Konstiga/dumma saker du hört på golfbanan

Här snackar vi allmänt om golf...
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Finns mycket man hör på rangen/banan/övningsgreenen osv.

Själv har jag gett upp, frågar någon mig kan jag ge dem en chans men efter det så blir det vet inte eller okej. Har en polare som av någon anledning fick för sig att han tittade upp när han toppade sina chippar/pitchar. Till en början försökte man förklara att det inte hade med "titta upp" att göra. efter ett antal gånger så sa jag när han frågade, "att slå bollen och när bollen landat titta var den är". Vilket han faktiskt gjorde. Var några veckor senare på lektion och när jag spelare med han frågade jag om problemet var att han tittade upp, till svar fick jag att det var inte problemet, jag tänkte ju då att "bra då slipper man höra det". Någon vecka gick igen och jag var påväg att slå då jag hör "ja juste jag glömde titta ner".

Dela med er.
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

"Det är för långt" pffft


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Här finns mycket att skriva om!

Vet inte hur många gånger jag hört missnöje från spelare som "slagit en så jäkla dåligt slag" när den ligger en meter från flagg


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

"Jag tar en vattenboll" - när någon ska slå ut över vattnet och inte vill slå ner en ny dyrare boll i vattnet...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Detta kan ju bli en underbar tråd - vet om en kollega som har för vana att skriva ner alla konstiga saker han får höra i sitt arbete, det kommer bli en grym bok en dag. I lektionssituationer får man höra en del, men ofta handlar det om spelare som har dålig uppfattning över någon del och jag upplever det inte så konstigt.

Men favoriter som jag hört när jag spelat i olika sammanhang:
En herre jag spelade med kring 10 i HCP "Jag slår bollen runt 240 meter med drivern" - När jag till slut fick förklara för honom att jag snittar enligt mina mätningar 220-225meter och jag ständigt låg åtminstone 20 meter före honom fick jag svaret "Det kan aldrig stämma, du måste slå 260!"

"Det känns fel att inte slå driver från tee så därför gör jag det inte."
- En kille på 15 i HCP som spelade vår smala bana och slagit bort 6 bollar på 9 hål.

"Vad är det här för en jävla golfbana, man kan inte slå driver på ett enda hål!"
- En kille på runt 5 i HCP som missat vad golfen går ut på.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

La upp frågan på Instagram också :)
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

JohanAdministratör skrev:Här finns mycket att skriva om!

Vet inte hur många gånger jag hört missnöje från spelare som "slagit en så jäkla dåligt slag" när den ligger en meter från flagg Bild


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Slag och resultat är iofs inte samma sak :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

"Det är såå dåliga greener".. eller "Dem som placerat dessa flaggor kan inget om golf"..

inte ofta man hör det från spelare som spelat bra ;)
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
BTB
Inlägg: 100
Blev medlem: 14 maj 2014, 18:54

En som jag körde själv för att lätta upp i bollen på en tävling...

"Nu har vi alla tre puttat på samma sida om koppen, Hålplaceringen måste reklameras, tre av tre kan väl inte ha fel, eller hur?"

Till saken hör att vi låg på ungefär samma avstånd och rätt nära varandra.
Driver: Cobra King F6 11° Skaft: Aerotech Regular/stiff
3W: Mizuno JPX 850 15°
Järn: Mizuno MP-54 5-PW
Hybrid: Mizuno MP-H4 4, JPX 850 19°
Wedge: SCOR 4161 50°, 54° 58°
Putter: Mizuno MP-A302
Boll: Bridgestone B330 RXS
Hcp: 9,1
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Rasmus Mildek skrev:"Det är såå dåliga greener".. eller "Dem som placerat dessa flaggor kan inget om golf"..

inte ofta man hör det från spelare som spelat bra ;)
Ibland kan man dock undra vad de håller på med när de sätter pinnarna. Gillar när de sätter hålet nära ett område på greenen som är skadat eller där gräset växer dåligt av någon anledning. Varför inte ta o använda de bästa delarna av greenen???

Eller när de ska sätta utslagskulorna och då väljer sämsta delen av tee som då antingen kan vara sliten eller var ojämn eller varför helst inte bägge när de väl är igång.

Gissningsvis är det banarbetare som inte direkt bryr sig om vad de gör som agerar på detta vis. Tyvärr händer det alldeles för ofta på min klubb iaf.
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Skriv svar