Byta från höger till vänster

Här snackar vi allmänt om golf...
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Någon som vet om man kan få ett nytt hcp om man börjar om och spelar från vänster istället?
Är inne på att byta håll men vill såklart kunna vara med i klubbtävlingar och liknande framöver åt vänster.

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

DormyarningeKent skrev: 08 okt 2020, 13:27 Någon som vet om man kan få ett nytt hcp om man börjar om och spelar från vänster istället?
Är inne på att byta håll men vill såklart kunna vara med i klubbtävlingar och liknande framöver åt vänster.

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app
Du får snacka med klubben så kan dom säkert skicka in ändring till SGF.
Har jälv funderat att testa spela vänster som ett litet projekt till nästa säsong.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

DormyarningeKent skrev: 08 okt 2020, 13:27 Någon som vet om man kan få ett nytt hcp om man börjar om och spelar från vänster istället?
Är inne på att byta håll men vill såklart kunna vara med i klubbtävlingar och liknande framöver åt vänster.

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app
Jag försökte för något år sedan att få ett hcp att använda för mitt vänsterspel men det gick tyvärr inte. Eventuellt kan klubben lösa åt dig så att du får spela typ 3 varv för att få ett nytt hcp men annars är det nog att traggla igenom systemet som det är utformat, idag går det ju som tur är snabbare att förändra hcp än det gjorde förr.

Ganska kul projekt att göra förövrigt. Jag hann tyvärr inte med mycket mer är att träna en vinter och spela några enstaka varv men jag tror helt klart att det hjälpte mitt högerspel en del att bli mer "symmetrisk".
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
mattias.wiklund
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 aug 2020, 14:16

Kul tanke och spännande projekt! Påminner om Mac O'Gradys försök att få spela vänsterhänt med amatörstatus under namnet Mac O'Grady II.
Skriv svar