Nya skor

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Kvisten
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 maj 2016, 09:14

Tjena, sitter inne på ett par Footjoys Dryjoys Tour pjuckor som sitter som ett j*vla smeck, mycket bra skor om någon är inne på att köpa ett par läderpjuckor. MEN kände nu senaste rundan när de gassar på runt 26 + att de blir lite instängt och varmt med läder, någon som har tips på ett par billiga,lätta,luftiga och givetvis snygga "tennissko" lookalike golfskor? :lol:
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Kvisten skrev:Tjena, sitter inne på ett par Footjoys Dryjoys Tour pjuckor som sitter som ett j*vla smeck, mycket bra skor om någon är inne på att köpa ett par läderpjuckor. MEN kände nu senaste rundan när de gassar på runt 26 + att de blir lite instängt och varmt med läder, någon som har tips på ett par billiga,lätta,luftiga och givetvis snygga "tennissko" lookalike golfskor? :lol:
http://www.stadium.se/skor/golfskor/228 ... lack-white

Köpte ett par av dessa. Väldigt sköna!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

linys skrev:
Kvisten skrev:Tjena, sitter inne på ett par Footjoys Dryjoys Tour pjuckor som sitter som ett j*vla smeck, mycket bra skor om någon är inne på att köpa ett par läderpjuckor. MEN kände nu senaste rundan när de gassar på runt 26 + att de blir lite instängt och varmt med läder, någon som har tips på ett par billiga,lätta,luftiga och givetvis snygga "tennissko" lookalike golfskor? :lol:
http://www.stadium.se/skor/golfskor/228 ... lack-white

Köpte ett par av dessa. Väldigt sköna!
Slår ett slag för dessa jag med, Puma har de senaste åren levererat några grymma skor i just denna specifika grupp och var en bidragande orsak till att jag gick fullt ut spikeless sen ett par år tillbaka.
Kvisten
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 maj 2016, 09:14

MaxP skrev:
linys skrev:
Kvisten skrev:Tjena, sitter inne på ett par Footjoys Dryjoys Tour pjuckor som sitter som ett j*vla smeck, mycket bra skor om någon är inne på att köpa ett par läderpjuckor. MEN kände nu senaste rundan när de gassar på runt 26 + att de blir lite instängt och varmt med läder, någon som har tips på ett par billiga,lätta,luftiga och givetvis snygga "tennissko" lookalike golfskor? :lol:
http://www.stadium.se/skor/golfskor/228 ... lack-white

Köpte ett par av dessa. Väldigt sköna!
Slår ett slag för dessa jag med, Puma har de senaste åren levererat några grymma skor i just denna specifika grupp och var en bidragande orsak till att jag gick fullt ut spikeless sen ett par år tillbaka.
Tack för tipset och slaget! jaa faktum är att jag under min aktiva fotbollskarriär hade väldigt mkt problem med skavsår men Puma var de aldrig några problem med. Synd att man alltid varit så märkeskåt på både Nike och Adidas, men jag ska verkligen kolla upp dessa skor!
Sami
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 maj 2016, 23:53

Kan också rekommendera Pumorna. Är en ganska färsk golfare, men är inne på tredje paret skor (på två år). Har lite problem med fötterna, blir lätt trött och stel i fötterna, mitt vanligaste problem hittills har varit att tidigare skor har varit så stela i sulan. Men dessa känns kanon, mjuka och lätta. :)
Driver Cobra AMP CELL Driver
Fairwaywood Cobra AMP CELL 3-4 Fwy
Hybrid Wilson Deep Red Hybrid 4
Järn Cobra Baffler XL 5-PW
Wedgar Cleveland 588 CB RTX 52/58
Putter Odyssey Works 2-Ball
HCP 25,3 (+0,3 2016)
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Jag gillar nikes skor, sköna och mjuka samt lätta vilket jag värderar högt. I år blir det mina chukka boots samt ett par lunar control 4. :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

MizunoMade skrev:Jag gillar nikes skor, sköna och mjuka samt lätta vilket jag värderar högt. I år blir det mina chukka boots samt ett par lunar control 4. :)
Chukka Bootsen vill jag prova! Nikes freerun är det enda jag har på mig utanför golfskorna..
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

MaxP skrev:
MizunoMade skrev:Jag gillar nikes skor, sköna och mjuka samt lätta vilket jag värderar högt. I år blir det mina chukka boots samt ett par lunar control 4. :)
Chukka Bootsen vill jag prova! Nikes freerun är det enda jag har på mig utanför golfskorna..
Jag tycker inte det är freerun-mjuka. Men de är flexibla och mjuka i jämförelse med andra golfskor :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Har haft Nike TW16 men när jag gick en runda häromdagen så blev jag genomvåt om fötterna! Så dom har jag reklamera och tog ut ett par Nike FI Impact II!
Grymt sköna, dock inte hunnit gått någon runda med dom!
Någon annan som har Nike FI Impact II? Vad du tycker du om dom?
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Kvisten
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 maj 2016, 09:14

Var iväg och provade Pumorna ni tipsade om och kan instämma om att dom var väldigt lätta och sköna! Men kände ganska direkt att dom skulle bli lite för platt för mig(Kalle-Anka fötter :roll: ) Men man kanske ska köpa ett par och ha som 9håls skor ;) Hur som helst så blev det ett par Adidas Boost Sport 2 och dra mig baklänges vilka sköna skor! :o var ut dagen efter och gick först 9hål sen promenerade 5km och med en historia fylld av skavsår så blev jag helt paff när jag inte hade en skråma på hälarna! Sulorna gick inte av för hackor heller, polaren jag lirade med undra om de hade slagit slint för mig när jag gick (studsa fram) med ett leende till ett snett utslag! :lol: Så om någon är ute efter nya doser tipsar jag av hela mitt hjärta om dessa! Betala 1100kr och fick 2års vattentätgaranti! :D Råka slinka med en Vokey SM6 56g också men de är en annan historia 8-)
Skriv svar