Rondtider

Här snackar vi allmänt om golf...
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Jag har i veckan spelat tävling på två olika banor.
Den första dagen tog ronden 5 timmar den andra 5 timmar 10 minuter. Jag tycker inte detta är acceptabelt. Varför vågar inte tävlingsledningen skynda på långsamma bolla och om så krävs utdöma plikt?
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Vet med säkerhet att de slöades? Kan ju varit så att de behövde slå mycket slag tex. Menar att det inte alltid beror på långsamt spel att en runda tar 5h.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Wolfsheim skrev:Vet med säkerhet att de slöades? Kan ju varit så att de behövde slå mycket slag tex. Menar att det inte alltid beror på långsamt spel att en runda tar 5h.
Vi hade två fyrbollar med damer framför oss. Framför dessa var det tomt-tomt-tomt och tomt.
Vi tog klockan på 17:e green. En av de fyra hade gett upp hålet och höll bara i flaggan, de tre andra höll på i 8 minuter för att sänka sina puttar!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

kan då mao vara dåliga på att putta?
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Wolfsheim skrev:kan då mao vara dåliga på att putta?
Troligen hade dom svårt med det mesta på greenerna.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Oftast pga av att käften går i ett på folk. Folk måste lära sig när man kan prata och när man ska spela.
Min boll idag på tävlingen gick ifrån bollen bakom med 3hål..det är fan inte acceptabelt. Vi spelade en treboll på 4timmar, och vi hade en tvåboll framför och ingen bakom så vi tog det lugnt..
Sent from my RM-976_1101 using Tapatalk
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Albatross
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Knallade runt en 3 boll med svärmor (65 år) här om dagen på 3,40. Det tycker jag är helt ok.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

En sak som slog mig i helgen när jag spelade i en 4-boll var hur mycket tid man skulle tjäna på att banarbetarna mätte avstånden på korthålen.

4 grabbar som ska ta upp varsin kikare och försöka träffa en flagga 160 meter bort utan prismor har att göra en stund helt i onödan.
När man kliver upp på tee borde det stå något i stil med: "I dag är det 163 meter till flaggan"

Säg att det spara 1 minut per hål så är det på många banor 4 minuter per boll.
Kanske inte så mycket men ändå något.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:En sak som slog mig i helgen när jag spelade i en 4-boll var hur mycket tid man skulle tjäna på att banarbetarna mätte avstånden på korthålen.

4 grabbar som ska ta upp varsin kikare och försöka träffa en flagga 160 meter bort utan prismor har att göra en stund helt i onödan.
När man kliver upp på tee borde det stå något i stil med: "I dag är det 163 meter till flaggan"

Säg att det spara 1 minut per hål så är det på många banor 4 minuter per boll.
Kanske inte så mycket men ändå något.
En annan lösning vore kanske att en av er mätte och att ni litar på varandra? ;)
Edit: Funkar visserligen lite dåligt på tävling...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:En annan lösning vore kanske att en av er mätte och att ni litar på varandra? ;)
Edit: Funkar visserligen lite dåligt på tävling...
Visst, men får man fel mått 1 gång låter man aldrig mer någon annan mäta :lol:

Problemet är att banarbetarna måste uppdatera skylten varje gång de gör en ändringen och det räcker med att de missar det 1 gång så är det kört.
Skriv svar