Spoon

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har insett att min hybrid gå institut sett lika långt som min J4 så nunär jag på jakt efter en spoon för att ha ett mellanting mellan drive och J4 + att använda på par femmorna.

Vad spelar ni med för några och har ni några rekommendationer?
Användarens profilbild
Tomas
Inlägg: 20
Blev medlem: 04 maj 2014, 18:55
Ort: Västerås

Jag kör en Callaway Big Bertha Diablo Edge som har ett par tre år på nacken nu som jag trivs riktigt bra med.

Den är min enda vän när drivern börjar vackla, imponerande att du klarat dig tills idag utan en spoon.
Västerås GK, hcp 9,4
Callaway Big Bertha Diablo 10 gr, Callaway Diablo Edge 15 gr.
Callaway X18 J4-PW.
Callaway X-series Jaws 52, 54, 60.
Odyssey DF 990.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Min favorit är Titleist 913F, dock inget jag lirar med själv för tillfället. Åter igen är ju utprovande ett måste, dock hade jag rekommenderat att du kikar på en 5W på 17-21° innan du går ner på spoon, ljusår lättare att slå ifrån backen och en bättre all round klubba i mitt tycke.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har en hybrid på 19 grader, men den går som J4 ungefär så behöver något som jag kan panga på 200+ meter med från fairway med.

Ska kika vad som finns runt 17 grader också!
slegowitzh
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 maj 2014, 16:37

JohanSGF skrev:Jag har en hybrid på 19 grader, men den går som J4 ungefär så behöver något som jag kan panga på 200+ meter med från fairway med.

Ska kika vad som finns runt 17 grader också!
Enligt egen erfarenhet är den nya Big Bertha serien från Callaway väldigt lättslagen. Har själv inte stoppat i någon i bagen utan blev en 913F bara för att jag tycker Titleist träklubbor är oslagbara. Inväntar fortfarande det paketet från England för att se hur det blir men har spelat Titleist träklubbor sen jag började så det ska nog bli bra. Den bästa spoonen jag haft var en 909F3 för några år sedan, slog den som ett spjut.

Annars kan du kolla på Callaways Deep-serie, den är grym från tee då den är lite högre och blir mer som en minidriver. Kräver lite mer av dig som spelare men kan du lära dig hantera den är den riktigt farlig. Skulle dock rekommendera dig att hålla dig borta från 12.5* versionen.
Skriv svar