Grepp till Taylor Made bubble shaft.

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Sungam16
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 jul 2016, 23:16

Har driver/spoon sen länge, Taylor Made Bubble Shaft. Jag behöver nu byta grepp men har hört att det inte finns att få tag på längre. Formen är ju lite annan än övriga grepp till "vanliga" skaft. Någon som kan hjälpa?
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Sungam16 skrev:Har driver/spoon sen länge, Taylor Made Bubble Shaft. Jag behöver nu byta grepp men har hört att det inte finns att få tag på längre. Formen är ju lite annan än övriga grepp till "vanliga" skaft. Någon som kan hjälpa?
Känns ju som att de borde forma sig efter skaftet.

Men bara kolla med lokala shoppen! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Sungam16
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 jul 2016, 23:16

Det var bl.a. just dom som sa att dom inte görs längre. Bubble shaften har ju en rätt unik form
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sungam16 skrev:Det var bl.a. just dom som sa att dom inte görs längre. Bubble shaften har ju en rätt unik form
Av egen erfarenhet kan jag säga att det går att få på ett vanligt grepp på ett bubble shaft, men det krävs lite våld och vilja...
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:
Sungam16 skrev:Det var bl.a. just dom som sa att dom inte görs längre. Bubble shaften har ju en rätt unik form
Av egen erfarenhet kan jag säga att det går att få på ett vanligt grepp på ett bubble shaft, men det krävs lite våld och vilja...
Hahaha!!! Max blir hatad i yrkeskåren nu!! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Hans Näslund
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 jun 2017, 12:15

Hej

Kopplar på denna tråd och ser om någon svarar.

Jag har lyckats få tag i ett set nya grepp till dessa klubbor men jag hittar ändå ingen som är villig byta greppen.
Dormy Golf tvekar, och säger sedan nej "saknar specialverktyget".
Citybutiken i Uppsala säger likaså.

Trodde allt skulle fixa sig med grabbens (15) egenhändigt inköpta första klubbor, när jag väl lyckades hitta rätt grepp.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Vulktejp/hockeytejp rakt på befintligt grepp. Ska funka bra. Lovar att testa själv men kommer nog dröja tills läge ges.

Billigt och bör i alla fall lösa problemet tillfälligt :).

Annars finns det säkert hickoryentusiaster som kan linda som förr.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hans Näslund skrev:Hej

Kopplar på denna tråd och ser om någon svarar.

Jag har lyckats få tag i ett set nya grepp till dessa klubbor men jag hittar ändå ingen som är villig byta greppen.
Dormy Golf tvekar, och säger sedan nej "saknar specialverktyget".
Citybutiken i Uppsala säger likaså.

Trodde allt skulle fixa sig med grabbens (15) egenhändigt inköpta första klubbor, när jag väl lyckades hitta rätt grepp.
De har helt rätt tyvärr. Bubbleshaften levererades med ett specialverktyg för att få på greppen. Av egen erfarenhet kan jag säga att det går ändå, med våld, men det blir inte bra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:Ta inte detta på fel sätt nu. Men personligen kan jag inte riktigt greppa tanken på att lägga pengar på grepp och betala någon att utföra jobbet på såpass gamla klubbor som dessutom aldrig var direkt bra om man frågar mig.

Med grepp och jobb måste det gå på i alla fall 1000kr? På så gamla klubbor. Då hade jag hellre lagt pengarna på ett begagnat nyare set. Finns tonvis med set folk säljer för en billig peng.
+1 på den.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Jag har nu köpt vulktejp och ska se om jag kan få tag på någon riktigt hal klubba att testa på tull helgen!
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Skriv svar