Golflitteratur

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hann under semestern läsa boken "Slaying the Tiger" (hann och hann, det tog mig tre dar) - för en gångs skull en golfbok jag läser som snarare mer handlar om golf än golfinstruktion. Boken är väl värd en ordentlig genomgång men jag rekommenderar den varmt till alla som är intresserad av PGA-Touren och spelarna där.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Är det någon som tagit sig igenom nedan av Pelz? Är det värt mödan? Jag har förstått att det är rätt köttig läsning.

Dave Pelz's Short Game Bible
Dave Pelz's Golf Without Fear
Dave Pelz's Damage Control
Dave Pelz's Putting Games
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Är det någon som tagit sig igenom nedan av Pelz? Är det värt mödan? Jag har förstått att det är rätt köttig läsning.

Dave Pelz's Short Game Bible
Dave Pelz's Golf Without Fear
Dave Pelz's Damage Control
Dave Pelz's Putting Games
Jag har läst Dave Pelz Putting Bible och Short Game Bible, samt Damage Control. Det finns hur mycket bra som helst i dem, men jag vet inte om jag skulle rekommendera dem till gemene golfaren. Jag skulle säga att mycket av det du lär dig är sånt som är bra för en tränare att kunna om puttning/närspel att förstå puttning/närspel på ett mer detaljerat sätt.

Jämför du det med Your Short Game Solution t.ex. är det som natt och dag, YSGS hjälper dig där och då med konkreta tips och idéer, Pelz böcker är det mycket "forskning" som gås igenom för att öka förståelsen.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

https://www.youtube.com/watch?v=NnFdDgjSw70

Min topp5 lista över golflitteratur!
Vad tycker dU?
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

I väntan pp boken om Rory så va jag å lånade två på bibblan idag.
Göran Zachrisson - 20 berättelser om golf, och boken Golfens fysiska träning.

Den ena blir det kvällsläsning ur å den andra mer läsning för att förstå å se hur jag ska träna kroppen.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Wolfsheim skrev:I väntan pp boken om Rory så va jag å lånade två på bibblan idag.
Göran Zachrisson - 20 berättelser om golf, och boken Golfens fysiska träning.

Den ena blir det kvällsläsning ur å den andra mer läsning för att förstå å se hur jag ska träna kroppen.
Golfens Fysiska Träning är en riktigt bra start!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Fick en bok jag tänkte börja kolla i, "golf för själen" av M. Scott Peck.

Någon som har läst den?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:Fick en bok jag tänkte börja kolla i, "golf för själen" av M. Scott Peck.

Någon som har läst den?
Inget jag läst än, hör gärna vad du tycker!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:
Mikael316 skrev:Fick en bok jag tänkte börja kolla i, "golf för själen" av M. Scott Peck.

Någon som har läst den?
Inget jag läst än, hör gärna vad du tycker!
Tycker den är lite rolig. Har kommit 1 kapitel (han har delat upp den i 18 kapitel och döpt dem till hål 1 hål 2 osv). han är en psykolog utan egentligen golfkunskap så det är inte en "gör-såhär" bok som försklarar grepp och hur man slår ur bunkern och så. Den är inte heller skriven till den inbitna utan är ämnad till att fånga alla. Tycker han skrive rintressanta saker ibland och så men mycket handlar om psyket och att det är du själv som står i vägen för dig själv och sådant. Får se när man kommer in djupare vad jag tycker
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

bump..

vi går in i hösten nu och måste ju ladda upp med böcker. Själv har jag två böcker igång just nu. Nyöppnade Pia Nilsson Be a player och sedan en gammal sak Awaken the giant within. Riktigt amerikanskt svulstig litteratur om personlig utveckling.

Vad har ni för golfböcker på gång? Några tips?
Skriv svar