Min nya golfpryl...(paketöppning)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

RobinJohnsson skrev:
Sandstream skrev:
RobinJohnsson skrev:Blir nog antingen nya titleist drivern eller M1 eller nya Ping drivern men ska givetvis testa dem alla men vore kul att höra din åsikt om M1'n :)
Glöm inte att testa Epic!

Själv tycker jag att Ping och TM har för stora huvuden. Känns inte bra när jag sätter ner dem vid bollen.
Titleist ser bättre ut vid bollen men jag fick inga bra siffror med den.

Jag ska ha det i åtanke :) Jag använder knappt drivern som det är just nu utan använder FW3 ifrån tee - jag slår fortfarande 220-230 total (carry+rull) - men det vore självklart mycket roligare om jag kunde slå med en driver utan att få skit slag - sedan jag började spela (14-15 månader sedan) så har jag nog bara slagit med drivern totalt 20 ggr men jag har mycket längd att tjäna på att kunna så därför har jag bestämt mig att köpa en ny driver och verkligen öva öva öva öva öva öva öva på rangen :)

Drivern jag har nu har ett riktigt stort huvud så kanske jag ska testa Titleist som du säger eller Epic.
Då förstår jag att du kör med spoon! :)

Men som du skriver finns det längd att tjäna med drivern men det är ju meningslöst om man missar fairway för mycket.
För mig handlar drivern otroligt mycket om att våga slå igenom ordentligt. När modet finns brukar det bli bra.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

RobinJohnsson skrev:
Sandstream skrev:
RobinJohnsson skrev:Blir nog antingen nya titleist drivern eller M1 eller nya Ping drivern men ska givetvis testa dem alla men vore kul att höra din åsikt om M1'n :)
Glöm inte att testa Epic!

Själv tycker jag att Ping och TM har för stora huvuden. Känns inte bra när jag sätter ner dem vid bollen.
Titleist ser bättre ut vid bollen men jag fick inga bra siffror med den.

Jag ska ha det i åtanke :) Jag använder knappt drivern som det är just nu utan använder FW3 ifrån tee - jag slår fortfarande 220-230 total (carry+rull) - men det vore självklart mycket roligare om jag kunde slå med en driver utan att få skit slag - sedan jag började spela (14-15 månader sedan) så har jag nog bara slagit med drivern totalt 20 ggr men jag har mycket längd att tjäna på att kunna så därför har jag bestämt mig att köpa en ny driver och verkligen öva öva öva öva öva öva öva på rangen :)

Drivern jag har nu har ett riktigt stort huvud så kanske jag ska testa Titleist som du säger eller Epic.
Ping G400 har förövrigt ett betydligt mindre huvud än tidigare Ping G/G30, ser riktigt trevligt ut! Testade standard-varianten för ett par dagar sen men tyckte att den spann lite för mycket, LST är nog den jag själv skulle satsa på för att få ner spinnen lite.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Råkade spontanköpa en putter idag, oops. Har älskat den här modellen sen jag spelade med den för ~10 år sen och började längta tillbaka efter att min 2-Ball och Red X5 började strula.

Superfint skick, bara att smälla på ett nytt grepp. Nu hoppas jag verkligen att det ska bli lite fart i puttningen!BildBildBildBildBild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

joakim.pekkari skrev:Råkade spontanköpa en putter idag, oops. Har älskat den här modellen sen jag spelade med den för ~10 år sen och började längta tillbaka efter att min 2-Ball och Red X5 började strula.

Superfint skick, bara att smälla på ett nytt grepp. Nu hoppas jag verkligen att det ska bli lite fart i puttningen!BildBildBildBildBild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Ouh! Så ja, vad fick vi betala för skönheten?
Saltar alltid en bra story
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Paradispetter skrev:
joakim.pekkari skrev:Råkade spontanköpa en putter idag, oops. Har älskat den här modellen sen jag spelade med den för ~10 år sen och började längta tillbaka efter att min 2-Ball och Red X5 började strula.

Superfint skick, bara att smälla på ett nytt grepp. Nu hoppas jag verkligen att det ska bli lite fart i puttningen!

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Ouh! Så ja, vad fick vi betala för skönheten?
1150kr + nytt grepp för 299 :)
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

joakim.pekkari skrev:
Paradispetter skrev:
joakim.pekkari skrev:Råkade spontanköpa en putter idag, oops. Har älskat den här modellen sen jag spelade med den för ~10 år sen och började längta tillbaka efter att min 2-Ball och Red X5 började strula.

Superfint skick, bara att smälla på ett nytt grepp. Nu hoppas jag verkligen att det ska bli lite fart i puttningen!

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Ouh! Så ja, vad fick vi betala för skönheten?
1150kr + nytt grepp för 299 :)

Lätt värt! Hör av dig när du tröttnat så får du snabba 800:- för den :D
Saltar alltid en bra story
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Paradispetter skrev:
joakim.pekkari skrev:
Paradispetter skrev: Ouh! Så ja, vad fick vi betala för skönheten?
1150kr + nytt grepp för 299 :)

Lätt värt! Hör av dig när du tröttnat så får du snabba 800:- för den :D
Haha! Bra försök! Bild

Du kan ju köpa min Red X5 om du behöver en ny leksak Bild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Haha! Bra försök! Bild

Du kan ju köpa min Red X5 om du behöver en ny leksak Bild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Hah nej då, gjorde precis som dig efter lite misslyckade försök med olika putters, gick tillbaka till min gamla Odyssey metal-x milled versa #1
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

joakim.pekkari skrev:Ping G400 har förövrigt ett betydligt mindre huvud än tidigare Ping G/G30, ser riktigt trevligt ut! Testade standard-varianten för ett par dagar sen men tyckte att den spann lite för mycket, LST är nog den jag själv skulle satsa på för att få ner spinnen lite.
Polaren har en G400 och jag upplever huvudet som stort jämfört med min Epic trots den mindre volymen.
Känns som att man ska försöka få i väg bollen med ett dasslock :D

Testa Epic Sub Zero om du inte redan gjort det!
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Sandstream skrev:
joakim.pekkari skrev:Ping G400 har förövrigt ett betydligt mindre huvud än tidigare Ping G/G30, ser riktigt trevligt ut! Testade standard-varianten för ett par dagar sen men tyckte att den spann lite för mycket, LST är nog den jag själv skulle satsa på för att få ner spinnen lite.
Polaren har en G400 och jag upplever huvudet som stort jämfört med min Epic trots den mindre volymen.
Känns som att man ska försöka få i väg bollen med ett dasslock :D

Testa Epic Sub Zero om du inte redan gjort det!
Testade Sub Zero för ett tag sedan, tyvärr med lite för mjukt skaft. Trevlig driver men jag kan verkligen inte komma över hur distraherande osnygg den är i mina ögon Bild

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar