Stenson!!!!

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

rolf skrev:Jag har länge tyckt att Stensson är en riktig sopa utan någon som helst utstrålning.
Lyssna på hans sommarprat. Vilken glädjespridare :lol:

Angående Stensons runda i går så är det sånt som händer och det händer ALLA proffs. Som redan nämnts ska man vara medveten om att banorna de spelar är uppsatta så att vi medelgolfare skulle gråta efter ett par hål.

Håller för övrigt med om att Stenson ofta darrar när det gäller som mest. Jämför med Rory som kan spela dåligt men nästan alltid kommer tillbaka.
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Det är väl just detta som är tjusningen med golfen? Att allt kan hända, även för proffsen.
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: Håller för övrigt med om att Stenson ofta darrar när det gäller som mest. Jämför med Rory som kan spela dåligt men nästan alltid kommer tillbaka.
Både ja och nej, Rory är ju just nu lite i den zon som Stenson var under slutspelen i fjol där han just kunde darra och komma tillbaka. Kom ihåg att Rory haft närmare 2 år där han snarare varit där Stenson är nu. Kort och gott, psyket är allt, har du medvind är det lätt att studsa tillbaka och vice versa.
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

Spela torsdag,fredag,lördag och söndag nästintill varje vecka och gå ut och sänk er, hårt
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

NilsAnders skrev:Spela torsdag,fredag,lördag och söndag nästintill varje vecka och gå ut och sänk er, hårt
Bara fyra dagars jobb per vecka. Jag har ALLTID haft minst femdagarsvecka!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

rolf skrev:
NilsAnders skrev:Spela torsdag,fredag,lördag och söndag nästintill varje vecka och gå ut och sänk er, hårt
Bara fyra dagars jobb per vecka. Jag har ALLTID haft minst femdagarsvecka!
Glöm inte träningen. Såg en video med Luke Donald. Han tränar ca 8 timmar om dagen (gym, kondition och golf). Tror de "jobbar" betydligt mer än vad vi gör.
Albatross
Inlägg: 152
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Tränar de inte sjukt mkt också? Följer några spelare på både instagram och twitter. De verkar ju inte göra annat än träna, spela, träna, spela.
Tror det är rätt slitigt ändå.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

20-30 timmar träning under tävlingsveckor. 60+ timmar för träningsveckor. Därikring ligger snittet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar