Pegytee- hjälp oss att ta fram en ny ställbar pegg

Här snackar vi allmänt om golf...
erikg77
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 maj 2020, 04:28

Vi håller på och ta fram en ny Pegg med ställbar höjd. Du kan vara med att stötta projektet på https://www.indiegogo.com/projects/pegytee--2/x/6521514#/
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

erikg77 skrev:Vi håller på och ta fram en ny Pegg med ställbar höjd. Du kan vara med att stötta projektet på https://www.indiegogo.com/projects/pegytee--2/x/6521514#/
Tråkigt att vara den som är den men den här typen av produkt finns väl redan sen ett antal år på marknaden? Kampanjer med flexible goals känns dessutom alltid som en money grab och det finns ingen information om er produktutveckling etc. Så att pitcha in pengar för en produkt ni importerar från Kina är tyvärr inte så lockande.

Sent from my oversized electric scorecard using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

erikg77 skrev: 17 maj 2020, 04:36 Vi håller på och ta fram en ny Pegg med ställbar höjd. Du kan vara med att stötta projektet på https://www.indiegogo.com/projects/pegytee--2/x/6521514#/
Jag håller med föregående talare tyvärr. Detta har jag sett förut.
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

MaxP skrev: 18 maj 2020, 06:48
erikg77 skrev: 17 maj 2020, 04:36 Vi håller på och ta fram en ny Pegg med ställbar höjd. Du kan vara med att stötta projektet på https://www.indiegogo.com/projects/pegytee--2/x/6521514#/
Jag håller med föregående talare tyvärr. Detta har jag sett förut.
Håller med.
Tyvärr har man sett folk som kallar sig golfare spela med en massa attiraljer som bara hugade säljare kan skapa.
Man riktigt skäms när folk spelar med ”svans” (handduk i byxlinningen) eller greenlagare-jojo.

Största hatobjektet just nu är tvåfärgade fritidsbyxor. Fy fan så fult!
Visst händer det att någon ensam träningsrunda slutar i kantarellplockning ... men några förtäckta arbetsbyxor tar jag inte på mig då. Det är tom. så att hoodie och Adidasbyxor är 100ggr bättre.

Små borstar, konstiga peggar och greenlagare modell ölöppnare är så ”B”. En golfare behöver en handduk på bagen, ett mynt och några peggar i fickan. Allt annat är bara tidstjuvar och bling bling.

Egon
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Egon skrev: 18 maj 2020, 21:18
MaxP skrev: 18 maj 2020, 06:48
erikg77 skrev: 17 maj 2020, 04:36 Vi håller på och ta fram en ny Pegg med ställbar höjd. Du kan vara med att stötta projektet på https://www.indiegogo.com/projects/pegytee--2/x/6521514#/
Jag håller med föregående talare tyvärr. Detta har jag sett förut.
Håller med.
Tyvärr har man sett folk som kallar sig golfare spela med en massa attiraljer som bara hugade säljare kan skapa.
Man riktigt skäms när folk spelar med ”svans” (handduk i byxlinningen) eller greenlagare-jojo.

Största hatobjektet just nu är tvåfärgade fritidsbyxor. Fy fan så fult!
Visst händer det att någon ensam träningsrunda slutar i kantarellplockning ... men några förtäckta arbetsbyxor tar jag inte på mig då. Det är tom. så att hoodie och Adidasbyxor är 100ggr bättre.

Små borstar, konstiga peggar och greenlagare modell ölöppnare är så ”B”. En golfare behöver en handduk på bagen, ett mynt och några peggar i fickan. Allt annat är bara tidstjuvar och bling bling.

Egon
Fast den där lilla borsten för klubbor är riktigt bra att ha faktiskt. Man behöver inte skita ner handduken i onödan.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

svingit skrev: 18 maj 2020, 21:29
Fast den där lilla borsten för klubbor är riktigt bra att ha faktiskt. Man behöver inte skita ner handduken i onödan.
Rätt... men borsten är inte tillräcklig.
Jag har en handduk med karbinhake (standard bagtillbehör) som jag blöter på nedre delen.
Den och en peg för skårorna = skitig klubba no more. Ingen borste som river sönder byxor eller Nån ståltråd som råkar in under en fingernagel.
Borstarna som hängs på bagen funkar de också... men som sagt, en blöt handduk gör jobbet smidigare.
Har naturligtvis en finhanduk för annat om det behövs.

Avd. Peggar, så finns det en modell som tyvärr kostar lite men fyller alla behov. Den är av plast, stabil och spetsig nog för skåror och lite tillplattad så greenlagning blir lättare än med en rund peg.

Egon
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Egon skrev: 18 maj 2020, 21:18Håller med. Tyvärr har man sett folk som kallar sig golfare spela med en massa attiraljer som bara hugade säljare kan skapa. Man riktigt skäms när folk spelar med ”svans” (handduk i byxlinningen) eller greenlagare-jojo. Största hatobjektet just nu är tvåfärgade fritidsbyxor. Fy fan så fult!
Visst händer det att någon ensam träningsrunda slutar i kantarellplockning ... men några förtäckta arbetsbyxor tar jag inte på mig då. Det är tom. så att hoodie och Adidasbyxor är 100ggr bättre.
Varför vill man spela golf och se ut som en gängkriminell-wannabe?
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Egon skrev: 18 maj 2020, 21:57
svingit skrev: 18 maj 2020, 21:29
Fast den där lilla borsten för klubbor är riktigt bra att ha faktiskt. Man behöver inte skita ner handduken i onödan.
Rätt... men borsten är inte tillräcklig.
Jag har en handduk med karbinhake (standard bagtillbehör) som jag blöter på nedre delen.
Den och en peg för skårorna = skitig klubba no more. Ingen borste som river sönder byxor eller Nån ståltråd som råkar in under en fingernagel.
Borstarna som hängs på bagen funkar de också... men som sagt, en blöt handduk gör jobbet smidigare.
Har naturligtvis en finhanduk för annat om det behövs.

Avd. Peggar, så finns det en modell som tyvärr kostar lite men fyller alla behov. Den är av plast, stabil och spetsig nog för skåror och lite tillplattad så greenlagning blir lättare än med en rund peg.

Egon
Blöt handduk fungerar verkligen mycket bättre än allt annat. Ändå förvånansvärt få som använder detta tycker jag.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Niklas skrev: 19 maj 2020, 08:17
Egon skrev: 18 maj 2020, 21:57
svingit skrev: 18 maj 2020, 21:29
Fast den där lilla borsten för klubbor är riktigt bra att ha faktiskt. Man behöver inte skita ner handduken i onödan.
Rätt... men borsten är inte tillräcklig.
Jag har en handduk med karbinhake (standard bagtillbehör) som jag blöter på nedre delen.
Den och en peg för skårorna = skitig klubba no more. Ingen borste som river sönder byxor eller Nån ståltråd som råkar in under en fingernagel.
Borstarna som hängs på bagen funkar de också... men som sagt, en blöt handduk gör jobbet smidigare.
Har naturligtvis en finhanduk för annat om det behövs.

Avd. Peggar, så finns det en modell som tyvärr kostar lite men fyller alla behov. Den är av plast, stabil och spetsig nog för skåror och lite tillplattad så greenlagning blir lättare än med en rund peg.

Egon
Blöt handduk fungerar verkligen mycket bättre än allt annat. Ändå förvånansvärt få som använder detta tycker jag.
Brukar använda vatten utöver borsten. Man har oftas vatten med sig i bagen.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Jag kör driverpeg till allt. Det är ju bara trycka ner den djupare och vips så är det 'ställbar' höjd på den.
Skriv svar