Nike.

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Plot twist: Tiger köper Taylormade, vänder på M:et så det blir TW, sen samarbetar han med Nike ;)
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Erikxson skrev:Plot twist: Tiger köper Taylormade, vänder på M:et så det blir TW, sen samarbetar han med Nike ;)
Taylorwoods :D
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

För att spä på det här lite grann - vilket jag kan tyckas behövs nu.
På PGA-mässan var Nike knappt synbara (visst, de har ingen utrustning längre, men ändå!). Dessutom var TaylorMade och Adidas väldigt separerade - inte ens vägg i vägg. Därtill var många av spelarna i TaylorMade-montern prydda med Nike-kläder. Inget konstigt i sig kanske då Woods, Day osv är sponsrade av Nike. Men TaylorMade gjorde ingen hemlighet av det där annars en Photoshopning av loggan på kläder inte hade varit särskilt konstigt.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:För att spä på det här lite grann - vilket jag kan tyckas behövs nu.
På PGA-mässan var Nike knappt synbara (visst, de har ingen utrustning längre, men ändå!). Dessutom var TaylorMade och Adidas väldigt separerade - inte ens vägg i vägg. Därtill var många av spelarna i TaylorMade-montern prydda med Nike-kläder. Inget konstigt i sig kanske då Woods, Day osv är sponsrade av Nike. Men TaylorMade gjorde ingen hemlighet av det där annars en Photoshopning av loggan på kläder inte hade varit särskilt konstigt.
Nike har ju förvärvat många från ex Callaway nu (Norén blandannat) kan det vara så att dom väntar tills de spelarnas kontrakt går ut eller så ? Jag praktiskt taget VET att Taylormade och Nike har ett hemligt förhållande. eller jag vill att dom har det! :mrgreen:
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

stevvee skrev:Nike har ju förvärvat många från ex Callaway nu (Norén blandannat)
Fast Norén gick väl från Boss till Nike? Han spelar väl fortfarande Callaway?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Hollowind skrev:
stevvee skrev:Nike har ju förvärvat många från ex Callaway nu (Norén blandannat)
Fast Norén gick väl från Boss till Nike? Han spelar väl fortfarande Callaway?
Jo så är det ju men tänkte nike + taylormade att Norén kan tänkas gå till TM sen. Alltså att dom väntar med uppköp tills alla spelare är tillgängliga ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Med dagens "bomb" att Rory spelar TM..... vad tror ni ? Jag tror fortfarande på nike [HEAVY BLACK HEART]️ taylormade och kommer inte sluta tro förens motsatsen är bevisad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

stevvee skrev:Med dagens "bomb" att Rory spelar TM..... vad tror ni ? Jag tror fortfarande på nike [HEAVY BLACK HEART]️ taylormade och kommer inte sluta tro förens motsatsen är bevisad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
jag tror det kommer gå mer från de samarbeten vi sett cobra/puma adidas/taylor made till att bli mer renodlat kläder och klubbor. bara en tanke jag har
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev:Med dagens "bomb" att Rory spelar TM..... vad tror ni ? Jag tror fortfarande på nike [HEAVY BLACK HEART]️ taylormade och kommer inte sluta tro förens motsatsen är bevisad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Detta väcker väl liv i hela grejen men känns ändå svårt att säga att Adidas skulle sälja något till en så stor konkurrent.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
stevvee skrev:Med dagens "bomb" att Rory spelar TM..... vad tror ni ? Jag tror fortfarande på nike [HEAVY BLACK HEART]️ taylormade och kommer inte sluta tro förens motsatsen är bevisad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Detta väcker väl liv i hela grejen men känns ändå svårt att säga att Adidas skulle sälja något till en så stor konkurrent.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag kan inte släppa att många nike spelare gick över till TM, sedan att Rory som verkligen inte är i behov av pengar direkt tecknar ett 10 års kontrakt med full gear (bollar,alla klubbor, bag) från TM. Varför låsa sig så länge ? Är han tecknad med Nike för livet ?
Om Adidas fortfarande vill sälja borde det inte bli svårare att sälja med ännu ett sådant monster kontrakt ?

Som sagt jag tror på Nike <3 TM bara det att dom inväntar att andras spelare kontrakt skall gå ut med deras klubbleverantörer för att det inte skall bli någon krock. Må vara galet att tänka så men står fast vid det!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar