Sveriges sämsta golfbana

Här snackar vi allmänt om golf...
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Jag har bara spelat c:a 130 st, men av dessa är i särklass Böda Campings bana den sämsta.
Eventuellt skulle den höja sig lite om greenfeen vore gratis :roll:
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

bara spelat c:a 130 st
haha, jag skulle säga att det är väldigt många!

Jag har en bra story om Böda. En kompis skulle ta med sin tjej ut på banan för första gången. Då tyckte han att Böda Camping var ett bra ställe att börja på. MEN tjejen hade inte berättat att hon som tonåring spelat på närmare 0-HCP... Gissa hur det slutade? Hon utklassade honom och idag så spelar de massor av golf ihop.

Tillbaka till Sveriges sämsta

Bromma Golf faller min lott på. En korthålsbana som de tar över 3000 spänn för ett årsmedlemskap! Jag och tjejen skulle lira den förra året en gång och de tog typ 3-400 spänn i greenfee också. MAX 50 kronor betalar jag nästa gång.
mrgbg
Inlägg: 59
Blev medlem: 10 maj 2014, 11:40

JohanSGF skrev:
bara spelat c:a 130 st
haha, jag skulle säga att det är väldigt många!

Jag har en bra story om Böda. En kompis skulle ta med sin tjej ut på banan för första gången. Då tyckte han att Böda Camping var ett bra ställe att börja på. MEN tjejen hade inte berättat att hon som tonåring spelat på närmare 0-HCP... Gissa hur det slutade? Hon utklassade honom och idag så spelar de massor av golf ihop.

Tillbaka till Sveriges sämsta

Bromma Golf faller min lott på. En korthålsbana som de tar över 3000 spänn för ett årsmedlemskap! Jag och tjejen skulle lira den förra året en gång och de tog typ 3-400 spänn i greenfee också. MAX 50 kronor betalar jag nästa gång.
Mitt bidrag till Sveriges sämsta golfbana blir: Mölndals GK

Det var sommaren 2006, varmt så in i, banan var snustorr och det var stora sprickor i fairway. Inspelsvarvet tog lite mer än 6h och frustrationen bara ökade under hela varvet. Vill minnas att det fanns 3-4 skyltar som varnade för giftiga ormar bredvid green också. Detta blandat med layouten på banan blir min slutsats på den sämsta golfbanan jag har spelat hittills.
Golftränare i Göteborgstrakten.
HCP: +1.7
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Kollade på "Mina golfbanor", det visade sig att jag hade fel. Jag har spelat totalt 194 st varav 143 i Sverige.
PS
Mölndals bana kallas ofta Mölndal Alpina!
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Näst sämsta bana är nog 12-hålaren Norra Backe GK, kanske mer känd som Tanums GK eller Golfkusten. Ligger Fjällbacka Bohuslän, söder om den med respektabla Fjällbacka GK.
Duger som P&P bana (kanske) med dagsgreenfee på 250 Skr.
Skriv svar