Plugga och spela golf.

Här snackar vi allmänt om golf...
Duffandrun
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 jul 2014, 23:11

Hej golfforum! Hittade hit för ett tag sedan och har smugit runt lite här :)

Det är så att jag kommer någon dag att börja plugga, men jag vill inte förlora golfen. Jag kommer plugga någon annan stans än här där jag bor (Norrland) och för att inte förlora golfen behöver jag hjälp.
Är det någon här inne som har eller som just nu pluggar och spelar golf samtidigt? Detta känns som ett måste för mig om jag ska ha motivation till att plugga. Berätta gärna hur ni gjorde eller om ni har några bra förslag var jag ska vända mig.

Är en 20 årig kille med 9HCP som spelade mycket när jag var liten, la av och har nu spelat nu i 4 somrar ganska mycket.

mvh
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

De flesta klubbar har studentmedlemskap. Det svåra är väl att komma iväg och faktiskt spela, då är det ju lättare om banan är på cykel/gångavstånd. Som student kan du anpassa tiden mycket själv. Då kan du ju spela på dagen och plugga på kvällen/natten.

Många studenter jobbar på sommaren när de är lediga. Du kanske han ta ett kvällsjobb istället så får du sommaren ledig för golf. Ett alternativ är ju att hitta något jobb som involverar golf.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
j0akim_
Inlägg: 71
Blev medlem: 14 maj 2014, 13:07
Ort: Lidköping

Jag har precis avslutat 3 år på Karlstad Universitet och började spela golf under mitt första år under studietiden.

Varit medlem på Karlstad GK och de hade ett "förmånligt" studentpris. Fanns bättre erbjudanden runt omkring Karlstad, men eftersom deras anläggning är störst, med flest träningsmöjligheter och bra bana, så valde jag att börja spela där.

Lycka till!
Driver Cobra AMP Cell 11°
FW: Cobra AMP Cell 13°
Järn: Cobra AMP Forged 4-P Stiff
Wedge: Cobra Tour Trusty 48° / 52° / 56°/ 60°
Putter: Odyssey Versa #9
Boll: Callaway CromeSoft
Grepp: Golf Pride Midsize
HCP: 15,3
nkpgstad
Inlägg: 34
Blev medlem: 14 maj 2014, 21:11

Jag pluggar sista året till civilekonom på linköpings universitet, det fungerar perfekt att kombinera plugg med golf. Dels ligger universitetet i Linköping granne med Linköpings gk, och dels så har man mycket fritid som student. I alla fall har man det på min utbildning.
Driver: Cobra Bio Cell Black
Hybrider: Callaway XHot Pro 3-4
Järn: Callaway Razr X Black 5-PW
Wedgar: Mizuno JPX 2011 50,54,58
Putter: Taylormade 79-110 Daytona
Boll: Titleist ProV1
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Lund var sisådär. Du behöver bil för att ta dig ut på närmsta bana dom är Lunds akademiska och väl där hade de inte speciellt bra erbjudanden tyvärr...

Västerås har en central bana och en högskola. Tar kanske 15 min att cykla emellan.
Skriv svar