Nike.

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Rykten gäller att Nike ska lägga ner sin verksamhet vad gäller klubbor bollar å bagar typ å bara satsa på skor å kläder.
Vad tror ni? Kommer detta bli verklighet å vad kommer detta innebära för nikespelarna på touren?
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Wolfsheim skrev:Rykten gäller att Nike ska lägga ner sin verksamhet vad gäller klubbor bollar å bagar typ å bara satsa på skor å kläder.
Vad tror ni? Kommer detta bli verklighet å vad kommer detta innebära för nikespelarna på touren?
http://news.nike.com/news/nike-focuses- ... -equipment

Lite mer än ett rykte kanske.

Tror inte det kommer innebära svinmycket och det som finns kommer ju inte gå om intet. Kan spela in sig på nya klubbor och låta vissa gamla vara kvar, särskilt gamla woods i headcovers. Sen könns det ju som att många nikespelare har en annan bakgrund med andra tillverkare så kanske gå tillbaka! :)tex rory med titleist! Skulle vara något
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag tänker att många tillverkare nu vill knyta till sig Rory!

Jag har själv aldrig lirat Nike och kan det vara att Nike alltid har framstått som ett för sport-inriktat varumärke snarare än golf-inriktat som gör att de inte lyckats?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ja, det är ju mer än ett rykte nu! Förvånande tycker jag (speciellt med tanke på att TaylorMade också tänks säljas) och det kommer garanterat kännas konstigt när det försvinner. Som sagt, det finns många stora namn att ta för de andra tillverkarna nu. Där Rory och Tiger troligen är de två största!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Jag har Nike driver, spoon och hybrid. Gillar alla 3 skarpt, kanske ska ta och köpa på sig ett järnset innan det är försent


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Ringman76
Inlägg: 104
Blev medlem: 04 apr 2015, 15:51

Om nu Nike bara ska köra kläder skor mm till golfen så kommer de garanterat slå in sig med nån klubbtillverkare också. Så som Taylormade/Adidas , Cobra/Puma.
Driver: Tm Sim Max D 9°
Fairwaywood: Tm M4 15° och 18°
Järn: TM P770 4 - Pw
Wedgar: TM W Milled grind 50,54,58
Putter: TM Spider Tour black 37"
Grepp: Golfpride Cp2 wrap midz, Superstroke 2.0 XL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ringman76 skrev:Om nu Nike bara ska köra kläder skor mm till golfen så kommer de garanterat slå in sig med nån klubbtillverkare också. Så som Taylormade/Adidas , Cobra/Puma.
Jag är inte lika säker. De kör ju bara kläder skor mm i andra sporter och det funkar jättebra. UnderArmour har ju visat att det funkar bra i golfen dessutom. TaylorMade och Cobra ser jag inte heller som aktuellt eftersom de redan har två extremt starka varumärken för kläder förknippade med sig redan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

MaxP skrev:
Ringman76 skrev:Om nu Nike bara ska köra kläder skor mm till golfen så kommer de garanterat slå in sig med nån klubbtillverkare också. Så som Taylormade/Adidas , Cobra/Puma.
Jag är inte lika säker. De kör ju bara kläder skor mm i andra sporter och det funkar jättebra. UnderArmour har ju visat att det funkar bra i golfen dessutom. TaylorMade och Cobra ser jag inte heller som aktuellt eftersom de redan har två extremt starka varumärken för kläder förknippade med sig redan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror han menar att typ Nike köper in sig o levererar golfkläder och klubbor tillsammans med en tillverkare. Inte att de startar samarbete med juat tm o cobra.

Men vet inte om de finns ett märke som Nike kan samarbeta med.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
The_Wolf_of_Norra_D
Inlägg: 8
Blev medlem: 28 mar 2015, 10:26

Pratade med Kinhult igår och han verkade inte jättebekymrad över det..

Han har ju inte heller spelat sitt livs bästa golf sedan han bytte till Nike så kanske kommer det bli ett lyft där?

Callaway lär iaf han spela på som nästa märke.... :shock:
(Detta grundar jag på SGFs goda samarbete med nämnda märke)

Med vänlig hälsning,
Användarens profilbild
Ringman76
Inlägg: 104
Blev medlem: 04 apr 2015, 15:51

linys skrev:
MaxP skrev:
Ringman76 skrev:Om nu Nike bara ska köra kläder skor mm till golfen så kommer de garanterat slå in sig med nån klubbtillverkare också. Så som Taylormade/Adidas , Cobra/Puma.
Jag är inte lika säker. De kör ju bara kläder skor mm i andra sporter och det funkar jättebra. UnderArmour har ju visat att det funkar bra i golfen dessutom. TaylorMade och Cobra ser jag inte heller som aktuellt eftersom de redan har två extremt starka varumärken för kläder förknippade med sig redan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror han menar att typ Nike köper in sig o levererar golfkläder och klubbor tillsammans med en tillverkare. Inte att de startar samarbete med juat tm o cobra.

Men vet inte om de finns ett märke som Nike kan samarbeta med.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
Japp det va så jag menade med mitt inlägg Max.
Men Nike kanske börjar sammarbeta med det nya märket. PXG eller va sjutton det heter.
Driver: Tm Sim Max D 9°
Fairwaywood: Tm M4 15° och 18°
Järn: TM P770 4 - Pw
Wedgar: TM W Milled grind 50,54,58
Putter: TM Spider Tour black 37"
Grepp: Golfpride Cp2 wrap midz, Superstroke 2.0 XL
Skriv svar