Min nya golfpryl...(paketöppning)

Här snackar vi allmänt om golf...
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

BTB skrev:
Hollowind skrev:
MizunoMade skrev:Jepp, 304:an i 34,5 tum. Kör med originalgrepp också för jag puttar så bra med den så jag vågar inte byta till superstroke eller liknande. Stålet är så mjukt och underbar feedback så man får snabbt en riktigt bra längskänsla i puttarna. :)
Fan nu blir jag ju jättesugen på att komma ut och testa den i skarpt läge! Precis, jag har också 34,5'' men jag måste säga att originalgreppet är i allra tunnaste laget. Har inte haft Superstroke innan men är rätt övertygad att jag ska byta till ett "halvtjockt" sådant innan våren kommer :D
Har en A-302 på ingång, kommer i veckan :D Däremot provade jag ut ett separat grepp och det blir ett scotty cameron :o :shock:
Den kombon lär nog få många att höja på ögonbrynen Men greppet var suveränt skönt! Men puttern ännu skönare :D
Känner som du att det ska bli härligt att testa den!
Härligt!
Vilket scottygrepp blev det?
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
BTB
Inlägg: 100
Blev medlem: 14 maj 2014, 18:54

Härligt!
Vilket scottygrepp blev det?[/quote]

Tror det heter scotty cameron matador midsize, har en "bordellröd" :) färg med svart rand och kändes perfekt för mig! Fanns ett annat som var aktuellt som hette Iguana nånting som jag provade, hade samma form men känslan var inte lika bra tyckte jag.
Driver: Cobra King F6 11° Skaft: Aerotech Regular/stiff
3W: Mizuno JPX 850 15°
Järn: Mizuno MP-54 5-PW
Hybrid: Mizuno MP-H4 4, JPX 850 19°
Wedge: SCOR 4161 50°, 54° 58°
Putter: Mizuno MP-A302
Boll: Bridgestone B330 RXS
Hcp: 9,1
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

BTB skrev:Härligt!
Vilket scottygrepp blev det?
Tror det heter scotty cameron matador midsize, har en "bordellröd" :) färg med svart rand och kändes perfekt för mig! Fanns ett annat som var aktuellt som hette Iguana nånting som jag provade, hade samma form men känslan var inte lika bra tyckte jag.[/quote]

Det greppet är riktigt skönt, har testat det på x5:an :)

Jag har funderat på ett superstroke ultra slim 1.0 eller flatso 1.0
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
BTB
Inlägg: 100
Blev medlem: 14 maj 2014, 18:54

MizunoMade skrev:
BTB skrev:Härligt!
Vilket scottygrepp blev det?
Tror det heter scotty cameron matador midsize, har en "bordellröd" :) färg med svart rand och kändes perfekt för mig! Fanns ett annat som var aktuellt som hette Iguana nånting som jag provade, hade samma form men känslan var inte lika bra tyckte jag.
Det greppet är riktigt skönt, har testat det på x5:an :)

Jag har funderat på ett superstroke ultra slim 1.0 eller flatso 1.0[/quote]

Härliga grepp båda två!
Har idag ett som heter Tiger shark som jag gillar men Scotty-greppet var ett snäpp vassare!
Driver: Cobra King F6 11° Skaft: Aerotech Regular/stiff
3W: Mizuno JPX 850 15°
Järn: Mizuno MP-54 5-PW
Hybrid: Mizuno MP-H4 4, JPX 850 19°
Wedge: SCOR 4161 50°, 54° 58°
Putter: Mizuno MP-A302
Boll: Bridgestone B330 RXS
Hcp: 9,1
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sen snyggaste bollväskan på marknaden enligt mig! Hittade den på Budget golf när jag var i Västerås idag!

Bild




Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Sen snyggaste bollväskan på marknaden enligt mig! Hittade den på Budget golf när jag var i Västerås idag!
Helt korrekt - knökafyll den med ProV1 nu också så är du klar!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Sen snyggaste bollväskan på marknaden enligt mig! Hittade den på Budget golf när jag var i Västerås idag!
Helt korrekt - knökafyll den med ProV1 nu också så är du klar!

Har klippt till med 100 tourbollar från ourofbounds, vilket innebär 90% gamla ProV1 + lite annat. Bl.a Hogan Apex med flera...
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Jag har inhandlat två JPX 850-hybrider. Testar att köra en 19 och en 22 graders och skippar järn 4:an, får se hur det fungerar. Beställde båda från staterna så jag fick med motore ts speederskaften istället för orochi. Mumma!
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MizunoMade skrev:Jag har inhandlat två JPX 850-hybrider. Testar att köra en 19 och en 22 graders och skippar järn 4:an, får se hur det fungerar. Beställde båda från staterna så jag fick med motore ts speederskaften istället för orochi. Mumma!
Jag går lite i samma tankar kring hybrid och järnfyra. Dock gillar jag inte känslan jag har om jag jämför mellen hybrid och järn. Jag har inte jättelångt och har jän4 ca 175 m, typ samma med hybriden. Men från de avstånden vill jag ha järn då knslan med hybriden är att allt är godkänt på något vis... vet inte om jag är tydlig
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Mikael316 skrev:
MizunoMade skrev:Jag har inhandlat två JPX 850-hybrider. Testar att köra en 19 och en 22 graders och skippar järn 4:an, får se hur det fungerar. Beställde båda från staterna så jag fick med motore ts speederskaften istället för orochi. Mumma!
Jag går lite i samma tankar kring hybrid och järnfyra. Dock gillar jag inte känslan jag har om jag jämför mellen hybrid och järn. Jag har inte jättelångt och har jän4 ca 175 m, typ samma med hybriden. Men från de avstånden vill jag ha järn då knslan med hybriden är att allt är godkänt på något vis... vet inte om jag är tydlig

Kan förstå vad du menar, med en hybrid så litar man inte alltid på precisionen samt att bollen ska gå det avståndet. Känns för nära nästan men jag ville testa. Dock så min stora miss med hybrid antingen en topp som går lågt och rakt men lite kort eller en hög cut men med rätt avstånd. Missar jag en järn 4:a så är det oftast med en kraftig hook.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Skriv svar