Nyckel till Cleveland 588

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Stoltpappa
Inlägg: 52
Blev medlem: 01 jul 2014, 18:02
Ort: Enköping

Hej!

Är det någon som vet vart man kan hitta en nyckel (wrench) till en Cleveland 588 driver?
Har lyckats slarva bort min :-/

//Micke
Järn: Mizuno JPX 850 5-P Wedgar: Titleist Vokey Oil Can 52° och en Titleist Vokey 56°
Bobbo
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 maj 2016, 15:12

Ett riktig aber att få tag på Cleveland-nycklar, däremot vet jag att till min Xl Custom funkade det fint med en Srixon-nyckel. Sväng förbi närmsta golfbutik och testa först bara.
Hcp: 7,6
Användarens profilbild
Stoltpappa
Inlägg: 52
Blev medlem: 01 jul 2014, 18:02
Ort: Enköping

Chattade med KTJ på Dormy som gick iväg en stund och letade.
Killen kommer tillbaka till chatten och säger att han skickar den direkt till mig.
Jag är artig och uppger min adress, han svarar, den kommer till din brevlåda.

Jaha, tack. Vad vill du ha för det då? Han svarar, det är lugnt, jag bjuder på det, det är ju snart helg!

En sann serviceminded kille. Big up till Dormy!
Järn: Mizuno JPX 850 5-P Wedgar: Titleist Vokey Oil Can 52° och en Titleist Vokey 56°
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Brukar det inte vara sk "Torques" fattning (med reservation för stavning)?
Dvs en mer avancerad typ av stjärna, isåfall om du har en lite uppdaterad bit-sats så skulle jag inte bli förvånad om du inte redan har den hemma, bara ett tips!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

långryggen skrev:Brukar det inte vara sk "Torques" fattning (med reservation för stavning)?
Dvs en mer avancerad typ av stjärna, isåfall om du har en lite uppdaterad bit-sats så skulle jag inte bli förvånad om du inte redan har den hemma, bara ett tips!
Det jag har hört är att det är olika vridmoment i nycklarna. Vilket gör att de drar åt olika hårt. Vet dock inte om det är så, men är det så vill jag inte chansa och dra sönder min klubba!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Mikael316 skrev:
långryggen skrev:Brukar det inte vara sk "Torques" fattning (med reservation för stavning)?
Dvs en mer avancerad typ av stjärna, isåfall om du har en lite uppdaterad bit-sats så skulle jag inte bli förvånad om du inte redan har den hemma, bara ett tips!
Det jag har hört är att det är olika vridmoment i nycklarna. Vilket gör att de drar åt olika hårt. Vet dock inte om det är så, men är det så vill jag inte chansa och dra sönder min klubba!
Ok, ja det kanske kan stämma, och det har jag fullaste förståelse för!

Så en nyckel till en Cobra kanske inte är samma sak som en nyckel till Titleist alltså?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar