på Ebay.
Sen säljs det Golf pride grepp om 10st för 450kr, runt halva priset i jämförelse med i vanlig butik.

Frågar man dom som säljer om det är äkta, så kan man få svar som "finns det kopior?" "man märker ingen skillnad" och liknande svar.
Med största sannolikhet är dessa kopior.

Är detta ens okej.

Det kommer det säljas järnset och puttrar som har några år på nacken med nya grepp som säljargument.
Både Blocket och Tradera har förbud om att sälja kopior. Om du misstänker att det är kopior så anmäl annonsen.
Sätt mycket Golf Pride MCC grepp på Tradera. Typ 10/13 st för 2-300 kr. Bara ett sådant går på över 100 kr. Oftast är det lång leveranstid.
Så man kan ju misstänka import från Kina.
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
magnus244
Inlägg: 11
Blev medlem: 03 dec 2018, 09:35

Faktisk ganska aktiv att anmäla annonser som jag tror är kopior. Bland annat anmält den annonsen med Circle T greppet som finns på Blocket men den är fortfarande kvar.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

magnus244 skrev: 12 mar 2020, 09:04 Har ni märkt av att det säljs väldigt mycket grepp till bra priser på blocket och tradera. Det dyker upp på personer på många olika ställen i landet hela tiden.

Bland annat Scotty Cameron Cirle T för 275kr. Något som kostar runt 1500kr beggat på Ebay.
Sen säljs det Golf pride grepp om 10st för 450kr, runt halva priset i jämförelse med i vanlig butik.

Frågar man dom som säljer om det är äkta, så kan man få svar som "finns det kopior?" "man märker ingen skillnad" och liknande svar.
Med största sannolikhet är dessa kopior.

Är detta ens okej.

Det kommer det säljas järnset och puttrar som har några år på nacken med nya grepp som säljargument.
Du har ju svarat på din egen fråga lite grann. Det är såklart inte ok och av min erfarenhet så märks grepp som är kopior väldigt snart.
Samtidigt kan jag säga att jag förstår att priset är lågt, jag själv säljer Golfpride grepp för ungefär halva priset mot butik, anledningen? Kort och gott har jag ingen annanstans att sälja dem och vill bli av med dem så fort som möjligt.
Användarens profilbild
Henrik_Lundh
Inlägg: 48
Blev medlem: 06 sep 2016, 11:26
Ort: Stockholm
Kontakt:

MaxP skrev:
magnus244 skrev: 12 mar 2020, 09:04 Har ni märkt av att det säljs väldigt mycket grepp till bra priser på blocket och tradera. Det dyker upp på personer på många olika ställen i landet hela tiden.

Bland annat Scotty Cameron Cirle T för 275kr. Något som kostar runt 1500kr beggat på Ebay.
Sen säljs det Golf pride grepp om 10st för 450kr, runt halva priset i jämförelse med i vanlig butik.

Frågar man dom som säljer om det är äkta, så kan man få svar som "finns det kopior?" "man märker ingen skillnad" och liknande svar.
Med största sannolikhet är dessa kopior.

Är detta ens okej.

Det kommer det säljas järnset och puttrar som har några år på nacken med nya grepp som säljargument.
Du har ju svarat på din egen fråga lite grann. Det är såklart inte ok och av min erfarenhet så märks grepp som är kopior väldigt snart.
Samtidigt kan jag säga att jag förstår att priset är lågt, jag själv säljer Golfpride grepp för ungefär halva priset mot butik, anledningen? Kort och gott har jag ingen annanstans att sälja dem och vill bli av med dem så fort som möjligt.
Håller helt med Max. Om det är kopior så märks det ganska snabbt på både kvalitet och hållbarhet. Jobbar själv på Nordica Golf och får titt som tätt frågor från kunder om just detta. En tumregel att förhålla sig till... Är priset för bra för att vara sant så är det förmodligen också det = kopior.
WITB 2020
Driver Taylor Made M1
Spoon Taylor Made Aeroburner
Adams Pro Hybrid
4-PW Ping S55
Wedgar 50/54/60 ERG W7
Putter Scotty Cameron Newport

http://www.henriklund.nu
Egon
Inlägg: 882
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Bang for buck.
Om man som jag har handlat med Kina på professionell basis (inte golf) så vet man lite hur det ligger till. Är man sen golfnörd och lite insatt i olika material/tillverkning så vet man var ribban ligger.

Nya GP från Kina - Har väl köpt 100-150 st och skulle aldrig få för mig att köpa någon annanstans.
Möjligen väger de in 2-3g lättare (48-49g) men de tål både slitage och håller sin mjukhet 80-90% av originalet. Byta grepp tar väl nån minut/klubba så det är ingen stor sak.
Jag har testat allt från iomic till vanliga velvet noname. Prisvärt om man vet vad man ska köpa.

Scotty grepp har jag ett. Inne på 3:e året nu och bör kanske bytas inför nästa år. Kina naturligtvis. En hundring!

Superstroke har jag 2 fake och 2 original.... och jag vet väl om 10-talet andra som köpt från kina. Ingen direkt skillnad mer än 1/3-del av priset.

Blocket är kina och likväl som kineser vill tjäna pengar så vill hugade svenskar också det. Jag skulle aldrig köpa på blocket.
Grepp kostar mellan 20-25:-/st och sen lite moms på det.

Egon
Skriv svar