Max ska byta ut hela bagen - hur?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...

Re: Max ska byta ut hela bagen - hur?

av MaxP » 12 jan 2018, 08:16

mannbrink skrev:Ska du göra en ordentlig utprovning ska du göra den där du kan se bollflykten = utomhus samt har tillgång till greenpmråden och bunker för att testa wedgar.

Jag skulle göra såhär. Besöka tex Dormy för att känna hur klubban känns i handen, vilka du gillar till utseendet etc. Kanske slå ett par slag med ett gäng du gillar. Sen skulle jag köra en utprovning på dom märken jag gillar.

Kom även att tänka på fairwaygolf i Stockholm. Har range utomhus och väldigt brett sortiment.

Jag är helt enig, troligen kommer wedgeutprovningen ske först i maj/juni.

Jag skulle också föredra att se bollen flyga med alla klubbor och tittar i första hand på en sån lösning.

av SDahlgren » 12 jan 2018, 11:49

Jag själv funderar på att byta alla wedgar och träklubbor inför säsongen nu. Jag tittar främst på Danderyd golf och alecs golf i Tyresö för att dom båda har trackman samtidigt som man slår ut på rangen, plus att jag tycker dom har ett brett utbud. Dormys Custom fitting är iaf inget jag skulle rekommendera då jag själv har dåliga erfarenheter där. Kanske får skylla mig lite själv då jag inte va tillräckligt påläst för att ifrågasätta dom, men de problemet tror jag inte du har :lol:
Men i övrigt ska de bli väldigt intressant och förhoppningsvis lärorikt att följa ditt utbyte av klubbor :mrgreen:
”Driver”: Ping G400 stretch 13gr
Spoon:TM burner
Järn:4-P Titleist ap2 714
Wedgar: vokey SM5 52-56-60
Putter: Scotty Cameron California montery
Hcp:13,9

av StefanL » 12 jan 2018, 12:08

Jag har funderat på att köra en CF hos Teeview, vet inte deras sortiment men efter det man såg i TeeParty verkar det bra.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 15,1
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
http://www.golfstefan.blogspot.com
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarvisningsbild

av MaxP » 12 jan 2018, 13:03

SDahlgren skrev:Jag själv funderar på att byta alla wedgar och träklubbor inför säsongen nu. Jag tittar främst på Danderyd golf och alecs golf i Tyresö för att dom båda har trackman samtidigt som man slår ut på rangen, plus att jag tycker dom har ett brett utbud. Dormys Custom fitting är iaf inget jag skulle rekommendera då jag själv har dåliga erfarenheter där. Kanske får skylla mig lite själv då jag inte va tillräckligt påläst för att ifrågasätta dom, men de problemet tror jag inte du har :lol:
Men i övrigt ska de bli väldigt intressant och förhoppningsvis lärorikt att följa ditt utbyte av klubbor :mrgreen:

Det börjar bli jobbigt att välja. Men riktigt kul att det finns så många alternativ!

av Enannantanke » 12 jan 2018, 13:33

StefanL skrev:Jag har funderat på att köra en CF hos Teeview, vet inte deras sortiment men efter det man såg i TeeParty verkar det bra.

Ja det är en bra idé. Långt ifrån Dormy-fitting.

Tidigare har de i alla fall haft Wishon. Lite japanska märken också om jag minns rätt. Bra grejer.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Ping s56 4-PW
Wedgar: Ping Gorge 52 + 58
Putter: Odyssey 7
Hcp: 8,3

av SDahlgren » 12 jan 2018, 15:21

De slog mig också att du har lowscoresgolf i Södertälje som har Pxg, miura, wishon mfl. Dock har dom inte dom stora ”vanliga” som typ Titleist, TM mfl. Men de kanske blir en aning över budget kan jag tänka mig :D
”Driver”: Ping G400 stretch 13gr
Spoon:TM burner
Järn:4-P Titleist ap2 714
Wedgar: vokey SM5 52-56-60
Putter: Scotty Cameron California montery
Hcp:13,9

av MaxP » 16 jan 2018, 07:49

Nu har jag ett par intressenter som jag är i diskussion med för att genomföra projektet hos. Kul!

Så nu gäller det att spika upplägget - vad tror du?

Mitt mål är att skapa en videoserie av projektet där varje video går in på olika delar av utprovningen, kanske olika klubbor.

av Paradispetter » 16 jan 2018, 08:07

MaxP skrev:Nu har jag ett par intressenter som jag är i diskussion med för att genomföra projektet hos. Kul!

Mitt mål är att skapa en videoserie av projektet där varje video går in på olika delar av utprovningen, kanske olika klubbor.

Utveckla, vilka har du fått tag i som känns intressanta just nu?
Twitter: https://twitter.com/PBergsten
GameBook: Bergsten http://www.golfgamebook.com/
HCP: Ivrig
Användarvisningsbild

av MaxP » 16 jan 2018, 08:32

Paradispetter skrev:
MaxP skrev:Nu har jag ett par intressenter som jag är i diskussion med för att genomföra projektet hos. Kul!

Jag går ut med det så snart det är spikat! ;)

av Paradispetter » 16 jan 2018, 08:33

MaxP skrev:
Paradispetter skrev:

Jag går ut med det så snart det är spikat! ;)

Tönt.
Twitter: https://twitter.com/PBergsten
GameBook: Bergsten http://www.golfgamebook.com/
HCP: Ivrig
Användarvisningsbild

FöregåendeNästa