Drömresan - Tema golf - USA - Hösten 2016

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Har länge diskuterat med mig själv vad jag vill göra för resa - en riktig drömresa, ensam eller med goda vänner - men jag har äntligen bestämt mig. För grundpelarna om inte annat, för att få hjälp, tips och idéer får jag be er om lite hjälp. Kort och gott handlar det om en resa med golftema i det förlovade landet i väst.

Anledningen att jag kallar det "golftema" är ganska enkelt - som golfinstruktör finns det mycket mer än själva golfspelet att utforska. Så faktum är att jag än så länge bara planerat stopp på de ställen där jag får lära mig nytt och bara en bana att spela på. Tränare att besöka och föreläsningar att gå på helt enkelt, men jag behöver speciellt flera förslag på banor.

Period; Oktober 2016 - cirka 30 dagar
Var: USA (Kommer röra mig över hela landet men starten är i Florida med planerade stopp i södern och Kalifornien)
Ekonomi; Det löser sig, jag har lagt 300 dollar på greenfee tidigare så det är inget problem denna gång heller.

Planerade besök:
World Golf Fitness Summit - Orlando, Florida
James Leitz - Pinewood CC, Mississippi
Titleist Performance Institute Facility - Carlsbad, Kalifornien
Pebble Beach - Pebble Beach, Kalifornien

Så, vilka banor skulle ni vilja besöka på er drömresa?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Drömresan blev av två år tidigare än planerat men med väldigt kort varsel.
I oktober åker jag på World Golf Fitness Summit samt TPI Golf Mechanics Level 3 utbildning i Kalifornien, närmare bestämt Oceanside. Nu undrar jag istället om någon spelat golf i området tidigare och kan tipsa om några fina banor?
Albatross
Inlägg: 152
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Pinehurst om du ändå ska vara i Carlsbad.
Uppe vid Carmel finns en del härliga banor förutom Pebble. Carmel Valley tex. Mkt trevlig resort.
Kiawah - The ocean course är en bana jag verkligen velat spela i USA.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar