VARNING: Golfstoreeurope!

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Vet att många av oss brukar handla våra prylar genom företag i England så här kommer en varning.

I början av förra året var det Golfbuyitonline som gick i konkurs & folk hade väldiga problem med att få sina varor levererade eller pengar tillbaka.

Idag framgår det att även golfjätten Golfstoreeurope har försatts i konkurs (27/2) så akta er för att beställa saker där ifrån.

Om ni nu har tankarna på att handla i England så kan jag varmt rekommendera Golfsupport, snabb levereans & grym service.
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Detta låter smått otroligt, har du någon artikel eller något som stödjer detta påstående?
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Hej,

Skulle beställa lite saker idag & därav valde jag att maila deras support för lite frågor.

Som svar får jag ett meddelande ifrån deras konkursförvaltare (troligtvis auto) där han skriver vad som hänt.

Sitter på mobilen så att bifoga bilderna blir lite problem, du får gärna maila dom & se vad du får för svar om du inte tror mig. Vad skulle jag förövrigt tjäna på ett ljug här?
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bergsten skrev:Hej,

Skulle beställa lite saker idag & därav valde jag att maila deras support för lite frågor.

Som svar får jag ett meddelande ifrån deras konkursförvaltare (troligtvis auto) där han skriver vad som hänt.

Sitter på mobilen så att bifoga bilderna blir lite problem, du får gärna maila dom & se vad du får för svar om du inte tror mig. Vad skulle jag förövrigt tjäna på ett ljug här?
Du har säkert ingenting att tjäna på att ljuga här. Men att den enskilt största internethandlaren vad gäller golfprodukter utan ett större "splash" känns lite otroligt så det vore roligt att läsa mer om det.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

TrustPilot som är en omdömestjänst visar blandad kompott, en del på påvisar konkurs men även några som verkar ha fått sina grejer.
https://se.trustpilot.com/review/www.go ... europe.com
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Verkar ju helt klart som att det stämmer då. Blandade känslor inför det.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Har tyvärr lite problem att ladda upp dumpar på mailet jag fick av deras kk-förvaltare..
Saltar alltid en bra story
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Av deras vad??!? :o
Ah, tänkte fel ;)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

"Dear Sir/Madam

Ref Golfstoreeurope Ltd

I confirm that Stephen Powell and Gordon Johnston were appointed Joint Liquidators of the above Company on 27 February 2015.

Attached is notice of a meeting of creditors on 13 March 2015. There will be no need to attend. However, we should be grateful to receive details of your claim on the attached form.

At present no returns, refunds or exchanges will be accepted for any items purchased before the 27 February 2015.

We also recommend customers that have paid by credit card or debit card to contact their bank with a copy of notice of appointment of liquidators which is attached.

You may be able to obtain a refund by presenting this document and receipt of the original purchase to your credit card provider as proof that the company has entered liquidation and is not in a position to supply the goods.

Yours faithfully

Michael Hall
Insolvency Supervisor
"
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Tråkigt! Hoppas ingen här blivit av med pengar tack vare detta!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar