Evnroll putter

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

långryggen skrev:Här är en video: https://www.youtube.com/watch?v=7b1xwKGScjk men det var inte den jag tänkte på, fortsätter att läsa!

Skulle du känna ett otroligt stort behov att behöva lämna ifrån dig din ER2, let me know...
Det var nog denna jag sökte efter, men det är ju samma?, https://www.youtube.com/watch?v=WEvjoWEAGUQ
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
chbEvnroll
Inlägg: 2
Blev medlem: 31 okt 2016, 07:26
Ort: Stockholm och Karlstad

Långryggen och Stevvee och andra för den delen,
Vi Lirox har nu en hemsida http://www.lirox.se där vi kommer att pulsera mer information om Evnroll i Sverige, tester och var ni kan hitta dem i Sverige.

Var i Sverige befinner ni er?

Som det ser ut nu så kan ni i Stockholmstrakten besöka Golf International som har hela sortimentet, ViktorGustavsson VG Golfacademy på Bro Hof kommer också att ha dem för test och köp, bor ni längre söder ut så har Cai Nilsson PGA Golf Professional Vinbergs GK och Ullared - Flädje GK i Falkenberg dem också för test.
Vill ni heller att jag eller Johan skapar en demo kväll någon stans nära er där fler kan komma och testa så kan vi ordna det också, jag finns mestadels i Karlstad och Johan i Stockholm men vi är rörliga.

Ni kan skicka meddelande till mig här eller på christofer@lirox.se
D: Mizuno JPX EZ, Xcaliber Tour SWD50 S 48"
R: Sonartec md 17°, Fudjikura VistaPro 90
J: Wishon 575mmc Forged 3-9
W: Mizuno MP-R12 grain flow forged 50/08 52/07 56/13 60/08
F: smartbalancegolf Breit
Putter: Evnroll ER2, ER6 34"
HCP: 5.9
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

chbEvnroll skrev:Som det ser ut nu så kan ni i Stockholmstrakten besöka Golf International som har hela sortimentet,
Holländargatan va?

"tyvärr" har jag en putter som är ganska snarlik, en YES Donna som jag ör såpass nöjd med som jag kan vara, för mig är det nog inte utrustningen det faller på... ;)
Fast en putter till får man väl alltid plats med! Och det är EXAKT denna featuren som EVNroll har som jag gillar.
Man lär ju prova iallafall, fast då vill jag prova under riktiga förhållanden
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

chbEvnroll skrev:Långryggen och Stevvee och andra för den delen,
Vi Lirox har nu en hemsida http://www.lirox.se där vi kommer att pulsera mer information om Evnroll i Sverige, tester och var ni kan hitta dem i Sverige.

Var i Sverige befinner ni er?

Som det ser ut nu så kan ni i Stockholmstrakten besöka Golf International som har hela sortimentet, ViktorGustavsson VG Golfacademy på Bro Hof kommer också att ha dem för test och köp, bor ni längre söder ut så har Cai Nilsson PGA Golf Professional Vinbergs GK och Ullared - Flädje GK i Falkenberg dem också för test.
Vill ni heller att jag eller Johan skapar en demo kväll någon stans nära er där fler kan komma och testa så kan vi ordna det också, jag finns mestadels i Karlstad och Johan i Stockholm men vi är rörliga.

Ni kan skicka meddelande till mig här eller på christofer@lirox.se
Jag skall ta mig förbi och känna på för det är ju flera man sätt som lagt i ER2 utan att tveka och den är jag riktigt sugen på.
Förstår att ni är lite själva om denna i Sverige men var är det egentligen som gör att den kostar 4 tusen här när den kostar 3 tusen med frakt från England samt 3400 från Danmark ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
PTP71
Inlägg: 5
Blev medlem: 21 jan 2017, 17:51
Ort: Västerås

Jag bor i Västerås och är intresserad av Evnroll putter. Men skulle gärna känna på dem innan man bestämmer sig.
Kommer det att finnas nån återförsäljare i Västerås till våren tro?
Vore ju trevligt med en custom fitting också. Så den blir optimalt anpassad till en...
carl.nordqvist
Inlägg: 21
Blev medlem: 05 jul 2017, 12:24

Testade samtliga putters igår på Lundsbrunn. Hade väl egentligen inte tänkt att köpa, mest för skoj. Slutade med att jag åkte hem med en ER2...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

carl.nordqvist skrev:Testade samtliga putters igår på Lundsbrunn. Hade väl egentligen inte tänkt att köpa, mest för skoj. Slutade med att jag åkte hem med en ER2...
Grattis till en fantastisk mysigt putter... kör lika!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

carl.nordqvist skrev:Testade samtliga putters igår på Lundsbrunn. Hade väl egentligen inte tänkt att köpa, mest för skoj. Slutade med att jag åkte hem med en ER2...
Hahaha, jag känner igen känslan. Fick hem fyra att recensera, ville inte skicka tillbaka varken ER01 eller 02....
carl.nordqvist
Inlägg: 21
Blev medlem: 05 jul 2017, 12:24

MaxP skrev:
carl.nordqvist skrev:Testade samtliga putters igår på Lundsbrunn. Hade väl egentligen inte tänkt att köpa, mest för skoj. Slutade med att jag åkte hem med en ER2...
Hahaha, jag känner igen känslan. Fick hem fyra att recensera, ville inte skicka tillbaka varken ER01 eller 02....
Haha... Hade jag gått på enbart det visuella så hade jag tagit ER7 då jag är van med mallet, men känslan var inte riktigt där med den. Gillade ER5:an riktigt mycket och tänkte ett tag slå till på den men störde mig lite lite grann på att den kändes liten. Träffytan är mindre på den också. ER2 var dock den som gav mig bäst självförtroende, främst i längre puttar.
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

carl.nordqvist skrev:Testade samtliga putters igår på Lundsbrunn. Hade väl egentligen inte tänkt att köpa, mest för skoj. Slutade med att jag åkte hem med en ER2...
Jag spelar själv med ER2 men är sugen att köpa ER6 (iRoll) provade du den?? Söker en mer stabil putter och var nära att beställa SC Futura 6M men vill inte överge Evnroll..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Skriv svar