Dustin Johnson tar en timeout

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

Bild
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev:
obe skrev:
Sandstream skrev: Ja, det var en rolig kommentar om TM men det är ju kul att ett företag iaf öser ut nya produkter och inte kommer med en ny, trist, driver vart 3:e år :)
Är det så kul verkligen? Att de lovar längre och längre slag vid varje lansering genom att lofta ner klubborna? Det ger ju ingen reell förbättring. Snart har du väl 7-PW + 5 gapwedges istället.
SLDR loftade de upp och den går ju längre än R1:an så det tycker jag är positivt.

Ja, jag tycker det är kul att det kommer ut nya produkter för oss som är intresserade och inte kör med samma klubbor i 10 år :)
Har svårt att se att varje driver Taylormade har gjort den senaste tiden är fruktansvärt mycket bättre än den före. Enligt mig ser det bara ut som dom vill ha pengar.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

trippelhej skrev:Har svårt att se att varje driver Taylormade har gjort den senaste tiden är fruktansvärt mycket bättre än den före. Enligt mig ser det bara ut som dom vill ha pengar.
Fruktansvärt mycket bättre är de knappast men varje meter räknas.

Ping var ju alldeles till sig i trasorna för att Bubba svingade deras G30 någon mph snabbare och de trodde att det kanske skulle bli en halv mph för medelgolfaren. Kan låta larvigt men det blir ett par mph på ett par år och längre slag :)
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev:
trippelhej skrev:Har svårt att se att varje driver Taylormade har gjort den senaste tiden är fruktansvärt mycket bättre än den före. Enligt mig ser det bara ut som dom vill ha pengar.
Fruktansvärt mycket bättre är de knappast men varje meter räknas.

Ping var ju alldeles till sig i trasorna för att Bubba svingade deras G30 någon mph snabbare och de trodde att det kanske skulle bli en halv mph för medelgolfaren. Kan låta larvigt men det blir ett par mph på ett par år och längre slag :)
Behövs längre slag när allt sitter i klubban?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

trippelhej skrev:Behövs längre slag när allt sitter i klubban?
Proffsen tackar nog inte nej till varje extra meter de kan få.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev:
trippelhej skrev:Behövs längre slag när allt sitter i klubban?
Proffsen tackar nog inte nej till varje extra meter de kan få.
Kanske inte men spelar det någon roll om alla slår 280m eller 290m, blir lika svårt för alla ända.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Helt klart intressant Johan. Personligen tycker jag vid det här laget att det är rent idiotiskt och larvigt av PGA-touren att inte gå ut med anledningen till avstängningen. Att dessutom åka dit för Kokain-missbruk två gånger (om så nu är fallet) gör att DJ tappar en hel del respekt i min bok åtminstone.

Angående TM och deras klubbsläpp är det utan tvekan mer negativt än något annat då de skapar närmare en "goflklubbsinflation" på marknaden, både i Sverige och internationellt.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sen kan man ju inte sluta tänka på att kokain + Gretzkys dotter = en rolig lördagkväll
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

KinG-NothinG skrev:Angående TM och deras klubbsläpp är det utan tvekan mer negativt än något annat då de skapar närmare en "goflklubbsinflation" på marknaden, både i Sverige och internationellt.
Tur att andra branscher inte är lika konservativa. Då hade vi suttit med varsin 486:a och telefonmodem och tyckt att SGF inte behövde gå snabbare. Vad gör det om en sida tar 11 istället för 10 sekunder att ladda :lol:

Har faktiskt svårt att förstå hur man kan vara negativt inställd till att ett företag utvecklar nya produkter?
Skriv svar