Trump och golfen

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Tycker dessutom att det är trist att se svenska proffs träna i MÖ och tacka de olika banorna på sina sociala medier.
De legitimerar ju att det är okej länder att åka till.
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Sandstream skrev:[mention]korben[/mention] [mention]AndyK[/mention] (Taggar er båda eftersom ni verkade ha samma åsikt om Trump).

Jag har lite svårt att se varför man ska bojkotta banor som ägs av Trump. Vad är det han har gjort som får er att känna så?
(Vill förtydliga att jag respekterar era åsikter)

Att bojkotta länder där homosexualitet och andra saker som tillhör mänskliga rättigheter bestraffas men piskning, långa fängelsestraff eller till och med döden tycker jag är betydligt mer logiskt.
När man konstant håller på och ljuger, försöker underminera det demokratiska samhället, utnyttjar sin post som president för egen vinnings skull, hetsar odemokratiska grupper, hyllar rasister, diktatorer och konspirationsteoretiker, osv, osv.
Att försöka uppvigla en mobb till att försöka sig på en statskupp, då var väl måttet rågat.

Varför skulle jag ge mina pengar till någon, som hela sitt liv gjort allt för att blåsa alla andra på pengar. Någon som inte ens klarar av att spela en runda golf utan att fuska och bete sig som en 5-åring.

Sen håller jag med om att det hade varit ännu bättre om Mellanöstern också hade bojkottats. Har inte för avsikt att spela golf nere i sandlådan...


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Senast redigerad av AndyK den 18 jan 2021, 18:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Sandstream skrev:Tycker dessutom att det är trist att se svenska proffs träna i MÖ och tacka de olika banorna på sina sociala medier.
De legitimerar ju att det är okej länder att åka till.
Håller helt med. Även många brittiska golfvloggare åker dit och tycker att det är så fantastiskt. Blir ganska irriterad över det.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

AndyK skrev: 18 jan 2021, 18:55När man konstant håller på och ljuger, försöker underminera det demokratiska samhället, utnyttjar sin post som president för egen vinnings skull, hetsar odemokratiska grupper, hyllar rasister, diktatorer och konspirationsteoretiker, osv, osv.
Att försöka uppvigla en mobb till att försöka sig på en statskupp, då var väl måttet rågat.

Varför skulle jag ge mina pengar till någon, som hela sitt liv gjort allt för att blåsa alla andra på pengar. Någon som inte ens klarar av att spela en runda golf utan att fuska och bete sig som en 5-åring.

Sen håller jag med om att det hade varit ännu bättre om Mellanöstern också hade bojkottats. Har inte för avsikt att spela golf nere i sandlådan...
Ja, tycker man så kan jag förstå att man inte vill att han ska tjäna några pengar på en. Å andra sidan vette fan om han tjänar något på sin golfbanor, han är ju inte den bästa affärsmannen direkt :lol:
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

AndyK skrev: 18 jan 2021, 18:55 När man konstant håller på och ljuger, försöker underminera det demokratiska samhället, utnyttjar sin post som president för egen vinnings skull, hetsar odemokratiska grupper, hyllar rasister, diktatorer och konspirationsteoretiker, osv, osv.
Att försöka uppvigla en mobb till att försöka sig på en statskupp, då var väl måttet rågat.

Varför skulle jag ge mina pengar till någon, som hela sitt liv gjort allt för att blåsa alla andra på pengar. Någon som inte ens klarar av att spela en runda golf utan att fuska och bete sig som en 5-åring.

Sen håller jag med om att det hade varit ännu bättre om Mellanöstern också hade bojkottats. Har inte för avsikt att spela golf nere i sandlådan...


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
+1

Och jag håller verkligen med om att det vore bra om tourerna var konsekventa. För MÖ är ju knappast en föredragen plats även om Dubai kanske sticker ut som lite mer som väst i sammanhanget.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

AndyK skrev: 18 jan 2021, 18:55
Sandstream skrev:@korben @AndyK (Taggar er båda eftersom ni verkade ha samma åsikt om Trump).

Jag har lite svårt att se varför man ska bojkotta banor som ägs av Trump. Vad är det han har gjort som får er att känna så?
(Vill förtydliga att jag respekterar era åsikter)

Att bojkotta länder där homosexualitet och andra saker som tillhör mänskliga rättigheter bestraffas men piskning, långa fängelsestraff eller till och med döden tycker jag är betydligt mer logiskt.
När man konstant håller på och ljuger, försöker underminera det demokratiska samhället, utnyttjar sin post som president för egen vinnings skull, hetsar odemokratiska grupper, hyllar rasister, diktatorer och konspirationsteoretiker, osv, osv.
Att försöka uppvigla en mobb till att försöka sig på en statskupp, då var väl måttet rågat.

Varför skulle jag ge mina pengar till någon, som hela sitt liv gjort allt för att blåsa alla andra på pengar. Någon som inte ens klarar av att spela en runda golf utan att fuska och bete sig som en 5-åring.

Sen håller jag med om att det hade varit ännu bättre om Mellanöstern också hade bojkottats. Har inte för avsikt att spela golf nere i sandlådan...


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Skulle svara, men Andy sammanfattade det perfekt. :) Han var otrevlig under primärvalen 2015 men blev bara värre för varje dag. Kan inte tänka mig någon annan kandidat som under valkampanjen skulle kunna driva med en handikappad journalist eller säga att han skulle kunna skjuta någon på öppen gata och ändå bli vald.

Det finns så många banor i världen jag vill prova på, så jag kan stå över Trumpbanorna. Och ja, hans bizniz talanger pekar ju på att för eller senare blir han av med dem.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Skriv svar