Minidriver

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
therealist
Inlägg: 21
Blev medlem: 13 jun 2016, 13:25

Hej alla.
Premiärposten här på forumet och jag har en fråga till alla kloka där ute.

Jag har funderingar på att köpa en Callaway Big Bertha Mini 1.5. Anledningen är att jag har en driver stående i bagen som jag inte använder. Jag använder sedan ett tag tillbaka min trätrea från tee och jag slår den lika långt som drivern vid bra träffar. Skillnaden är att precisionen med trätrean är ljusår bättre. Jag har testat en hel del nya drivers men lyckas inte ut mer distans än min trätrea trots bra träffar. Jag har testat både längre, kortare, styvare och mindre styva skaft men inget verkar funka. Tyvärr har jag inte hittat någonstans att testa minidrivern men jag inbillar mig att jag skulle få ut 10-15 meter extra med den och behålla stora delar av precisionen då jag trivs med de mindre klubbhuvudena som generellt finns på fairwaywoods i förhållande till drivers.

Har ni några kloka tankar eller rent av erfarenheter av Callaways mindriver?
Jag vet inte om ni kanske har lättare att tycka till om ni vet att jag har hcp 9 och slår min nuvarande trätrea ca. 230 m från tee.

Tusen tack på förhand
/t
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Låter som du har bra klipp i trean från tee. Lite Stenson över det hela!
Men om du hittar en driver som du trivs med kan du nog klämma ut den 250-260 så kan vara värt att fortsätta jakten.

Har själv ingen erfarenhet av mini-drivers. Men om du gillar det mindre stuket så förstår jag dig.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

therealist skrev:Hej alla.
Premiärposten här på forumet och jag har en fråga till alla kloka där ute.

Jag har funderingar på att köpa en Callaway Big Bertha Mini 1.5. Anledningen är att jag har en driver stående i bagen som jag inte använder. Jag använder sedan ett tag tillbaka min trätrea från tee och jag slår den lika långt som drivern vid bra träffar. Skillnaden är att precisionen med trätrean är ljusår bättre. Jag har testat en hel del nya drivers men lyckas inte ut mer distans än min trätrea trots bra träffar. Jag har testat både längre, kortare, styvare och mindre styva skaft men inget verkar funka. Tyvärr har jag inte hittat någonstans att testa minidrivern men jag inbillar mig att jag skulle få ut 10-15 meter extra med den och behålla stora delar av precisionen då jag trivs med de mindre klubbhuvudena som generellt finns på fairwaywoods i förhållande till drivers.

Har ni några kloka tankar eller rent av erfarenheter av Callaways mindriver?
Jag vet inte om ni kanske har lättare att tycka till om ni vet att jag har hcp 9 och slår min nuvarande trätrea ca. 230 m från tee.

Tusen tack på förhand
/t
Ser vi till skillnaden på en minidriver och en trätrea så är de inte särskilt stora och jag tror inte att du kommer få de där sista 10 metrarna av ett byte till just en minidrivar. Det som kan vara intressant är att prova en annan modell av fairwaywood (nu vet jag inte vad du spelar) som kan hjälpa dig med kontroll av spinn osv för att maximera den bollflykten.
therealist
Inlägg: 21
Blev medlem: 13 jun 2016, 13:25

Tack för era svar.
Jag har fått ungefär samma svar och tips från min lokala pro och även i butik. Spelar idag Cleveland classic, både på driver och trätrea. Testade en polares nya Pingdriver härom dagen som han hade förkortat skaft på och det gav mig lite bättre känsla och självförtroende. Det kanske kan vara en väg.

Tack återigen :)
/t
Niklas
Inlägg: 1095
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

therealist skrev:Tack för era svar.
Jag har fått ungefär samma svar och tips från min lokala pro och även i butik. Spelar idag Cleveland classic, både på driver och trätrea. Testade en polares nya Pingdriver härom dagen som han hade förkortat skaft på och det gav mig lite bättre känsla och självförtroende. Det kanske kan vara en väg.

Tack återigen :)
/t

Hej, nu så här i slutet av säsongen så undrar jag hur det gick för dig i driverjakten? Har i stort sett exakt samma problem du beskriver här och slår nästan lika långt som dig. Ok, ett bra driverslag går faktiskt 3 meter längre än min trätrea...
Hcp: ~12
Skriv svar