Gameplan?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Gameplan har jag nog aldrig haft för en hel rond, varit mest håller det så håller det.
Tänkte testa över nio hål imorn att ha en plan och oavsett resultat hålla mig till den.

Framförallt ska mina järnslags swing försöka hållas konstant, vad jag behöver tänka på är min höger armbåge in mot kropp för att slippa vänster push eller slice.

Sen inte ta upp driver på allt över par 3 hål.

Läs greener och putta alla puttar noggrant.

Har ni rutiner/gameplan??
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Försöker att lägga upp en gameplan när jag spelar på nya banor, men brukar ofta bli så att man börjar tänka "Äh va fan, jag slog en så bra drive på förra hålet så jag kan ju ta drivern på det här hålet också."
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Efter att lirat 18 förra helgen med två singel(4-5)hcp'arena tänkte jag att nåt måste jag kunna göra..
Båda två drev jag ut med 20-50m, slog rakare(drivar), bägge led av hookar mest hela tiden..
Men lik förbannat så gjorde dom par och en och annan birde mest hela tiden, medans jag sköt boogies :evil:

Visst fan satt mesta på/runt green, men även smart spelat istället för att gå för green på tex par 5:orna på 2 varenda gång.

Nej, gameplan it is!
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Burner skrev:Efter att lirat 18 förra helgen med två singel(4-5)hcp'arena tänkte jag att nåt måste jag kunna göra..
Båda två drev jag ut med 20-50m, slog rakare(drivar), bägge led av hookar mest hela tiden..
Men lik förbannat så gjorde dom par och en och annan birde mest hela tiden, medans jag sköt boogies :evil:

Visst fan satt mesta på/runt green, men även smart spelat istället för att gå för green på tex par 5:orna på 2 varenda gång.

Nej, gameplan it is!

Du beskriver precis samma problem som jag har..
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Planen höll någorlunda, dock sköt jag bort en drive(slice i spenaten som aldrig hittades), och putta som en kratta..
Så slagen rök på en drive & två tre-puttar egentligen.. hål 5 & 8
Järnspelet funka.. på't igen bara ;)
Bild
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Skriv svar