Problem med Approach S20?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
grudde
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 jun 2016, 11:42

Jag har en Approach S20 och har efter senaste uppdateringen problem med att hitta banor.

När jag är ute på banan och ska starta rundan så får jag meddelandet "inga banor i närheten". Någon med samma problem?

Detta började efter senaste uppdateringen.

Någon som har en lösning?
jmo
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 jun 2016, 22:11

Ring Garmins svenska support och förklara ditt problem så löser de det. Problemet uppstod p g a en bugg i den senaste banuppdateringen men supporten kan skicka ut en ny banuppdatering till din Garmin Connect som fixar det.
Sohlberg
Inlägg: 236
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Förutom ditt problem, är du nöjd med klockan?
Har du använt kikare eller annan klocka innan S20?
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Abertil
Inlägg: 6
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:46

Sohlberg skrev:Förutom ditt problem, är du nöjd med klockan?
Har du använt kikare eller annan klocka innan S20?
Jag kan svara på detta, har tidigare använt både S1 och S2 och denna klocka anser jag vara bättre när det kommer till att visa avstånd, flaggplaceringen är smidig, hinder och doglegs finns med och funkar bra. Smidigt att se hur långt man måste slå över vissa hinder eller lägga upp framför. Klockan i sej funkar mycket bra.

Det som det finns mycket kritik från många (inklusive mej) kring är Autoshot och portalen. Autoshot fungerar alldeles utmäkt till 90%, men de 10% som det inte fungerar på stökar till det ganska mycket. Ibland ser det ut som att man slagit ett förstaslag från green eller mitt i fairway och andra gången så blir det riktigt tokigt och man har en wedge som har gått 50000m eller så.

Det går att plocka bort slag (delvis) i portalen, men när det gäller slaglängd per klubba så är det allt som är loggat.

Sedan när man tittar på portalen för rondanalyser så finns det mycket att önska, man kan inte redigera scorer alls, det man lagt in i klockan är det som gäller. Man kan enbart ta bort slag från Autoshot, men det påverkar inte scorekortet alls.

Det finns inga möjligheter att exportera data för vidare analys i excel eller så heller från portalen.

Men som sagt, klockan är riktigt bra, bekväm, är mindre än de andra modellerna, har mycket bättre batterikapacitet (fulladdad och en runda så har man kring 70% kvar, så det räcker mer än väl 36 hål). Men analysfunktionerna lämna mycket att önska, men det verkar som att Garmin utvecklar den delen ganska mycket hela tiden. Läser man lite om Tom Tom Golfer 2 som har motsvarande funktioner så verkar det vara än mer kritik mot den än vad det finns kring Garmin.
Sohlberg
Inlägg: 236
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Hej!
Tack för ett bra svar!
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Skriv svar