Köpes: Scotty Cameron Newport putter

Har du gamla golfgrejer du vill bli av med eller söker du nya posta en tråd här...
PushDraw
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 sep 2015, 12:39

Hej!

Som rubriken lyder så är jag intresserad av att köpa en Scotty Cameron Newport putter.
Äldre som nyare varianter, allt är av intresse.
Driver: TaylorMade M2 16'
Spoon: Cobra F7 15°
Utility: TaylorMade UDI 18°
Järn 4-PW: Mizuno MP-5
Wedgar: Titleist SM6 50°, 54° & 58°
Putter: Scotty Cameron Newport 2 Studio Style
HCP: 4,6
NewUser
Inlägg: 22
Blev medlem: 11 maj 2014, 12:04

Vet du inte alls vad du vill ha för modell? Bara att det skall vara en Scotty?

Jag har några som jag inte använder som jag eventuellt kan skiljas ifrån men säg först ungefär vad du letar efter.
agarde
Inlägg: 40
Blev medlem: 11 okt 2015, 16:45

NewUser skrev:Vet du inte alls vad du vill ha för modell? Bara att det skall vara en Scotty?

Jag har några som jag inte använder som jag eventuellt kan skiljas ifrån men säg först ungefär vad du letar efter.
Jag är lite på jakt också efter någon Scotty. Modell spelar mindre roll så skriv gärna vad du har för något och ungefärligt pris :)
Allt från äldre Oil Can till Select är av intresse, från Golo till Newport, allt alltså.
Driver: Taylormade M2 med Rogue Silver 60x Hybrid: Adams Super Hybrid 9031 med Diamana D+ 82 Driving Iron: Mizuno H4 3a KBS Tour S Järn 4-PW: Titleist AP2 716 med Nippon Modus 120S, Wedgar: Callaway MD3 50, 54 & 58 Putter: Bettinardi BB8
NewUser
Inlägg: 22
Blev medlem: 11 maj 2014, 12:04

Inte för att kritisera på något sätt men att vilja ha en 3.000-kronorsputter utan att veta vilken känns märkligt i min värld, men det har ju inte jag med att göra...

Dom jag har är:

Newport 2.0 TeI3 med "patina" (rost)
Studio Select Newport 2.7
Select Newport 2 Notchback
Studio Select Kombi
Studio Select Kombi (bröstputter)
agarde
Inlägg: 40
Blev medlem: 11 okt 2015, 16:45

Nu kan jag inte svara för PushDraw som började tråden men för min del är det för jag
redan har 4 stycken Scottys i olika modeller och år och ville se om det fanns något
annat skoj man kunde plocka upp :)

Newport 2.0 TeI3 låter inte dumt, hade jag inte redan haft en hade jag varit intresserad!
Driver: Taylormade M2 med Rogue Silver 60x Hybrid: Adams Super Hybrid 9031 med Diamana D+ 82 Driving Iron: Mizuno H4 3a KBS Tour S Järn 4-PW: Titleist AP2 716 med Nippon Modus 120S, Wedgar: Callaway MD3 50, 54 & 58 Putter: Bettinardi BB8
NewUser
Inlägg: 22
Blev medlem: 11 maj 2014, 12:04

Ok, då är det lättare att förstå, jag fick inte riktigt ihop det som du märkte. ;)

Kul med en samlare, det är ju fina klubbor men jag har svårt att förstå vad som egentligen gör dessa överlägsna andra putters (om ens något...) men så puttar jag som en kratta också. Den som gått bäst för mig är Notchbacken men idag använder jag en Odyssey Tank counter-balance och av den känner jag att jag verkligen får hjälp, det är den bästa puttern jag haft sedan jag började 1989. Trots föregående bisats så funderar jag på en Scotty X5, X7 eller X7M, förstår inte riktigt hur jag är funtad ibland... :oops: :shock:
agarde
Inlägg: 40
Blev medlem: 11 okt 2015, 16:45

NewUser skrev:Ok, då är det lättare att förstå, jag fick inte riktigt ihop det som du märkte. ;)

Kul med en samlare, det är ju fina klubbor men jag har svårt att förstå vad som egentligen gör dessa överlägsna andra putters (om ens något...) men så puttar jag som en kratta också. Den som gått bäst för mig är Notchbacken men idag använder jag en Odyssey Tank counter-balance och av den känner jag att jag verkligen får hjälp, det är den bästa puttern jag haft sedan jag började 1989. Trots föregående bisats så funderar jag på en Scotty X5, X7 eller X7M, förstår inte riktigt hur jag är funtad ibland... :oops: :shock:
Ingen fara ;)

Ja samlandet har dock svalnat senaste året men har ändå en hel hög med puttrar i olika märken, modeller
, år osv :) Haha, därför man samlar för det alltid finns något "bättre". Har två stycken Bettinardis och en Piretti bara för se hur de stod sig mot Scottysen. Föredrar faktiskt min Bettinardi BB8 och den jag spelat längst med.

Ok nice, jag kör själv en Tank för tillfället, har både en Versa 2-ball och en versa #7 tank (som är i min bag). Känns väldigt bra och den som får starta i bagen detta året :) Alla tre är riktigt fina puttrar, hade inte priset varit så högt bara så hade man kunnat köpa en (eller tre!)
Driver: Taylormade M2 med Rogue Silver 60x Hybrid: Adams Super Hybrid 9031 med Diamana D+ 82 Driving Iron: Mizuno H4 3a KBS Tour S Järn 4-PW: Titleist AP2 716 med Nippon Modus 120S, Wedgar: Callaway MD3 50, 54 & 58 Putter: Bettinardi BB8
Skriv svar