HIO-tråden.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Tomas
Inlägg: 20
Blev medlem: 04 maj 2014, 18:55
Ort: Västerås

Hör du till den lyckliga skaran som petat i bollen direkt från tee någon gång? Dela gärna med dig av din historia vetja!

Själv har jag nog gjort ett av världens fulaste HIO's någonsin.

Det var en disig morgon i Augusti 1996. Jag och min kompis hade åkt ut till banan i ottan för att spela ett varv på Skerike GK's niohålsbana innan vi skulle spela första rundan på klubbens KM på 18-hålsbanan några timmar senare.

Med den bansträckningen niohålsbanan hade då var sjuan ett par 3-hål på runt 100 meter. Då solen med nöd och näppe precis orkat över horisonten spelades hålet rakt in i solen. Jag slog en toppat PW som jag tappade direkt när jag tittade upp.

Vi knallar fram mot green och jag utgår från att min cleanade wedge bergis rullat över green och ned i bunkern bakom. Men ingen boll syntes till...

Blev lite konfunderad men tänkte inte mer på det, tänkte låta polarn håla ut så vi kunde knata vidare till nästa tee eftersom klockan började närma sig tee off för KM. Knallar fram för att passa flaggan för hans putt, och titta, där i koppen ligger min kraftigt hackade Titleist balata!

Ett skolexempel på ett bra skitslag! :lol:
Västerås GK, hcp 9,4
Callaway Big Bertha Diablo 10 gr, Callaway Diablo Edge 15 gr.
Callaway X18 J4-PW.
Callaway X-series Jaws 52, 54, 60.
Odyssey DF 990.
mrgbg
Inlägg: 59
Blev medlem: 10 maj 2014, 11:40

Har lyckats med två fullträffar, två slag som är i motsatta situationer och motsatta typer av slag.

Nummer 1: 2007
Träningsrond på Kungsbacka GK nya banan. En interntävling med polarna, pinnen stod lite skymd och slaget var egentligen alldeles för mycket vänster. Letade länge men hittade inte bollen, körde den "ska bara kolla om den gick i" och där var faktiskt bollen. Har kvar bollen än idag som ligger på hyllan här hemma.

Nummer 2: 2012
Tävling på Öijared GK gamla banan. Hål 8 tror jag att det var, en ganska lång par 3:a på ca 180m. Slog en perfekt J5, men även där stod pinnen lite skymd men folk som kollade på såg att den gick i och det var riktigt härligt!

Skulle vara kul om man får se nr 3 gå i....
Golftränare i Göteborgstrakten.
HCP: +1.7
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag återkommer till den här tråden lite senare den här säsongen förhoppningsvis...
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

JohanSGF skrev:Jag återkommer till den här tråden lite senare den här säsongen förhoppningsvis...
Vem gör inte det :lol:
STATE OF GOLF
Inlägg: 17
Blev medlem: 09 maj 2014, 19:41
Ort: Lidköping
Kontakt:

År 2006 lyckades jag med en HIO på Herrljunga GK på hål 3.

Slog ett schysst slag som man tyckte låg väldigt nära hål och man började förbereda sig för en tap in birdie. Men på vägen fram så kom en vindpust och flaggan ställde sig rakt upp och bollen trillade ner i hålet. Den låg alltså fastklämd mellen flaggan och hålkanten.

Resten av rundan gick åt....=)
Pierre Wilhelmsson, Hcp 11,7
http://www.stateofgolf.se
STATE OF GOLF
slegowitzh
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 maj 2014, 16:37

Pillade i min första HIO på Abbekås GK hål nummer tre från Backtee, en kraftigt hookad Järn 7:a i motvinden på 144m. En lång flack studs sen rakt i pinnen och i hål. Skön känsla, var på en interntävling på ett träningsläger, förstörde hela rundan och kom sist den dagen men lika glad var jag för det... :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Har 52år på mig att slå det. De ska gå :mrgreen: o
Var 10 cm ifrån i veckan.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
pga_robban
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 maj 2014, 21:33

Har tyvärr aldrig gjort en HIO på mina 30 år som golfare.. -Men en Albatross har jag gjort..!
In my TaylorMade golfbag:
Driver: TaylorMade SLDR
Spoon: TaylorMade R11 TP
Hybrid: TaylorMade SLDR
Järn: TaylorMade TP MC
Wedgar: Callaway Jaws, 52/58
Putter: TaylorMade Daddy Long Legs
Boll: Bridgestone Tour B-330
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

pga_robban skrev:Har tyvärr aldrig gjort en HIO på mina 30 år som golfare.. -Men en Albatross har jag gjort..!

En albatross är mäktigare än en HIO i mina ögon! Grattis!
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Skriv svar