Odyssey Backstryke Blade

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Odyssey Backstryke Blade
Skärmavbild 2014-05-27 kl. 08.21.25.png
Skärmavbild 2014-05-27 kl. 08.21.25.png (110.4 KiB) Visad 4516 gånger
Jag har haft mycket trubbel på green och inte alls känt mig bekväm med den putter jag haft i bagen så igår fick jag igenom en del olika putters som samlat damm i garderober runt om i Stockholm. Efter att ha testat långa och korta puttar mot hål och utan hål så kom jag fram till att jag gillade känslan i Odyssey Backstryke Blade bäst.

Den ser ju rätt speciellt ut minst sagt med skaftet bak på puttern. Idén med att ha skaftet bak på puttern menar tillverkaren att det hjälper dig att få en tydligare bild av siktet på puttern. Jag upplevde det också lättare att sikta in den här puttern än min tidigare putter. Vilket underlättade de kortare raka puttarna betydligt när man sikar mitt i koppen.

Känslan i tillslaget är helt fantastisk. Det vita materialet som sitter i puttern är riktigt mjukt och ger en härlig känsla när du träffar bollen. Det var enorm skillnad beroende på vilken boll du puttade med. När jag testade en Bridgestone e6-boll tillsammans med puttern kändes det komplett.

Till sist måste jag säga att balansen i den här puttern också var betydligt bättre än vad jag kunnat föreställa mig. Balansen i den gör att du får hjälp att hålla en rak pendel utan att sväva fram och tillbaka, något jag själv haft mycket problem med.

En grej till. Greppet! Jag har haft ett tjockisgrepp från Winn på min Pingputter - men nu har den här ett normalt grepp och jag tror faktiskt att det passar mig riktigt bra. Jag kan hålla om puttern på ett bekvämt sätt och på så sätt hoppas jag att puutern vrider sig vid dåliga tillslag vid impact.

Testa om ni inte testat förut. Backstryke finns i massor av olika utföranden och kostar inte många kronor på Ebay.