Evnroll putter

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
JSmede
Inlägg: 7
Blev medlem: 15 sep 2015, 22:02
Ort: Västerås

chbEvnroll skrev:Kul med intresset för Evnroll!
Jag och min kompanjon Johan Floyd och mitt företag Lirox är generalagenter för Evnroll i Sverige.
Vi är i uppstart fasen men har alla putters och längder i lager både i Stockholm och Karlstad och kan sätta upp demo tillfällen där man kan känna på dem IRL.
JSmede hur har det gått för dig och hur känns din ER2?

Christofer
Riktigt bra Christofer, jag har testat den ett tag nu sen du så fint levererade den till mig! Tyvärr bara på banan en runda men lite på putting green och rätt mycket hemma. Efter en liten kapning på längden och ett annat grepp så känns den otroligt fin! Jag har testat den mot diverse andra putters (har ett gäng) och tycker att rullen och känslan är grymt fin. Är som sagt sugen på att även testa ER5 då jag har en liten förkärlek till mallet putters..

Ska även bli kul att höra vad Max säger!
WITB 2016
Driver TaylorMade M2, Spoon TaylorMade M1, 5W TaylorMade SLDR S, Cobra King Utility 2i, 4-9 Ben Hogan PTx, Wedgar 46* 50* 54* 58* Ben Hogan TK Wedges, Putter Scotty Cameron M1, Boll Titleist ProV1x HCP 1
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Nu är min recension äntligen live!
https://youtu.be/5f7EfreuRQQ

Summa sumarum är att de är otroligt sköna och en fruktansvärt bra putter. Jag upplevde helt klar en annorlunda känsla vid sämre träffar även om det är svårt att säga exakt vad som händer och sker. Kan varmt rekommendera att prova Evnroll om du får chansen.

Jag gillade tre av fyra modeller väldigt mycket, men deras ER5 klarar jag inte av. Varken känsla eller utseende passade mig och på något vis har de lyckats få den att låta annorlunda mot resterande.

Som sagt stoppar jag en ER2 i bagen med en gång och på en andra plats ligger ER6.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

https://www.youtube.com/watch?v=Ql4AMyts6_M

Här är en till recension på puttern, den gör ju en sugen på att prova bara för skojj skull även om jag är nöjd med min putter.

Dock tycker jag att den ser riktigt sliten ut för att ha varit i bagen i 3 månader. :O
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev:https://www.youtube.com/watch?v=Ql4AMyts6_M

Här är en till recension på puttern, den gör ju en sugen på att prova bara för skojj skull även om jag är nöjd med min putter.

Dock tycker jag att den ser riktigt sliten ut för att ha varit i bagen i 3 månader. :O
Håller med dig om att den ser extremt sliten ut - måste ha kört en hel del utan headcover!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
stevvee skrev:https://www.youtube.com/watch?v=Ql4AMyts6_M

Här är en till recension på puttern, den gör ju en sugen på att prova bara för skojj skull även om jag är nöjd med min putter.

Dock tycker jag att den ser riktigt sliten ut för att ha varit i bagen i 3 månader. :O
Håller med dig om att den ser extremt sliten ut - måste ha kört en hel del utan headcover!
Man kan ju hoppas på det annars funderar jag på hur den ser ut efter en full säsong. Jag funderar oftast när man ser beg annonser vad folk gör med sina putters :O
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Recensioner av en person i all ära, men jag har sett en recension av Evnroll rent "mekaniskt" där det tydligare framgår vad som är denna putters key feature eller hur man kallar det.
Där släppte man en putter från exakt samma läge och med samma fart och träffade avsiktligt i eller utanför sweetspot.
DÅ såg men verkligen att man fick en betydligt jämnare längd i slagen.
Om jag inte misstar mig var det sessutom en annan putter med en mer traditionell yta som jämförelse, resultatet var påfallande tydligt.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

långryggen skrev:Recensioner av en person i all ära, men jag har sett en recension av Evnroll rent "mekaniskt" där det tydligare framgår vad som är denna putters key feature eller hur man kallar det.
Där släppte man en putter från exakt samma läge och med samma fart och träffade avsiktligt i eller utanför sweetspot.
DÅ såg men verkligen att man fick en betydligt jämnare längd i slagen.
Om jag inte misstar mig var det sessutom en annan putter med en mer traditionell yta som jämförelse, resultatet var påfallande tydligt.
Jag skulle väldigt gärna se den videon, minns du var den fanns?
Det är ju samtidigt lite av en tråd att balansera på när man recenserar en produkt/testar en produkt. Maskiner för puttning eller fulla svingar i all ära, problemet där är ju att de inte missar. Missarna är mänskliga och bidrar till hela upplevelsen av exempelvis en klubba.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

MaxP skrev:
långryggen skrev:Recensioner av en person i all ära, men jag har sett en recension av Evnroll rent "mekaniskt" där det tydligare framgår vad som är denna putters key feature eller hur man kallar det.
Där släppte man en putter från exakt samma läge och med samma fart och träffade avsiktligt i eller utanför sweetspot.
DÅ såg men verkligen att man fick en betydligt jämnare längd i slagen.
Om jag inte misstar mig var det sessutom en annan putter med en mer traditionell yta som jämförelse, resultatet var påfallande tydligt.
Jag skulle väldigt gärna se den videon, minns du var den fanns?
Det är ju samtidigt lite av en tråd att balansera på när man recenserar en produkt/testar en produkt. Maskiner för puttning eller fulla svingar i all ära, problemet där är ju att de inte missar. Missarna är mänskliga och bidrar till hela upplevelsen av exempelvis en klubba.
Absolut, det var inte riktigt så jag menade, utan just featuren för Evnroll är ju faktumet att olika träffar ger " samma" längd, eller en mer konsekvent längd, och det mekaniska testet ger en otroligt bra visning om hur och ATT det fungerar.
Jag skall leta lite, återkommer!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Här är en video: https://www.youtube.com/watch?v=7b1xwKGScjk men det var inte den jag tänkte på, fortsätter att läsa!

Skulle du känna ett otroligt stort behov att behöva lämna ifrån dig din ER2, let me know...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

chbEvnroll skrev:Kul med intresset för Evnroll!
Jag och min kompanjon Johan Floyd och mitt företag Lirox är generalagenter för Evnroll i Sverige.
Vi är i uppstart fasen men har alla putters och längder i lager både i Stockholm och Karlstad och kan sätta upp demo tillfällen där man kan känna på dem IRL.
JSmede hur har det gått för dig och hur känns din ER2?

Christofer

Jag är riktigt sugen på att få testa evnroll och undrar lite hur det går att lösa inför säsongen ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar