Utility Iron

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Jonassand skrev: Standardskaftet DG AMT i TMB är lite högre i sin launch/spinn än det modusskaft jag har i min 712u.
Jag spelar Nippon Modus i min T-MB och upplever att den går ganska lågt och rakt. En skön och välkommen bollbana med den typen av teeklubba för smala och tuffa utslag där precision krävs!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

Får liva upp denna tråden lite. Jag är helt såld i min UTi. Callaway x Prototype 18° bockad till ~17° (16,8 ish). När drivern går snett plockar jag fram denna. Får i runda slängar iväg den 200-215m från tee och driver nånstans runt 240-250 en bra dag så visst förlorar jag lite längd men det vinner jag på att veta att jag nästan (ja.. även solen har sina fläckar...) alltid har bollen i spel från fairway.

Enda anledningen till att jag föredrar ut järn framför hybriden är för att jag ofta spelar på vindpinade banor och kan därför ofta slå för högt med en hybrid.
Däremot kräver den lite mer av mig som spelare.. ett dåligt slag blir just, ett dåligt slag. Medan ett dåligt slag med hybriden kan bli en klockren pin-high situation och pippin rullar i.
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Cristoffer skrev:Får liva upp denna tråden lite. Jag är helt såld i min UTi. Callaway x Prototype 18° bockad till ~17° (16,8 ish). När drivern går snett plockar jag fram denna. Får i runda slängar iväg den 200-215m från tee och driver nånstans runt 240-250 en bra dag så visst förlorar jag lite längd men det vinner jag på att veta att jag nästan (ja.. även solen har sina fläckar...) alltid har bollen i spel från fairway.

Enda anledningen till att jag föredrar ut järn framför hybriden är för att jag ofta spelar på vindpinade banor och kan därför ofta slå för högt med en hybrid.
Däremot kräver den lite mer av mig som spelare.. ett dåligt slag blir just, ett dåligt slag. Medan ett dåligt slag med hybriden kan bli en klockren pin-high situation och pippin rullar i.
Idag låter det ju som att du inte har med dig både UTi och hybrid, finns det inte plats i bagen för båda? Kanske kan manipulera slaget lite så du slår hybriden lågt också? En hybrid på 17-20 grader borde inte vara så svår att hålla nere tänker jag. För det låter som att hybriden definitivt ska vara i bagen om även ett dåligt slag ger ett riktigt bra resultat när UTi verkar ha lite begränsningar för dig?
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Skriv svar