KM - Ska ni spela? (Klubbmästerskap)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tänkte höra hur många här inne på forumet som har spelat eller tänker spela KM på er hemmaklubb?

Själv kommer jag lira KM i år, utan någon som helst tanke på att vara i toppen av resultatlistan. Men jag tycker nästan det är en skyldighet att lira KM då det ger tävlingen mer prestige och uppmärksamhet och jag tycker KM ska vara höjdpunkten på hemmaklubben varje år.

Jag kommer själv ha det som en måttstock över hur bra säsongen har varit och jämföra från år till år helt enkelt.

Hur tänker ni?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag funderar på att spela men mest för att det är 36 hål första dagen och det har jag aldrig spelat tidigare.
Har ingen som helst chans till topplaceringar men det struntar jag i :)

EDIT: Anmäld :D
Linusg
Inlägg: 125
Blev medlem: 18 jun 2014, 21:19

Hade hemskt gärna varit med , men frun har bokat upp mig under helgen och det var inte förhandlingsbart tydligen :p så km får vänta till nästa år.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Klart man är med på KM - håller helt med om att det är årets viktigaste tävling på klubbnivå!
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

KM är inbokat sen i april. Brukar alltid vara med på det. Ser ingen chans att vinna men ska klå fjolårsresultatet på 173 (87-86).
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Blev inget KM för mig 30-31/8. Måste vara med och inviga en ny butik :)

Har anmält mig till Kategori-KM istället två veckor senare. 18 hål på lördagen (Queens) och 18 på söndagen (Kings) :P
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tänkte återuppliva den här tråden med tanke på att jag lirade just KM i helgen.
Hur många av er har gjort det i år? Blev det förbättring eller sämre placering jämfört med tidigare år?

Själv spelade jag det första KM:et på Kungsängen för min del. 61 pers till start cut efter 36 hål. 24 bästa vidare till dag två.

Började stabilt med en 77:a, men tappade dett helt när vi spelade den mycket svårare banan på eftermiddagen. 97 slag på eftermiddagen betydde missad cut och nya tag nästa år.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Tänkte återuppliva den här tråden med tanke på att jag lirade just KM i helgen.
Hur många av er har gjort det i år? Blev det förbättring eller sämre placering jämfört med tidigare år?

Själv spelade jag det första KM:et på Kungsängen för min del. 61 pers till start cut efter 36 hål. 24 bästa vidare till dag två.

Började stabilt med en 77:a, men tappade dett helt när vi spelade den mycket svårare banan på eftermiddagen. 97 slag på eftermiddagen betydde missad cut och nya tag nästa år.
KM hos oss blev tyvärr inställt. Men som enda anmälda på under 12 i HCP kändes det som det kunde kvittta oavsett detta år.

Var det psyke eller kropp som bröt först för dig Johan?
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Jag spelade och blev femma i kategorikategori.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Funderar på att lira kategori-KM (H30) även om jag inte har en chans till vinst.
Queens från gult på lördagen och Kings från vitt på söndagen.

Nästa år får jag lira H45 :D
Skriv svar