One Iron Golf System

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Är det inte lite kul att han också är fysiker om jag förstått det rätt, eller utbildar sig till det.
Jag kan tänka mig att man är lite mer fyrkantig och vetenskapligt lagd som person. Då verkar det ju vettigt att alla järn är lika långa.

Har ni sett hans grepp också?
Han försöker ju köra "single plane" och där ingår ingen wrist hinge så då funkar det ju bra med att greppa klubban i handflatan som killen gör. Intressant sving oavsett.
Pratade med Oskar Åsgård, greppen han använder är 123 gram tunga JumboMaxx XL-grepp.

Helt sjukt!
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Under Masters spelade han med sina "gamla klubbor" i från Edel!
Han hade kanske spelat bättre med Cobra!? :D
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Sandstream skrev:
JohanAdministratör skrev:Bumbar den här tråden :)

Fick möjlighet att känna lite på såna lika långa klubbor när jag träffade Conny från teeview som bygger såna klubbor.
Det såg verkligen spännande ut. Jag förstår verkligen att personer som börjar med golfen idag och inte har några som helst förutfattade meningar kan attraheras av systemet. Det är ju enklare att lära sig ett svingplan som funkar med alla klubbor.

Jag ska försöka få tag på ett set så jag kan testa lira en runda någon gång i år. Har någon av er testat?

Ska även bli intressant att se om Cobra kommer ett bygga ett set till honom med lika långa järn så småningom. Han har redan gått över till Cobras driver, woods, utility och wedgar...
Det har de redan gjort och han har använt det på minst en tävling. Vet dock inte om han använde det på Masters.

http://golfweek.com/2016/03/31/bryson-d ... gia-cup-2/
I cobras announcement idag säger de att han ska fortsätta med sina järn från edel. Det är wedgar och träklubbor som kommer från cobra, sen kläder från puma.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Bumbar den här tråden :)

Fick möjlighet att känna lite på såna lika långa klubbor när jag träffade Conny från teeview som bygger såna klubbor.
Det såg verkligen spännande ut. Jag förstår verkligen att personer som börjar med golfen idag och inte har några som helst förutfattade meningar kan attraheras av systemet. Det är ju enklare att lära sig ett svingplan som funkar med alla klubbor.

Jag ska försöka få tag på ett set så jag kan testa lira en runda någon gång i år. Har någon av er testat?

Ska även bli intressant att se om Cobra kommer ett bygga ett set till honom med lika långa järn så småningom. Han har redan gått över till Cobras driver, woods, utility och wedgar...
Jag uppfattade inte riktigt om dessa klubbor var "som vanliga klubbor" i lievinkel osv. Eller var de kopior av Brysons stickor?
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

blev fundersam efter programmet tee party.

Som jag ser det får man längre längd av 2 faktorer, längd på skaft och loft. Sätter du j8ans klubbhuvud på 6ans skaft så slår du längre men inte lika långt som en j6a med org skaft.

Sätter du samma skaft i alla järn så bör du möjligtvis få lägre/högre bollbana men samma längd eller väldigt nära.Så för att få en skillnad med samma längd på skaften skulle vara klubbhastigheten.

Stämmer något ovan så skulle det vara nästintill omöjligt för en "högre" hcpare att slå olika längder.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

trippelhej skrev:blev fundersam efter programmet tee party.

Som jag ser det får man längre längd av 2 faktorer, längd på skaft och loft. Sätter du j8ans klubbhuvud på 6ans skaft så slår du längre men inte lika långt som en j6a med org skaft.

Sätter du samma skaft i alla järn så bör du möjligtvis få lägre/högre bollbana men samma längd eller väldigt nära.Så för att få en skillnad med samma längd på skaften skulle vara klubbhastigheten.

Stämmer något ovan så skulle det vara nästintill omöjligt för en "högre" hcpare att slå olika längder.
Huvudena väger ju olika mycket vilket borde påverka längden på slagen när energin överförs.

Är ingen expert på området så någon får gärna svara på HEJHEJHEJs frågor ovan :)
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Sandstream skrev:
trippelhej skrev:blev fundersam efter programmet tee party.

Som jag ser det får man längre längd av 2 faktorer, längd på skaft och loft. Sätter du j8ans klubbhuvud på 6ans skaft så slår du längre men inte lika långt som en j6a med org skaft.

Sätter du samma skaft i alla järn så bör du möjligtvis få lägre/högre bollbana men samma längd eller väldigt nära.Så för att få en skillnad med samma längd på skaften skulle vara klubbhastigheten.

Stämmer något ovan så skulle det vara nästintill omöjligt för en "högre" hcpare att slå olika längder.
Huvudena väger ju olika mycket vilket borde påverka längden på slagen när energin överförs.

Är ingen expert på området så någon får gärna svara på HEJHEJHEJs frågor ovan :)
Har du samma längd och svingvikt på alla järn så har du också tyngre huvud än normalt för "långa" (kanske fel uttryck i detta fall) järn. Det kanske motverkar att du har kortare skaft och på så sätt gör att man inte tappar lika mycket i längd som man kan tro?
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Sandstream skrev:
trippelhej skrev:blev fundersam efter programmet tee party.

Som jag ser det får man längre längd av 2 faktorer, längd på skaft och loft. Sätter du j8ans klubbhuvud på 6ans skaft så slår du längre men inte lika långt som en j6a med org skaft.

Sätter du samma skaft i alla järn så bör du möjligtvis få lägre/högre bollbana men samma längd eller väldigt nära.Så för att få en skillnad med samma längd på skaften skulle vara klubbhastigheten.

Stämmer något ovan så skulle det vara nästintill omöjligt för en "högre" hcpare att slå olika längder.
Huvudena väger ju olika mycket vilket borde påverka längden på slagen när energin överförs.

Är ingen expert på området så någon får gärna svara på HEJHEJHEJs frågor ovan :)
Har sett intervjuer med dechambeu där han pratar om vikter.

Han har lagt till mycket vikt på 3an och filat bort vikt från huvudet på pw. Antar att det har att gör med att jobba i kontrast med skaftlängd vilket gör att alla klubbor går olika långt. Kanske inte samma som innan men så gott som
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar