Ny säsong- Nytt material?

Här snackar vi allmänt om golf...
Brunleif
Inlägg: 116
Blev medlem: 24 jun 2014, 14:18

Skulle aldrig ha plockat ur en pryl ur bägen efter en 65a!
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

MaxP skrev:
Rasmus Mildek skrev:http://www.golfwrx.com/337954/cobra-kin ... ly-better/

Jag har beställt dessa och kommer att få dem i Jan-feb någon gång förhoppningsvis. Har bara hållt i klubborna men dem verkar riktigt coola. 5-PW med standard grafit stiff. Tog Grafit för att jag alltid velat prova det så varför inte :)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Ska bli kul att höra vad du tycker. Jag måste säga att Cobra (utseendemässigt) lämnar lite att önska i år. Men fortsätter de utveckla det som gjorts de senaste åren så lär de vara värd sin vikt i guld.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Yes! Det ska bli spännande. Mest e jag intresserad av hur ett grafit skaft beter sig över en längre tid. Jag har slagit med olika modeller med olika skaft och testat mig fram och gillar känslan jag får. Men svårt att säga hur jag tycker efter 1 eller 2 säsonger.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
PatrikJ
Inlägg: 40
Blev medlem: 14 apr 2015, 20:07

joakimhalvarsson skrev:Ska införskaffa mig en Fly-z driver samt en fly-z hybrid under vintern. Blir perfa i bagen! :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kolla in www.budgetgolf.se så har du snart kompletterat upp bagen till en bra peng :)
Driver: Ping G10 Regular FW: Cobra Fly-Z 3 & 5-7 Stiff Järn: TM Speedblade 5-PW Regular Wedgar: 48/10 56/10, 60/8, Putter: Ping Cadence TR Craz-e Boll: Hex Black
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

PatrikJ skrev:
joakimhalvarsson skrev:Ska införskaffa mig en Fly-z driver samt en fly-z hybrid under vintern. Blir perfa i bagen! :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kolla in http://www.budgetgolf.se så har du snart kompletterat upp bagen till en bra peng :)
Mycket fina priser :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Rasmus Mildek skrev:
MaxP skrev:
Rasmus Mildek skrev:http://www.golfwrx.com/337954/cobra-kin ... ly-better/

Jag har beställt dessa och kommer att få dem i Jan-feb någon gång förhoppningsvis. Har bara hållt i klubborna men dem verkar riktigt coola. 5-PW med standard grafit stiff. Tog Grafit för att jag alltid velat prova det så varför inte :)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Ska bli kul att höra vad du tycker. Jag måste säga att Cobra (utseendemässigt) lämnar lite att önska i år. Men fortsätter de utveckla det som gjorts de senaste åren så lär de vara värd sin vikt i guld.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Yes! Det ska bli spännande. Mest e jag intresserad av hur ett grafit skaft beter sig över en längre tid. Jag har slagit med olika modeller med olika skaft och testat mig fram och gillar känslan jag får. Men svårt att säga hur jag tycker efter 1 eller 2 säsonger.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Grafiten tycker jag är sköna att slå med men ger mig känslan av att jag tappar kontrollen på klubbhuvudet med ett så pass lätt skaft. Stålskaftet känns helt enkelt mer kontrollerat.
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

MaxP skrev:
Rasmus Mildek skrev:
MaxP skrev: Ska bli kul att höra vad du tycker. Jag måste säga att Cobra (utseendemässigt) lämnar lite att önska i år. Men fortsätter de utveckla det som gjorts de senaste åren så lär de vara värd sin vikt i guld.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Yes! Det ska bli spännande. Mest e jag intresserad av hur ett grafit skaft beter sig över en längre tid. Jag har slagit med olika modeller med olika skaft och testat mig fram och gillar känslan jag får. Men svårt att säga hur jag tycker efter 1 eller 2 säsonger.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Grafiten tycker jag är sköna att slå med men ger mig känslan av att jag tappar kontrollen på klubbhuvudet med ett så pass lätt skaft. Stålskaftet känns helt enkelt mer kontrollerat.
Jag håller med om det du säger men vill ändå testa. Jag har lite problem med händerna och hoppas att det även kan hjälpa till lite så det inte blir lika mkt motstånd eller hur man ska förklara det. Sen gillar jag hybrid känslan man får med alla klubbor. Dock kan man ju fundera på om jag ska skaffa en kikare ändå så jag lär mig längderna bättre Bild

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Skriv svar