Dual Balance - nya "magputtern"

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
slegowitzh
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 maj 2014, 16:37

Ingen kan ha missat den nya tekniken inom putters, s.k "Dual Balance". Går ut på att puttern har en motvikt på 15-50g i toppen på skaftet samtidigt som klubbhuvudet även är tyngre. Alla de större märkena har släppt minst en modell med den teknologin vad jag vet. Skaftet blir alltså ca. 38" och tanken är att greppa puttern precis som vanligt så att ca 3" sticker upp ovanför händerna.

Har själv beställt en Scotty Cameron Futura X Dual Balance för att prova hur den känns. Sett att Adam Scott har gått över till den och tror att detta kommer bli den nya magputtern när den förbjuds helt.

Länk till puttern: http://www.scottycameron.com/putters/fu ... lance.aspx

Har känt på liknande från andra märken och tror att dessa kommer vara riktigt sköna på korta puttar. Känns som man får ett riktigt stabilt stroke. Får se om det blir laggigt på längre puttar men jag tror verkligen på dessa. Återkommer med en recension när jag haft tid att prova den, borde komma i slutet på veckan.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ska kika i shopen idag när jah tränar puttar om jag får låna en för test!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
slegowitzh
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 maj 2014, 16:37

Spelat två rundor med puttern nu. Vilket fiasko, den är alldeles för lång. Spelade ena rundan med en vindjacka som inte slim fit, då hakar puttern i jackan. Snackat med ansvarig på Scotty Cameron och han sa att det skulle gå blåsa av greppet och värma loss vikten och kapa puttern till önskad längd utan att förstöra balansen. Ska prova detta då jag verkligen gillar huvudet.
Skriv svar