Rondtider

Här snackar vi allmänt om golf...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

StefanL skrev:
stevvee skrev:
StefanL skrev: Beror helt på hur fort man går, anpassar man gångtempot så slipper man vänta Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kryper 18 hål fortare än 5 timmar Bild
Med full bana framför dig?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja för tusan. Har ju kryp-utbildning från FM
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

StefanL skrev: 22 maj 2019, 15:28 Jag känner att allt handlar om speltempo, ska jag spela golf så vet jag om att det kommer ta 5-7 timmar av min dag. Här om helgen spelade vi 18 på 5 timmar och ingen av oss reagerade på att det tog lång tid, för att vi behövde inte vänta och vi visste om att det var fullbokat så vi hade inte bråttom heller.
5 timmar utan att behöva vänta på bollen framför känns som en omöjlighet om man inte letar boll på varenda hål.

Tror Golf-Sverige skulle behöva en instruktionsvideo om ready golf och speltempo.
Finns det något värre än folk som rör sig mellan slagen som om det vore deras sista runda i livet, helt ensamma på banan?
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Sandstream skrev:
StefanL skrev: 22 maj 2019, 15:28 Jag känner att allt handlar om speltempo, ska jag spela golf så vet jag om att det kommer ta 5-7 timmar av min dag. Här om helgen spelade vi 18 på 5 timmar och ingen av oss reagerade på att det tog lång tid, för att vi behövde inte vänta och vi visste om att det var fullbokat så vi hade inte bråttom heller.
5 timmar utan att behöva vänta på bollen framför känns som en omöjlighet om man inte letar boll på varenda hål.

Tror Golf-Sverige skulle behöva en instruktionsvideo om ready golf och speltempo.
Finns det något värre än folk som rör sig mellan slagen som om det vore deras sista runda i livet, helt ensamma på banan?
Vi insåg ganska tidigt att det skulle ta tid och anpassade oss efter speltempot på banan, sen väntade vi någon gång men inte så det var störande på varje hål.

Sista håller jag med om, alla behöver inte stå och kolla hur långt bollen går ut i skogen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

StefanL skrev: 24 maj 2019, 13:12Vi insåg ganska tidigt att det skulle ta tid och anpassade oss efter speltempot på banan, sen väntade vi någon gång men inte så det var störande på varje hål.
Förstår att ni gjorde så men det är ju egentligen helt fel. De som går före och lallar fattar inte att de behöver höja tempot om alla bakom anpassar sig.

Här tycker jag att klubbarna har ett stort ansvar. Kostar inte många spänn att ha en marshall eller två som ser till att spelet flyter, men de kanske är rädda att stöta sig med sina kunder?
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 24 maj 2019, 13:43Här tycker jag att klubbarna har ett stort ansvar. Kostar inte många spänn att ha en marshall eller två som ser till att spelet flyter, men de kanske är rädda att stöta sig med sina kunder?
Tror att du är helt rätt på det!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar