Min nya golfpryl...(paketöppning)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
wisell
Inlägg: 88
Blev medlem: 23 nov 2015, 21:17

Nio noll skrev:Har nu testat min nya kikare, Garmin Z80, och är tyvärr riktigt besviken. Hålvyn till vänster är riktigt bra men själva kikaren suger jämfört med min tidigare Nikon Coolshot 80i, som jag tyvärr sålde. Det är fan smått omöjligt att få en läsning på flaggor som fladdrar, i alla fall om de inte har prismor. Använde Shotscope-klockan istället. Kikaren funkar klockrent på vägskyltar och träd men det är sällan jag siktar på dem...

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app
Känns som det finns 2 läger och det lilla jag testat z80 må jag hålla med dig. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
___________________________________

Driver: TBN
Spoon: Cobra speedzone
FW7: Cobra RADspeed
Järn: Cobra Forged Tec 5-pw
Wedgar: Clevland RTX 4 48* 52* 56*
Putter: bettinardi
Boll: Pro v1

instagram: awisell
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nio noll skrev: 29 mar 2020, 11:30 Har nu testat min nya kikare, Garmin Z80, och är tyvärr riktigt besviken. Hålvyn till vänster är riktigt bra men själva kikaren suger jämfört med min tidigare Nikon Coolshot 80i, som jag tyvärr sålde. Det är fan smått omöjligt att få en läsning på flaggor som fladdrar, i alla fall om de inte har prismor. Använde Shotscope-klockan istället. Kikaren funkar klockrent på vägskyltar och träd men det är sällan jag siktar på dem...

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app
Jag har inte tagit ut min än men det där låter inte så kul. Min gamla kikare är iofs riktigt sunkig och har svårt att hitta pinnen så kan inte tänka mig att det blir sämre.
Albatross
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

carlphilip.a skrev:
Nio noll skrev:Har nu testat min nya kikare, Garmin Z80, och är tyvärr riktigt besviken. Hålvyn till vänster är riktigt bra men själva kikaren suger jämfört med min tidigare Nikon Coolshot 80i, som jag tyvärr sålde. Det är fan smått omöjligt att få en läsning på flaggor som fladdrar, i alla fall om de inte har prismor. Använde Shotscope-klockan istället. Kikaren funkar klockrent på vägskyltar och träd men det är sällan jag siktar på dem...

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app
Riktigt tråkigt har själv bara kört bushnell och är grymt nöjd med dem
Finns bara en kikare. Bushnell.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Spelade med en kille som hade en Z80 förra året och hans mått på korthålen stämde aldrig. Han träffade träden bakom så han fick ta måtten av mig istället.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 01 apr 2020, 08:47 Spelade med en kille som hade en Z80 förra året och hans mått på korthålen stämde aldrig. Han träffade träden bakom så han fick ta måtten av mig istället.
Utan prismor på flaggorna tänker jag att det alltid måste vara lite klurigt på längre avstånd om det är smala flaggor? Man måste ju använda en kikare tillsammans med lite rimlighetsanalys annars funkar det inte. Men det bästa vore om prismor på flaggor var standard, hur dyrt kan det vara?
Hcp: ~12
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Niklas skrev:
Sandstream skrev: 01 apr 2020, 08:47 Spelade med en kille som hade en Z80 förra året och hans mått på korthålen stämde aldrig. Han träffade träden bakom så han fick ta måtten av mig istället.
Utan prismor på flaggorna tänker jag att det alltid måste vara lite klurigt på längre avstånd om det är smala flaggor? Man måste ju använda en kikare tillsammans med lite rimlighetsanalys annars funkar det inte. Men det bästa vore om prismor på flaggor var standard, hur dyrt kan det vara?
Min kikare har ett läge där den låser automatiskt på det kortaste avståndet den plockar upp. Det är sjukt effektivt på de banor som inte har prisma. Bara att göra ett lite svep så får man rätt siffra direkt.

Sent from my oversized electric scorecard using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

joakim.pekkari skrev: 01 apr 2020, 09:33
Niklas skrev:
Sandstream skrev: 01 apr 2020, 08:47 Spelade med en kille som hade en Z80 förra året och hans mått på korthålen stämde aldrig. Han träffade träden bakom så han fick ta måtten av mig istället.
Utan prismor på flaggorna tänker jag att det alltid måste vara lite klurigt på längre avstånd om det är smala flaggor? Man måste ju använda en kikare tillsammans med lite rimlighetsanalys annars funkar det inte. Men det bästa vore om prismor på flaggor var standard, hur dyrt kan det vara?
Min kikare har ett läge där den låser automatiskt på det kortaste avståndet den plockar upp. Det är sjukt effektivt på de banor som inte har prisma. Bara att göra ett lite svep så får man rätt siffra direkt.

Sent from my oversized electric scorecard using Svensktgolfforum mobile app
Ah, får bli en sådan nästa gång.
Hcp: ~12
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Niklas skrev: 01 apr 2020, 09:37
joakim.pekkari skrev: 01 apr 2020, 09:33
Niklas skrev:
Utan prismor på flaggorna tänker jag att det alltid måste vara lite klurigt på längre avstånd om det är smala flaggor? Man måste ju använda en kikare tillsammans med lite rimlighetsanalys annars funkar det inte. Men det bästa vore om prismor på flaggor var standard, hur dyrt kan det vara?
Min kikare har ett läge där den låser automatiskt på det kortaste avståndet den plockar upp. Det är sjukt effektivt på de banor som inte har prisma. Bara att göra ett lite svep så får man rätt siffra direkt.

Sent from my oversized electric scorecard using Svensktgolfforum mobile app
Ah, får bli en sådan nästa gång.
Jag har en Golfbuddy LR4 men det finns garanterat fler kikare som har samma funktion. Har säkert haft min i 7-8 år :P
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
wisell
Inlägg: 88
Blev medlem: 23 nov 2015, 21:17

Sjukt men det kom en till klubba Bild

Adjustments.JPG
Adjustments.JPG (77.26 KiB) Visad 5887 gånger

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
___________________________________

Driver: TBN
Spoon: Cobra speedzone
FW7: Cobra RADspeed
Järn: Cobra Forged Tec 5-pw
Wedgar: Clevland RTX 4 48* 52* 56*
Putter: bettinardi
Boll: Pro v1

instagram: awisell
Nio noll
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2019, 19:41

Svar till kikartråden ovan: Mina Nikon har aldrig haft några problem att ge avståndet till det närmaste målet. Har nu lämnat in min Z80 för felkoll

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app


Skriv svar