Vi måste prata om...

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Någon som vet om/hur vi kan se Payne's Valley Cup i Sverige nu?

Edit: såg att Cmore sänder 🤡
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev: 22 sep 2020, 19:42 Någon som vet om/hur vi kan se Payne's Valley Cup i Sverige nu?

Edit: såg att Cmore sänder 🤡
Kollade ett par hål i går.
Kul att höra spelarna prata men de ständiga reklamavbrotten och ingen produktion från Sverige gjorde att jag stängde av.

Härligt att se JR slå sin höga cut (som blev en spikrak pull) rakt ner i en ravin! Ser ut som när man själv är ute och spelar :lol:
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Att man inte ställer sin bärbag på varken tee eller green är solklart för mig, men hur är det med bärbag på fairway? Jag har precis börjat med golf och endast lirat två stycken 12-håls och en 18-hålare och än så länge går jag ut till kanten för att ställa bagen där.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Pkgolf skrev:Att man inte ställer sin bärbag på varken tee eller green är solklart för mig, men hur är det med bärbag på fairway? Jag har precis börjat med golf och endast lirat två stycken 12-håls och en 18-hålare och än så länge går jag ut till kanten för att ställa bagen där.
Sluta med det omedelbums! Bag på fairway = inga problem Bild
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Pkgolf skrev: 24 sep 2020, 18:42 Att man inte ställer sin bärbag på varken tee eller green är solklart för mig, men hur är det med bärbag på fairway? Jag har precis börjat med golf och endast lirat två stycken 12-håls och en 18-hålare och än så länge går jag ut till kanten för att ställa bagen där.
Som Stefan säger, helt ok att ställa bagen på fairway, även ok att ha en bärbag ståendes på tee-ytan, givetvis så länge du inte ställer den i vägen för någon som ska spela.
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

stevvee skrev: Sluta med det omedelbums! Bag på fairway = inga problem Bild
MaxP skrev: Som Stefan säger, helt ok att ställa bagen på fairway, även ok att ha en bärbag ståendes på tee-ytan, givetvis så länge du inte ställer den i vägen för någon som ska spela.
Gott. Underlättade en del att slippa gå fram och tillbaka idag faktiskt. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Pkgolf skrev: 25 sep 2020, 14:45
stevvee skrev: Sluta med det omedelbums! Bag på fairway = inga problem Bild
MaxP skrev: Som Stefan säger, helt ok att ställa bagen på fairway, även ok att ha en bärbag ståendes på tee-ytan, givetvis så länge du inte ställer den i vägen för någon som ska spela.
Gott. Underlättade en del att slippa gå fram och tillbaka idag faktiskt. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Kan tro det! Nu vet jag inte var du spelar men vissa fairways är ju enormt breda från mitten till kanten :P
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

joakim.pekkari skrev: 25 sep 2020, 15:01
Pkgolf skrev: 25 sep 2020, 14:45
stevvee skrev: Sluta med det omedelbums! Bag på fairway = inga problem Bild
MaxP skrev: Som Stefan säger, helt ok att ställa bagen på fairway, även ok att ha en bärbag ståendes på tee-ytan, givetvis så länge du inte ställer den i vägen för någon som ska spela.
Gott. Underlättade en del att slippa gå fram och tillbaka idag faktiskt. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Kan tro det! Nu vet jag inte var du spelar men vissa fairways är ju enormt breda från mitten till kanten :P
Spelar på Ellingebanan i Eslöv. Jag tycker visserligen inte det är speciellt brett, men det hjälpte ändå och tog bort lite av stressen. Nu spelade jag visserligen en fredag med halvtaskigt väder, så väldigt lite folk på banan och det påverkade nog en hel del också.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Såg precis Viasat’s serie Caddie med Erik Bäckrud, fantastiskt skön serie med lite annat innehåll än dom vanliga programmen man kan hitta.

Den här gången träffade han Sebastian Söderberg, och jag noterade att Sebastians golfskor såg bekväma ut.

Någon av er prylnördar som har koll på vilken modell de är? Ska försöka fixa en bild.
Adjustments.JPG
Adjustments.JPG
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Adjustments.JPG
Adjustments.JPG (14.71 KiB) Visad 4530 gånger
Saltar alltid en bra story
Skriv svar