All utrustning i samma märke.

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Golftrainer.se skrev:Personligen har jag ett komplett set med Mizuno JPX850 inkl. hybrider och driver. Till en Mizunobag med mizunoparaply, handduk med mera..

Ärligt talat tycker jag det ser för uppstyltat ut, men då jag fick allt i ett paket för inköpspris så var det ett ”ja varför inte..” som var svårt att motstå. Blev även erbjuden gratis brodyr med namn på bagen men kände att där tog det stopp.

Kan säga rakt av att det ser alldeles för professionellt ut. I mitt fall är det som att sätta en 10åring i racingkläder i en formel-1 bil och se honom krama närmsta däckhög.

/Christoffer
Lite varningsklockor börjar ringa här... men ok:

Att du fick det till inköpspris är man ju lagom avundsjuk på men hur kom frågan om namnbrodyr på tal?
Det finns ju regler för sånt!

Egon
Golftrainer.se
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 jun 2018, 14:42

Egon skrev:
Golftrainer.se skrev:Personligen har jag ett komplett set med Mizuno JPX850 inkl. hybrider och driver. Till en Mizunobag med mizunoparaply, handduk med mera..

Ärligt talat tycker jag det ser för uppstyltat ut, men då jag fick allt i ett paket för inköpspris så var det ett ”ja varför inte..” som var svårt att motstå. Blev även erbjuden gratis brodyr med namn på bagen men kände att där tog det stopp.

Kan säga rakt av att det ser alldeles för professionellt ut. I mitt fall är det som att sätta en 10åring i racingkläder i en formel-1 bil och se honom krama närmsta däckhög.

/Christoffer
Lite varningsklockor börjar ringa här... men ok:

Att du fick det till inköpspris är man ju lagom avundsjuk på men hur kom frågan om namnbrodyr på tal?
Det finns ju regler för sånt!

Egon
Eftersom vi har kontakt som återförsäljare med Mizuno, Puma (Cobra) med flera är inköpspris inget vidare frågetecken.

Regeln du syftar på är inte en generell regel, utan något som brukar sättas av enskilda events/tävlingar. Så länge som brodyren inte är reklam för någonting, kan de flesta tillverkare leverera bagen broderad och klar.

Men att ha en broderad bag om man inte spelar under par titt som tätt.. mja.

/Christoffer
https://golftrainer.se
Tillbehör och hjälpmedel för golfträning
Fidde
Inlägg: 52
Blev medlem: 06 mar 2017, 21:42

VARFÖR INTE??? Det visar ju bara att det är din bag?? Ingen tror väl seriöst i denna tråd att vi någorlunda vuxna för söker efterapa ev proffs genom att köpa klubbor av samma märke eller bag med namn?? Vi golfare är kanske ändå så knepiga som omvärlden tycker??


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hemmabana: Ystad Golfklubb
HCP: 8,3
Human Skills HCP: +36
GolfGameBook: Fredrik Lindgren
Instagram: fiddegolf
Golftrainer.se
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 jun 2018, 14:42

Fidde skrev:VARFÖR INTE??? Det visar ju bara att det är din bag?? Ingen tror väl seriöst i denna tråd att vi någorlunda vuxna för söker efterapa ev proffs genom att köpa klubbor av samma märke eller bag med namn?? Vi golfare är kanske ändå så knepiga som omvärlden tycker??

Skickat från min iPhone med Tapatalk
När man väl har fått sin bag är det inget som säger att man inte kan lämna in fickan för lite roligare brodyrer, inte bara handdukar man kan leka med :mrgreen:

Bild
https://golftrainer.se
Tillbehör och hjälpmedel för golfträning
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

https://golf.se/regler-och-handicap/amatorbestammelser/
Som sagt... det finns regler.. 50cm i omkrets.

Då var det lugnt med utrustningen om du/ni har de inköpskanalerna.

Egon
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Salig blandning i min bag. Ping driver, spoon från TM, en hybrid från Adams Golf, järnklubborna är från TM, två wedgar från cleveland och en från titleist, puttern är en scotty :)
Innan hade jag en wegde från titleist, en från tm och en från cleveland :)
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Skriv svar