Stenson!!!!

Här snackar vi allmänt om golf...
NiclasF
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 aug 2014, 11:23

Seriöst!! Vad FAAAAAN HÄNDER!!!! Hur är det möjligt med denna kollaps??? Jag gick på 75 slag på bro hof, stadium course idag och jag är amatör, spelar för skojs skull, får inga miljon belopp för att utöva golf. Hade han vart anställd så hade han fått sparken. Det ska inte va möjligt att underprestera så här på denna nivå. RÄTTA mig om jag har fel// frustrerad
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Nu har jag inte spelat banorna men jag kan säga säkert att jämföra din sällskapsrunda med tävlingen och banan stenson spelar är fel. Jag tror knappast han tappar all crew och sponsor heller.

Jag har svårt att tro att du spelar 75 och under varje gång heller.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ja jäklar. Nu är det någon som minsann inte förstår sig på golfen och psykologin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
NiclasF
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 aug 2014, 11:23

Det är klart som fan att jag inte går på 75 slag varje runda!!! Trots allt är detta vad dom gör varje vecka och det är trots allt deras jobb och även ni som ifrågasätter mitt argument måste tycka att hans prestation är under alla mått. När sist kollade ni på viasat och såg någon ligga 7 över efter 16 hål som gick -7 dagen innan??
NiclasF
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 aug 2014, 11:23

PS. Det va en tävling och vem har nämnt något om att tappa sponsorer mm??
Greenguy
Inlägg: 20
Blev medlem: 14 aug 2014, 19:24

En bana som är uppsatt för proffs på tävling är skåklart, 50ggr svårare än Brohof på en vanlig dag.
Bara när man sköter en bana och preppar den lite för någon tävling skjuter klubben proffs, som normalt ligger på låga 70, över 80 ibland. Så det är väldigt mycket svårare.

Men!

Jag har dock lagt märke till att ICEMAN har lite problem med huvet. Inte bara för att han knäcker klubbor hit och dit. Förra veckan under sista majorn hade han chansen. Men darrade och puttade för kort 2 ggr på raken. Han såg lite likblek ut när han puttade.
Någon typ av kollaps likt denna ser man inte ofta dock. Rory gjorde det på Masters förra året när han ledde, eller var det två år sen?
Ofta brukar dom vara så proffsiga att dom kan skaka av sig ett dåligt slag. Det är nästan det som gör dom till proffs. Förmågan att rädda sig ur knepiga situationer.

Man ser ibland Phil tex, uppe på läktaren, men räddar ändå par.
Jaja....inte lätt ibland.
Han är ändå en enorm golfare. Jag hoppas han skakar av sig detta och kör på nu framöver...
NiclasF
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 aug 2014, 11:23

Kolla trippelhejs inlägg ang sponsorer
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

NiclasF skrev:PS. Det va en tävling och vem har nämnt något om att tappa sponsorer mm??

Du skrev "hade han varit anställd så hade han fått sparken". Han får antagligen något från sponsorerna, vilket gör att han "jobbar" för dom. Övrigt folk, i alla fall vissa kan säkert byta spelare ganska enkelt.

För att förvåna dig ännu mer finns det väldigt många fler som har haft dåliga dagar och slagit x över par. Har för mig att Rory hade liknande runda för någon månad sen.
Albatross
Inlägg: 152
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Shit happens även för Stenson. Så är det. Kommer alltid vara. Stenson, Bubba eller dig själv. Detta är golf :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Jag har länge tyckt att Stensson är en riktig sopa utan någon som helst utstrålning.
Skriv svar